Någon som har ett förslag vilket program jag ska ladda ner för att se .xvid ? Tydligen är det ett AVI-format men jag lyckas inte få ordning på det.
Har installerat Quick Time och windows media player. Funkar real player tro?
250kg kärlek:
Jag har VLC media player till mina filmer som jag inte kan se på Windows Media Player. Funkar bra!
Utökade Clockwork orange väggen med en ny bild, blev rätt coolt tycker i alla fall junior.
http://fc06.deviantart.com/fs11/i/2006/215/b/5/House_MD___black_and_white_by_Melwasul.jpg
Redigerad kommentar
Har nyss provat tjänsten Voddler, fick en invite från platsyrran som har Bredbandsbolaget och det funkar bra men fick ändra lite i en xml-fil för att få bild :-)
Filmerna som finns är väl gamla men det flyter på bra iaf, kollade nyss på Röd Oktober igen.
Det är ju iaf en hel del gamla gratis filmer.
73Sjöbba: Vi får försöka hitta en minsta gemensamma nämnare.
- Vilket OS använder du?
- Hur gammal är datorn?
- Har du nyligen installerat någon hårdvara?
- Har du nyligen installerat någon programvara?
- Bortsett från operativsystemet, är det något program som alltid körs då det inträffar?
- Har du ett uppdaterat virusskydd och brandvägg installerat?
73Sjöbba: Om du inte gjort någon förändring av hårdvara eller mjukvara som kan ha orsakat detta så är det svårt att hitta en enkel anledning. Jag ser då två saker som kan orsaka detta.
1. Någon del av Vista som inte fungerar som det ska.
2. Någon hårdvara som varit defekt från första början.
Jag skulle börja med att installera om Windows och alla program, efter att ha gjort en kontroll av hårddisken och "hård-formaterat" den. Om felet fortsätter efter det så är det bara att börja testa hårdvara. Riva bort alla "onödiga" kort, byta minnen, hårddisk, moderkort och så vidare. Grattis, typ.
73Sjöbba:
Jag skulle nog köra en kontroll av minnet först, finns bra gratis-program på nätet som gör det.
Men annars är jag inne på Poffas linje att någon del av Vista havererat, men att installera om är INTE kul, så jag brukar försöka undvika det in i det längsta.
Det du skrev om disken som gick segt lät intressant, kan inte vara så att dina diskar på något vis blivit felkonfigurerade, går på samma kanal på något vis? Jag har ett liknande problem på en av mina burkar där den ALLTID hänger när jag kopierar filer mellan E: & J: men alla andra diskar går hur bra som helst. Har tyvärr inte utrett vad det beror på, annars kanske jag kunnat komma med några tips där. Kör XP på den maskinen iofs, men ändå...
Jag kan bara önska dig lycka till och hoppas för din skull att det är någon minneskrets som är kass..
73Sjöbba:
Tycker det fanns massor om man Googlade lite:
www.online-tech-tips.com/computer-tips/check-for-bad-memory/
www.brothersoft.com/memory-check-160137.html
Detta är bara ett urval, hoppas någon av dom duger..
Det är ingen idé att ens försöka laga, vågar jag mig påstå utan att sett förödelsen.
Metal Guru: En äldre modell från Compaq hade en annan lösning, men den är från början av 2000-talet. Där var det ett kretskortsliknande lösning som sköts in i en PCI-liknande slot i datorns överkant. Kretskortet var överdraget med en svart lackfärg som skulle skydda mot smuts.
Problemet var bara att om en tangent lossnade så fick man plocka isär, mer eller mindre, hela datorn för att få ut kortet ur sin plats. Har gjort detta ett flertal gånger då Örnsköldsviks Sjukhus köpte in sådana till kirurgavdelningen.
Om jag inte missminner mig hade Compaq bytt ut lösningen till uppföljaren.
73Sjöbba:
Det är inga pengar att bråka om.
Vilket märke/modell?
Är du någorlunda händig grejar du det här själv.
Då behöver du bara ett ersättnings-keyb'd.
Internet är fullt av sådana här howto's, och vet du vilket märke/modell du har, blir det lättare att träffa rätt:
http://www.refurbished-laptop-guide.com/how-to-replace-laptop-keyboard.html
Lägger till att rätt verktyg är a och o.
Är skruven en Torx8, då använder du en Torx8 och inte 'den minsta kryssmejseln som ligger i det stora facket i verktygslådan', ty jag har lärt mig av Kajsa Varg; man tager vad man haver...
73Sjöbba: Har inte orkat kika allt så mycket men kolla först om du har den senaste versionen samt att du kikar in i denna länk. Har du tur så finns det något matnyttigt där. Kan trösta dig med att IE äter minne också ;-)