Café

Grupper · 49797 inlägg · 1046 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Bafucin: Ja nu börjar det likna något. Jag ger Dig önskningen men är faktiskt lite osäker på om det där var ett Toto-sammanhang. Tror inte det.

Hade blivit imponerad om någon lyckats hitta följande "livefoton" från
Toto IV World Tour 1982...

www.stevelukather.net/Picture.aspx?id=58

...Nåväl... Din tur Bafucin. Önska !!!

NR_9: Nja, Tangerine Dream !!! Kul bild men fel.

Friman SR: Slipingbag med ZZ Top är en höjdare.

Bafucin: Å om Toto så tycker jag detta, vilket även en recensent skrev
om en helt steril konsert från de tråkiga ekvillibristerna..... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzz znark zzzz zovsäcksmusik.............

pratarn: ...eller kanske denna från Umeå 1994

Hardy Bacardy: OK !!! TOTO denna gång och livebild på Steve Porcaro.

pratarn: Ahh, där satt´n. Önska på bah.

Hardy Bacardy: Here you go !!!

svt.se/content/1/c6/39/15/79/ironmaidenstor.jpg

pratarn: Thank you very smuts. Då vill jag se en bild på Bruce Dickinson i mycket långt och stripigt hårsvall.

Hardy Bacardy:

GILLAS Å DET GRÖVSTA !!!
DIN TUR !!!
ÖNSKA PÅ !!!

pratarn: Här har du 29 st Journey-bilder att kika igenom.

www.musicpix.net/gallery/Journey/journey2_001

Salle: ...förlåt, försvann där ett tag...

NYTT ÄMNE ÄR MUSIK.

Jag vill se en "livebild" på den Amerikanska rockgruppen "Journey"

+ i kanten om någon hittar bild från sent 80-tal

pratarn: Så klart! Önska!

Salle: Jag tror att den här killen nog äter pinnar...

Alisandali: Det var exakt samma bild men annan url-adress. Lägger in "min" bild i filarkivet som bevis trots att du tror mina ord. Det är väl bara sajtloggan som skiljer bilderna annars.

Apropå chopper så vill jag se nån som äter eller försöker att äta med pinnar.

Salle: Så här står det i min länk när jag klickar på den. Sidan du försökt surfa till eller av annan anledning hamnat på är ej förenlig med Borlänge Kommunkoncerns verksamhet, därför är tillgång till denna sida spärrad.

Så jag undrar vad det är för skumt du försöker länka mig till , men du fär rätt eftersom din beskrivning av "hojen" passar rätt bra till den bild jag sökte .
I länken hittar du ett "monster" till .
ÖNSKA .

Alisandali: Visste inte att anrika Ariel hade tilverkat fyrcylindriga motorer över huvudtaget men man lär sig nåt nytt var dag. Dock anser jag att dylika maskiner INGET HAR NÅT SOM HELST EXISTENSBERÄTTIGANDE. Att skända gamla klassiker och bygga nåt så hideöst är et stort fett NEJNEJ i min bok.

[url=home.kabelfoon.nl/~gnl/brit/brit8.jpg]Ariel Chopper[/url]

Helg Ernest: Då tar vi en motorcyckel av samma märke , Ariel .
Vill se chopperbyggd Ariel i tidigt 70-tals stuk .
Gärna med webbgaffel och fyrcylindrig motor .

Alisandali: Jag glömde ju

DIN TUR !!!!!!!

Alisandali: Helt RÄTT !
Massor av plus poäng till dig.
Visst är det häfftigt att se draget i bilen avspegla sig i Jeramys bulldogg kinder ( c :
'

Alisandali: Nu borde det fungera !!!!!!
Ni som vill se videon klickar på Download here .

Helg Ernest: Videon verkade inte fungera , så jag provar länka den istället .

Helg Ernest: Här ska du ha både videon och bild .
Videon finner du här inunder

www.debussere.be/files/topgear99.wmv

Och blid på maskinen i länken

pratarn: Då vill jag se , eftesom vi har snackat bilar.
Så vill jag se en Ariel.
+ poäng till den som visar upp videon där Jeramy Clarkson kör en.

Myggan: ...Ja, i brist på annat så får du en eloge för att ha hittat en bild vilket Du är ensam om att över huvud taget vilja göra...

Ska vi vara petnoga så är din bild ej på en S-class samt alldeles för gammal. Den jag hade tänkt mig som exempel ser ut såhär,

www.madle.org/w116t.JPG

Eftersom Du var den enda som brydde sig så borde det vara Din tur att önska. Dock så tror jag att Du håller med mig om att ett så lågt samt fyndigt skämt från Helg Ernest ang dessa bilar borde ge honom en s.k. hedersönskning trots att han ej hade någon bild att visa.

Jag tar mig makten att passa bollen till Helg Ernest. Önska på, mannen !!!

Myggan: Min bil ärt inte lik din bil för det är en likbil.

Det var en likbil och en sandbil som möttes i en korsning.
Då sa likbilen - Hej sand.
Varvi sandbilen kontrade - Hej dö

pratarn: en liten försynt bild på så kallad bil www.leichenwagen.de/th_merc.jpg

Myggan: ...Jaså... ...Jaha... ...Nu är det KRIG !!!

Vi skiftar ämne och kastar oss rakt över till BILAR.

Jag vill se en bild på Mercedes benz gamla S-class modell
mellan 1973-1979. Det måste dock vara ett foto på en
kombi/herrgårdsvagn !!! (ju större motor destå bättre)

pratarn:Strålande!!! ja, jag vet att det var enkelt. Den var ju gjord för dig så att jag kunde få godkänna din bild utan tvekan;-). Varsågod att önska!

Myggan: ...Tokenkelt... Svaret på Din eftersökning är Bergskristall !!!

Fina bilder och övrig intressant text finns att hitta nedan,

paranormal.se/topic/bergkristall.html

pratarn:Tack för den, som en boomerang kommer den tillbaks till mig;-) Min önskan blir att få se en bild på en kristall som "sägs vara en länk mellan de himmelska stjärnornas energi och våra själar. Kristallens energi symboliserar harmoni, balans och synkronicitet".

Nu har det snart gått 1 dygn så här kommer bilderna som jag i min enfald trodde att någon skulle hitta,

science.nasa.gov/spaceweather/planets/07may03/page6/Jacquot1.jpg

images.google.se/imgres?imgurl=http://science.nasa.gov/spaceweather/planets/07may03/page6/Jacquot1.jpg&imgrefurl=http://science.nasa.gov/spaceweather/planets/gallery_07may03.html&h=537&w=600&sz=26&tbnid=74Jo30MyHDgJ:&tbnh=119&tbnw=133&hl=sv&start=2&prev=/images%3Fq%3Dairplane%2Bcrossing%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DG

Eftersom Jag nu valde så svåra önskningar i mitt första försök att delta här i tävlingen så lämnar jag med varm hand över till föregående önskare (d.v.s. Myggan) så att hon får visa mig hur denna slipsten skall dras.

"So, Back to You Myggan"

Myggan: ...Jaså... ...jaha, ska det va på de viset...

Först begära fyrbent med gura å sen liksom hacka på bildinnehåll å musikstilar bara för att Du gillar "hårdrock". :-)
Titta noga så ser du att vi befinner oss mitt i andra refrängen av en utav Scorpions mest kända smörballader. Det går liksom inte så fort då så Du kan inte begära "labben på" så att säga. Jag menar, du ser väl hur sliskigt allt ser ut på bilden. Jycken har ju för sjutton samma färg som vaniljvisp hela han å guran har ju samma nyans som en klick extrasaltat bregott för och inte tala om formen. Ser Du inte en smörkniv där i gitarrens formgivning så vet inte jag. ...men men...

...ska det va på de viset så kan jag ta tre ödmjuka steg bakåt och låta Dig önska bild en gång till... ...Skojar bara...

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt. :-) ;-) :-D

Jag vill se en bild på "det lilla framför det stora", nämligen
EN BILD PÅ EN ANNAN PLANET SOM SKALL INNEHÅLLA KONTURERNA AV ETT PASSAGERARJETPLAN !!! (Pluspoäng om planeten är blå)

Bafucin: Godkännes........ Som sagt freeware och Google Earth är förträffligt så jag kunde inte låta bli att blanda in den som lite reklam för den förträffliga produkten........

pratarn: Med tvekan godkänd.Du får önska. Hunden ser inte ut att spela just nu däremot är det mer drag i den här bilden capri.dk/galleri/data/media/2/Rocke-katt.jpg

Bafucin: Då vill jag se en bild på ett husdjur som spelar elgitarr.

Myggan: Godkännes. Kör på....

Bafucin:någon slags huvudbonad har han www.dn.se/content/1/c6/32/01/77/FOKpalme298.jpg

Frisco: Kan man anta att bilden är godkänd nu då? Den ligger väl ändå på nätet? Jag kör på det och önskar mig en bild på Olof Palme i hatt.

Dream Team: Det verkar så. Då vet vi. Bilden behöver alltså inte ligga på nätet så att alla ser den utan det räcker med att tillverka den med ett program som endast fungerar i XP och Windows 2000 och låta adressen vara ens egen. Att maps.google.com/ ligger ute på nätet med adresser verkar kvitta.

Då var det klarlagt. Själv får jag ursäkta att jag trott att bilden ska ligga på nätet men visst är det bra att man ifrågasätter. Då får man ju oftast reda på svaret.

Kom ihåg att Google är din vän!

Frisco: Men iom att det går att skapa bilden med hjälp av vissa program och annat, då kan man väl säga at bilden faktiskt redan finns ute på nätet, om än väldigt indirekt. Det som gäller är bara att "hitta" den.

Frisco:

Socialt kanonställe.

Frisco:
en bild borde räcka , om det sedan är en skärmdump så borde väl det vara ok.

Frisco:

"Bilden man efterfrågar får inte vara omöjlig, (t ex att begära en bild på något som inte finns eller på något som bara en själv kan ha tillgång till)."

Sedan är det upp till den som önskar om han vill godkänna eller inte.

Poffa: Ja visst var det intressant. Ett inlägg om pissrännor.

Jag vill veta vad som är rätt och fel.

Är det rätt att tillverka bilder med diverse program, kameror eller dylika ting eller ska bilden ligga ute på internet?

Frisco:

2005-11-24 18:04, då skrevs det ett intressant inlägg här i Café-boken.

Frisco: Var det inte du som rekommenderade en "skärmdump" nyligen. Är inte det också ett sätt att tillverka en bild?

« · 630561 · »