Café

49349 inlägg · 1044 ämnen

(Fucking jävla) XP

« · 476095 · » Till forumet

(Fucking jävla) XP

Blev tvungen att installera XP, då jag inte hade ngn Win2000-skiva att tillgå vid formateringen av datorn. Har suttit i några timmar och stör mig redan på alla jävla förklarande bubblor och rutor som kommer upp hela tiden. Kan någon svara på frågan: går det att stänga av den funktionen på något vis?

Kommentera

Sv: (Fucking jävla) XP
knaskamilla:

Jadå, det sitter en knapp på datorn, oftast rund, med en ring som omsluter ett lodrätt streck, tryck på den så skall du se att den slutar ge förklarande bubblor.
Kommentera

Poffa:

Hmm. Någon sådan knapp har jag verkligen inte.
Kommentera

knaskamilla: Det är avstängningsknappen ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Nähä, åh fan?! ;))
Kommentera

Helg Ernest:

Jag upprepar: någon sådan knapp har jag verkligen inte.
Kommentera

knaskamilla: Höger klicka på en bubbla, så får du nog några alternativ.
Bör finnas någon "Stäng av" .
Eller i inställningar, har du någon hjälp funktion du kan stänga av.
Kommentera

knaskamilla: Det kan vara en prick i den också.
För en sådan knapp har alla ( c :
Kommentera

Helg Ernest:

Jag har ingen knapp med prick i heller. Icke.
Kommentera

knaskamilla: En med en ring som det går en lodrett streck in i då ? ( Hp)
Kommentera

knaskamilla: Testa högerklicka i"bubblan" så får du nog ett vettigt alternativ.
Kommentera

Helg Ernest:

Ingen sådan knapp heller. Du kommer aaaaldrig att kunna gissa hur min knapp ser ut...
Kommentera

knaskamilla: Vi pratar väll fortfarande om datorn ?
Kommentera

Helg Ernest:

Ja gud, det hoppas jag verkligen.
Kommentera

knaskamilla: Du kan ju trösta dig åt att Hockeylive funkar klockrent i XP
Är väll enda fördelen med det faktist.
Kommentera

Helg Ernest: Stort, riktigt stort.. ;-)
Kommentera

knaskamilla: Installera länken nu, så har du fullt funkande hockeylive i morgon, eloler har ni hemma match ?
Kommentera

Helg Ernest:

Hmm. Vilket då? Webradion? Filmerna?
Kommentera

knaskamilla: Både ock ! Fast tänkte nog mest på webbradion
Kommentera

Helg Ernest:

Nä, imorgon har vi bortamatchresa. Men tack för tipset.
Kommentera

knaskamilla: Jo, men då behöver du ju webbradion kanske ?
Kommentera

Helg Ernest:

Eeh... Eller också inte?
Kommentera

knaskamilla: Eftersom "Webbradion " verkar vara byggd för det program som jag länkade till dig, så funkar det klockrent.
Inte nått realplayer dravel som skall klatra.
Kommentera

knaskamilla: Här har du länken för webbradion också.
För den har du väll förmodligen inte lkvar heller.
Kommentera

Dream Team: "look at the big brain on brett"
Kommentera

knaskamilla: kan den vara lite åt rosahållet??? det brukar en del knappar vara jag stött på...
Kommentera

willysson: Hehe.. Pulp Fiction, grymt! Jules och Vincent Vega, vilka lirare! ;-)
Kommentera

Dream Team: "Did i break your concentration"

"mmmhm, kahuna-burger, i do love the tast of a tasty burger"

"warmer, warmer, warmer..... Disco..."
Kommentera

willysson:

Jules: Now describe what Jabba the Hutt looks like!

Brett: What?

Jules: Say "What" again! C'mon, say "What" again! I dare ya, I double dare ya motherfucker, say "What" one more goddamn time! Now describe to me what Jabba the Hutt looks like!

Kommentera

Dream Team: "Do marcellos Wlens look like a bitch"?
What?

Kommentera

willysson: wallance ska det vara
Kommentera

willysson:

Jules: Then why did you try to fuck 'im like a bitch?!

Brett: I didn't.

Jules: Yes ya did Brett. Ya tried ta fuck'im. And nobody fuck Jabba, you know why? 'Cause his species reproduces assexually. You follow politics?

Hezekiel 25,17 är inte dålig heller.. ;-)
Kommentera

Dream Team: haha, det är den film jag älskar absolut mest i hela världen... fins så många sköna scener.... denna då???

"Bring out the gimp"
-"but the gimp is sleeping"
"I guess you just have to wake him up now, wount you."

Kommentera

willysson: Håller med, en helt underbar film! Finns klassiker att välja och vraka mellan. Länken är full med div. ljudfiler från filmen..
Kommentera

Dream Team: en annan film jag älskar är Natural born killers, samme gode Tarantino som skrev den storyn;)
Kommentera

knaskamilla: JA!
Kommentera

knaskamilla: Man kan allt köpa sej en Mac så slipper man allt Bill Gates-jidder...
XP-vaffan är det?
Kommentera

orion:

Om man är knas kan man inte köpa sig någon dator alls för tillfället. Dessutom orkar man inte lära om till Mac, även om man någon gång skulle få råd att köpa sig en ny dator.
Kommentera

knaskamilla: Men det är ju så lätt!
Och är man feminist behöver man inga killkompisar som man ju gör om man kör PC...("kan du hjälpa mej att...")
En Mac bara går!!!
Jag har ju inga kompisar, så jag vet!
Kommentera

orion: dÄR SER DU !
Skaffar hon sig en MAC blir hon ju oberoende av andra, och därmed osocial.
Presis som du säger att du har - inga vänner ( c :

Faktum är att Bill Gates köpt in sig i Appel.
Bara för att få komma åt deras sytem uppbyggnad.
Det var då Win 95 kom.
Så letar man i datorn "Windows" så hittar man de mest vitala styrfilerna är signerad Macromedia.
Jag hade Mac på mitt förra jobb, aldrig några problem. Funkade altid klockrent.
Jag läste någonstans att det fanns ca 50 kända virus för Mac.
Till Winndows går dom väll knappt att räkna ?
Men efersom en Mac kostar skjortan, kan man ju stoppa i Linux eller Unix i PCn.
Men Linux är´väll gratis ? Alla fall i det närmaste. Inte heller så vanlig för virus.
Kommentera

orion:

Den stora fördelen med Mac är ju att det inte finns mer än två program som funkar till den och dessa två kommer aldrig att kunna ställa till något kritiskt.
Kommentera

Helg Ernest: 90 virus till Mac, 90 000 till PC är en siffra jag läst.
Kommentera

Poffa: Inte så många spel, nä.
I övrigt tycker jag din bild är ngt onyanserad!
Kommentera

orion:

Naturligtvis överdriver jag, men visst är det så att Mac har betydligt färre program som är anpassade för sig än vad Windows är. Utan Microsoft och deras Windows hade inte datorvärlden varit så utvecklad som den är nu. Att operativsystemen är dåliga för mer avancerade användare bestrider jag inte, men för gemene man är Windows helt enkelt det enda alternativet.
Kommentera

Poffa:

Att påstå att datorvärlden inte hade varit så utvecklad som den är utan windows är väl att ta i? När dom tog över från OS/2 så låg dom klart efter på tekniksidan, och jag tvivlar på att IBM hade varit sämre på att uteveckla tekniken än vad MS var. Som bekant är dom dock bättre på att marknadsföra sig (uppenbarligen). Lönsamma nischer har en tendens att fyllas, oavsett vem som gör det.
Kommentera

Dysso:

Tittar man på OS/2 så ser man ganska snabbt att det aldrig hade blivit någonting utan hjälp från Microsoft. OS/2 var en bra tanke och ett fantastiskt koncept, tyvärr så nådde de aldrig upp till den standard de försökte sätta.

Hade inte Microsoft skapat Windows så hade vi knappast haft en så utbredd datorkunskap som är i dagsläget. Det i sin tur hade inte lett till att det står en eller flera persondatorer i varje hem. Så nuog tycker jag man kan säga att Microsoft till stor del bidragit till att datorvärlden är så pass långt fram som den trots allt är i dag.
Kommentera

Poffa:

"Aldrig hade blivit något utan hjälp från Microsoft" ? Förstår inte riktigt vad du syftar på, OS/2 Warp som IBM utvecklade själva var bra mycket bättre än de versioner av Windows som fanns då (bortsett från avsaknaden av program, som berodde på dålig/obefintlig marknadsföring mot utvecklare).

Det är möjligt att MS genom sin marknadsföring bidrog till spridningen till gemene man, men jag tycker inte att man ska överdriva deras betydelse. Tekniskt sett så låg dom efter, även efter att dom hade tagit över nästan hela marknaden. T.ex. så körde OS/2 både DOS och Windowsprogram, bortsett från när Microsoft i vanlig anda gjorde om sin API för att ta sönder andras kompabilitet.

När det gäller utveckling ska man aldrig underskatta vad IBM kan, det är inte för inte dom har sjukligt många patent. Big Blue kan, och kunde, men dom trodde tyvärr att det räckte med att ha den bästa tekniken, när det man behövde var den bästa marknadsföringen...
Kommentera

Dysso:

OS/2 Warp var i mina ögon aldrig riktigt bra. Operativsystemet hade många brister vad det gällde att påverka det och man hade dessutom ofantligt svårt att skaka fram drivrutiner till ens de mest nödvändiga enheterna.

Som jag tidigare skrev, tanken var bra men man nådde, i mina ögon, inte hela vägen fram.

IBM kan mycket, väldigt mycket, men har aldrig varit bra på att göra program/operativsystem som varit speciellt användarvänliga. Det är just användarvänligheten som drivit fram den enorma mängd persondatorer som finns i dagsläget.
Kommentera

Poffa:

Just bristen med drivrutiner kan jag hålla med om, men stabiliteten hos OS/2 warp var totalt överlägsen jämfört med t.ex. win95. Nåja, det hela är i dagsläget en rätt hypotetisk diskussion om vad som kunde ha hänt. Det största felet IBM gjorde var att dom missförstod marknaden. Det är väl det som ledde till missarna i marknadsföring, och att man kanske inte satsade på att det skulle var lätt att använda. Att tanken var god men inte nådde hela vägen fram har väl en viss sanning, men samtidigt tycker jag att MS med windows hade rätt mycket som "inte nådde hela vägen fram".

Det är inte för inte det var en stor konflikt mellan IBM och MS, och MS gjorde mycket fula grejer enbart för att sabotera för sina konkurrenter. Just det faktum att dom har jobbat för att få ett monopol med en stor del av sin energi gör att jag undrar om det inte hade varit mer inovationer inom datorvärlden utan MS som tryckte ner alla små företag som försökte komma fram (syftar nu mer på vad som hände efter att MS tog över marknaden med Win95/98 och NT).
Kommentera

Poffa: Jag tycker att IBM har den klart roligaste reklamen, iallafall!
Kommentera

« · 476095 · »