Kostiainen:
"De är inbrända i en annan rigg och kan vara så att de helt enkelt inte vill funka i din pga av det."
Vad betyder det här?
Jag har inte jobbat tillräckligt länge med datorer för att förstå vad detta skulle betyda.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gissar att du tänkt att utöka RAM-minnet i din dator,
men tänker du behålla det som sitter i?
Redigerad kommentar
Den som kör Firefox, och vill öka sin prestanda ganska rejält, kan 'dammsuga databasen' enligt följande länk.
73Sjöbba:
Ok, toppen!
Det är det första man bör göra när något inte fungerar:
- Fundera på om man förändrat något i sin konfiguration, dvs satt i ny hårdvara osv..
- Har man installerat ny programvara..
Om svaret är JA på någon av ovanstående frågor, då kan man alltid prova att avinstallera detta och se om felet försvinner..
Lägger till att rätt verktyg är a och o.
Är skruven en Torx8, då använder du en Torx8 och inte 'den minsta kryssmejseln som ligger i det stora facket i verktygslådan', ty jag har lärt mig av Kajsa Varg; man tager vad man haver...
Är du någorlunda händig grejar du det här själv.
Då behöver du bara ett ersättnings-keyb'd.
Internet är fullt av sådana här howto's, och vet du vilket märke/modell du har, blir det lättare att träffa rätt:
http://www.refurbished-laptop-guide.com/how-to-replace-laptop-keyboard.html
73Sjöbba:
Det är inga pengar att bråka om.
Vilket märke/modell?
"Slutpunkt, bättre att köpa nya lågpris minnen som kostar kanske en 100ing mer än att sitta där utan. Inget fel på minnen som heter "NONAME" till de ändåmål jag tror NuMo skall ha dem istället för en B-Batch av beggade Kingston minnen."
Seconded.
Jag skulle nog aldrig köpa begagnade minnen eller processorer, om jag inte var säker på hur de hade hanterats under hela sin levnad.
Just minnen och processorer är rätt känsliga för ESD - elektrostatisk urladdning. Och det finns allt för många självutnämnda 'IT-experter' med amatörstatus out there, som nöjer sig med att jorda sig antingen i chassi eller någon random jordpunkt innan de hanterar sina komponenter.
Det är ungefär lika verkningsfullt som att ha cykelhjälmen på pakethållaren då man drattar i backen.