Café

Grupper · 49673 inlägg · 1045 ämnen

Hitta bilden!

« · 517275 · » Till forumet

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Snyggt jobbat, andra gången du får bonuspoäng av mig tror jag.
Kommentera

Salle: Den här får duga, tycker jag...
Kommentera

Salle:

Det var precis den bilden jag tänkte på. Pluspoäng.

Kommentera

Salle: Det verkar funka så jag vill se en bild från Big Sur, Ca USA där man kan se både en bro och PCH. Lite stillahavsvatten dessutom ger bonuspoäng.
Kommentera

Poffa: Hoppas en ftp-länkning funkar på samma sätt som en http-länkning annars får jag göra på annat sätt.

[url=ftp://217.215.223.40/Pics/Datorer/disksvin.jpg]Jag räknar till 22 st HDD. Nöjd?[/url]

Kommentera

Har inget som helst med "Hitta bilden!"-tråden men det är en så cool bild att jag inte kunde låta bli. Tyvärr är den lite för bred för att lägga in så jag måste länka den. ;-)

[url=antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0207/everest_mackenzie.jpg]För er som glömde kameran hemma när ni besteg Mt Everest[/url]

Kommentera

Poffa: Ahh synd jag inte har en kamera hos mej så kunde jag löst det med en gång :)
Kommentera

Nalle Sjuh:

Vad skall man önska? Beslut, beslut, beslut...

Okej, en ganska enkel. Jag vill se en bild på en dator där det finns minst 15 hårddiskar. Diskarna skall vara synliga och möjliga att räkna.

Kommentera

Poffa:

20 armhävningar kommer upp och bildvalet är ditt. Men jag har en snyggare bild som kommer. :-)
Kommentera

NuMo:

Jepp, vad jag kan se. Har jag sett fel och konstruerat en fråga med ett sådant sakfel tar jag armhävningarna. Hård jävel.
Kommentera

Nalle Sjuh:

Undra om denna är godkänd?

Kommentera

Nalle Sjuh: " i Fotbolls-VM-sammanhang" Så menar du kval också antar jag?
Kommentera

Nalle Sjuh: ok.
Kommentera

NuMo:

Största målmässiga seger menade jag.
Kommentera

Nalle Sjuh: "Sverige tagit sin största seger i Fotbolls-VM-sammanhang" Hmm? Du lämnar ganska fri tolkning där. Eller så förtydlligar du.
Kommentera

NuMo:

Tackar, jag vill ha en bild på fortet som ligger bredvid arenan där Sverige tagit sin största seger i Fotbolls-VM-sammanhang. Men lyckas någon hitta en bild på själva arenan, via nätet (utan att själv scanna in och publicera) så gör jag 20 armhävningar av ren uppskattning. Dock inte på Kempehallskorridorernas golv, utan det får bli någon annanstans - där övervakning kan ordnas.

Lyckas ingen hitta vare sig fortet (eller arenan) så länkar jag (och scannar), såklart.
Kommentera

Nalle Sjuh: Nu blev det rätt. Du är godkänd och jag förväntar mig att du frågar efter något klurigt...eller inte.
Kommentera

NuMo:

I Skåne ska det bara rymmas så mycket, vore bättre om det istället fick lov att rymmas lite mer norröver.

Kanske du vill en tungkur storkur att servera till middagen?
Kommentera

Metal Guru: Det var en stor kur. Där ryms nog många storkur.
Kommentera

NuMo:
här kommer en bild på en ganska storkur. ok?

(jäla pluskonto som tarbort mellan slag!)
Kommentera

knaskamilla: Ok. Då vill jag se storkur.

Godnatt.
Kommentera

NuMo:

Du får hoppas att någon hittar en sådan bild, då. Själv ska jag sova så jag orkar med kidsen imorgon. Znark.

Kommentera

knaskamilla: images.google.se/images?q=tbn:t8PHhWcDgH4J:www.suisekis.com/reportajes

Märkligt, jag ville ju se storkur sen.
Kommentera

NuMo:

Coolt. Då vill jag se en snygg bild på Strokkur.

Kommentera

knaskamilla: Jäklar va bra. Jag hade väl tänkt mig den här.

images.google.se/images?q=tbn:kW4Kq3xmp20J:www.ecs.net/golf/Italy/itmap.gif

Men jag godkänner dina stövlar.
Kommentera

NuMo:

Du får två, är det okej?

Kommentera

knaskamilla: Tack för det, nu rullar det ju på. Jag vill se en italiensk stövel.
Kommentera

NuMo:

Grattis, nu får du önska dig något nytt.

Kommentera

NuMo:

Hurra. Då vill jag se en bild på ett hus.

Kommentera

knaskamilla: Godkänd. Grattis.
Kommentera

NuMo

Du är allt bra klurig, du! Här kommer en båt:

Kommentera

Helg Ernest: Efter att ha dödat hittabilden tävlingen så avslöjar jag svaret och sökvägen.

Vasaloppet.se ---> Historik ---> "Carl Emmanuel Berg från Göta i Karlstad var den förste som anmälde sig till Vasaloppet. Han registrerades den 10 mars." ----> IF Götas hemsidas startsida (www.ifgota.s.se/) ----> 100 år som gått (Anekdoter och bilder från Götas 100-åriga historia.) ----> Länken "Mars" ( När Vasaloppet går av stapeln.) "Mars" som är den tredje månaden, men den fjärde planeten. "Vi" befinner oss inte på planeten, men väl i månaden, just nu. -----> Scrollar ner en bit till den 7: Mars. = Framme.

www.ifgota.s.se/se/about/gfx/Gotaskidor.jpg

Nu önskar jag en bild på en båt.
Kommentera

Helg Ernest:

En krigsgud har gett namn åt den tredje och den fjärde men det är samma ord. "Vi" befinner oss i den tredje, precis som när Carl Emmanuel Berg utförde det han var först anmäld i historien för.

Med hjälp av den informationen så kan du gå tillbaks i dina sökspår och hitta rätt anekdot till bilden.
Kommentera

NuMo: Jo, jag har sökt igenom Tidningar ( Den som startade Wasan), Karlsta Göta. Men icke.
Nu måste jag ge upp, fortsätter jakten i morgon fm.
Natti natti
Kommentera

Helg Ernest: Har du hittat allt om honom så blir du tvingad att använda dig av den adekvata informationen för att spåra honom. Elementärt... ;o)
Kommentera

NuMo: Men jag har lärt mig mycket om Gustaf Wasa ( c :
Så den dan jag får önska vet jag vad det blir nu ( c :
Kommentera

NuMo: Har hittat allt om Carl Emmanuel Berg. Utom en BILD. ) c :
Kommentera

Helg Ernest: Jo, försöker man inte så .....gör man inte det.

Det var fina fakta som du fått fram och årtalet är rätt. Jag vill se en bild på en av de 119 skidlöpare som var med. Den som anmälde sig först. Det är inte så svårt att hitta vem det är. Det kluriga är att hitta bilden.
Kommentera

NuMo: Ja , men det var ett bra försök va ? ( c :
Detta har jag hittat
Den 19 mars 1922 flaggade förvaltare John Westling iväg de första Vasalöparna från Sälen till Mora. Det var 119 löpare som klockan 06.04 gav sig av från Olnispagården, på västra sidan av älven i Sälen, de nio milen i snöglopp mot Mora.

Vinnaren detta år blev Ernst Alm från IFK Norsjö på tiden 7.32.49. Han är fram till 2002 den yngste vinnaren av Vasaloppet.
Kommentera

Helg Ernest: Fin bild. Men jag lovar, med lite detektivarbete så kan man logiskt nå fram till den här bilden jag söker. Det kräver dock ett litet inslag av klur.
Kommentera

NuMo: Det är kanske inte är anmälan, men målgång. ( c :
Kommentera

NuMo: Uppenbart blev det en för svår nöta att knäcka så jag bjuder på bilden/erna.

www.aprilfilm.se/Made%20in%20Sweden/swe%20idrottsfilm25.jpg

www.aprilfilm.se/Made%20in%20Sweden/swe%20idrottsfilm26.jpg

Kan man få se en bild på den person som var den först anmälda deltagaren till det allra första Vasaloppet då?
Kommentera

Mats Edström: Jo , jag vet hur dom, är !
Inge ansvar, inge skyldigheter, skall bara ha och ställer aldrig upp och hjälper till. Enda gången dom är snäll är när plånboken står på vid gavel.
"Hockey*flickan" du läser väll inte detta ?
Kommentera

Helg Ernest: Jag ogillar henne inte, bara hennes snäva syn på rättigheter och skyldigheter. Du vet principen; -Jag ska ha och jag måste få!!!

Gudarna ska vet att hon är en tonåring i sina bästa år.

Jag ska defintivt prova en dubbel Frasse vid tillfälle, låter smaskens. 

Kommentera

Mats Edström: Tyst med dig !
Tänk om hon läser här och får se att hon har en "Plastpappa" som ogillar henne.
Då ligger du verkligen på minus. Både hos huvudmenyn och pluset.
Tacka vet jag Frasses Superskrov en dubbel 150 med Plussmeny
Det är mat för en Karl.

Mats ! Köp dig en dator till, för plussmenyns del räcker ju nästan en gammal 486a.
Kommentera

Stigsson: Japp, en stor men utspädd läsk samt svampiga pommes.
Kommentera

Mats Edström: Låter som du har köpt din måltid med en defekt plusmeny!
Kommentera

Dragan 2k: Hys ingen oro, du är icke alena i den tidsåldern.

Runescape lär vara ett spel där man knallar omkring i nån sorts mystisk tidsrymd, samlar runor och annat skräp, slår ihjäl folk och fä samt chattar med andra (nördar) i realtid. Det är ett online-spel där man betalar per månad, kvartal, halv- eller helår. OCH i detta fallet är det JAG som betalar, av någon outgrundlig anledning.

Kommentera

« · 517275 · »