Café

49430 inlägg · 1044 ämnen

Foo Fighters

« · 926617 Till forumet

Foo Fighters
Laddade ner två skivor idag:

Kent - Tillbaka till samtiden:
Usch och tvi, vedervärdig smörja. Papperskorgen direkt.

Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace:
Härligt att mina gamla favoriter hittat tillbaka till formen igen efter snedsteget med "In your honour". Ingen hitspäckad skiva men ack så trevlig den var att lyssna igenom. Fyra starka + och ett givet köp. Nu är det bara att vänta och se när de spelar i Sverige nästa gång, en saker är säker, jag kommer vara där!
Kommentera

Sv: Foo Fighters
scim: Kent-plattan är ett mästerverk. No questions asked.

Vad gäller Foo Fighters-plattan så är den riktigt bra. Första singeln var det som fångade mig. Eller rättare sagt videon till densamma. [url=
www.youtube.com/watch?v=DKhnmUdmz74]Titta själv![/url] (även om du nu redan gjort det)
Kommentera

Dream Team: 

"Kent-plattan är ett mästerverk. No questions asked"

Javisst,det var det sjunde mästerverket av Kentarna;)
Kommentera

Dream Team:

Jo, den är riktigt bra, och låten är i bästa "The Colour And The Shape"-anda, dock inte den bästa på skivan...även om jag inte bestämt vilken det är än...

Jag såg videon till Kent - Ingenting häromdagen på någon musikkanal, den gjorde mig på allvar illamående.
Kommentera

scim: Jaha, vad trevligt. Det hade jag missat helt. Tack för tipset.
Kommentera

Bissett19: Visst är det så. Men ribban har höjts lite eftersom. Naturligt nog, då alla band söker utveckling ;)
Kommentera

scim: Vafalls, kallar du In Your Honour ett "snedsteg"? Herrejesus, det är ju en helt fantastisk platta! Den ska avlyssnas oavbrutet från första till sista låt utan störningar, gärna med hörlurar på ohälsosamt hög volym.

(iofs tycker jag att alla deras plattor med möjligt undantag för den allra första är helt fantastiska så min åsikt kanske ska tas med en nypa salt? :-)
Kommentera

scim: Jag gillar Tillbaka till samtiden riktigt bra efter att ha lyssnat igenom den en sisådär fem gånger nu. Den verkar dock inte lika bra som Hagnesta V&A eller Du och jag döden.

In your honour ett snedsteg? Måste hålla med föregående talare om att det är ett obegripligt uttalande.
Kommentera

Deas:

Är inte heller nån stor fan av Kent men öppningsspåret på nya skivan är faktikst rätt ok. Dock håller jag låten FF som den enda som håller bra klass.
Kommentera

mattias - 74: Kent är rätt ok, men ingenting som berör mig särskilt djupt. Foo Fighters är ett ganska onödigt band.
Kommentera

Wayne Gresky:

Onödigt på vilket sätt ? Dave Grohl ville väl gå vidare när inte Curt gjorde det :-)
Kommentera

mattias - 74:

"Dock håller jag låten FF som den enda som håller bra klass"

Den mest sönderspelade Kentlåten tack vare alla Skvalkanaler.
Kommentera

Bissett19:

Mycket möjligt men den är bra
Kommentera

Bissett19:

Ja, jag håller med dig, jag. Pärlor, Dom som Försvann, Palace & Main, 400 slag, Max 500 och många fler är bättre än FF.

Dom som försvann är nog min personliga favorit.
Kommentera

För det första betalar jag för mina skivor eftersom jag inte är en tjuv. Köpte Kent i måndags och lyssnade igenom två gånger på vägen upp till Gävle på väg till hockeyn. Inte jätteimponerad, de har nog passerat zenith. Men första fem skivorna är nästan genomgående riktig bra.

hemvägen lyssnade jag på José Gonzales nya. Gillar man hans första kommer man att gilla den här också. Å andra sidan kan man även fortsätta lyssna på den första och spara pengarna (om man inte föredrar att ladda ner gratis som en annan snyltare). Gillar man inte José kan jag meddela att inget förändrats. Har man inte upptäckt honom kan man däremot ha något stort att se fram mot.
Kommentera

mattias - 74: Du har utvecklats. För ett år sedan spottade du och fräste om någon nämnde Kent. Intressant föresten att brorsan som också är hårdrockare med låg tolerans för andra genres också gillar FF. Den är rätt lättsmält tror jag, som det mesta på V&A.

El Maco: Då det bara är Gonzales andra skivan tycker jag det är ok att den låter likt den första. Jag ser fram emot att lyssna in mig på nya, då jag tycker hans debutalbum är riktigt, riktigt bra.

Poffa: Du listar många av hitsen och det är bra låtar. Dock gillar jag inte Max 500 så mkt. Jag tycker nästan de valde skivans sämsta låt som förstasingel. Döda vinkeln, Palace&Main, Klåparen och Mannen i vita hatten tycker jag är de bästa på Du och jag döden.
Kommentera

Deas:

Hans kvinna gillar Kent,där har du förklaringen.

Mannen i den vita hatten kan vara det bästa Kent gjort.
Kommentera

Bissett19:

Bra att du håller reda på min kärring, jag har svårt med det :-)
Kommentera

Bissett19 & Deas:

Hur kunde jag glömma Mannen i den vita hatten? Pinsamt.

Läste Dagens Industris Weekendbilaga i morse. De utnämner "Tillbaka till Samtiden" som Kents bästa album hittills. Jag håller inte riktigt med, då jag håller "Du och Jag Döden" och "Vapen & Ammunition" före.
Kommentera

Poffa:

Man glömmer så lätt när det finns en djungel av låtar att välja på;)

Ska bli intressant o se vad dem kör som final på Turnén,på 19Turnén körde dem ju MIDVH som avslutning,men nu har man gjort "Ensammast i Sverige" som helt klart kan vara en värdig efterträdare som finallåt.
Kommentera

Poffa: Vapen & Ammunition håller jag som den sämsta, däremot tycker jag låtarna fungerar bra live från den skivan. Isola är fortfarande den bästa Kentskiva (bästa svenska skiva kanske rentav i konkurrens med ...och stora havet) som släppts i mitt tycke. Ensammast i Sverige håller MIDVH/747-klass på nya skivan.
Kommentera

LL:

In your honour är helt klart Foo Fighters sämsta album i mitt tycke, och det tyckte nog även herr Grohl eftersom han gav upp producentambitionerna iom den ;)

Bästa albumet är fortfarande The color and the shape, den kan jag inte lyssna mig less på!
Kommentera

scim: Personligen tycker jag att Foo Fighters är ungefär lika spännande som Toto. Men för de som saknar min utvecklade musikalitet så kanske det kan te sig som ett ok popband, vad vet jag?
Kommentera

« · 926617