Har bytt tre däck på bilen idag. Ett lossnade som det skulle, medan framhjulen hade fastnat, och fick köras runt lite på lokalgatan här hemma utan att vara riktigt fastskruvade, för att de skulle knäckas loss.
Vänster bak vägrar dock. Och här har jag kört lite mer rally utan åtdragna muttrar. Jag har backat i cirklar så fort att jag nästan yrslat till. Men jag vågar inte ge mig ut på motorvägen för att spränga ljudvallen...
Vad finns det mer för patenterade däcksverkstadsknep att slippa dubben på det sista däcket?
(pillra bort dubben med skruvmejsel klassas som fusk)
i mitt fall var det inte kombinationen stålnav-lättmetalfälg och (valfri) pasta som var problemet, eftersom mina vinterfälgar är av stål samt pastan har bara varit på gängerna.
Jag kommer dock att rengöra naven nästa gång, och smörja in dem i nåt slags kletigt, vad är ännu höljt i dunkel.