Café

Grupper · 49670 inlägg · 1045 ämnen

JULBORD

« · 641247 Till forumet

Sv: JULBORD
65selander: OK! Bodde bara där till min 6:e sommar innan det blev flytt 70 mil söderut.
Kommentera

65selander: Jag tog fel på rödbetssalladen och sillsalladen, nåt jag inte kan med.

På min fråga om det fanns någon som helst anledning att ens ha sillsallad på julbordet fick jag svaret av morsans gubbe...

Det blir snyggt när man spyr i snön...

Jag kan bara hålla med ;)
Kommentera

65selander:
80% Stroh är det enda jag med avsikt hällt ut i vasken - i ämligt tillstånd, efter att kvällen innan visat noll-åttor hur man dricker ren sprit.
Min religion förbjuder mig numera att ens smaka på eländet.

Malibou Kokoslikör har jag tvångsdruckit en liter utav. Det gör jag inte heller igen. Dagen efter borstade jag tänderna nonstop.

Coca Cola är helt enkelt bara för äckligt, och det redan från början.
Kommentera

65selander: Sebastian Stroh, han kunde göra rom han. 80% är att föredra då det är lättare att bära än 2 flaskor 40%. Den mörka härliga smaken på Strohrom är fantastisk.
Kommentera

Frisco: Det bästas med Stroh är att den sitter som en smäck innan för västen när man är ute i friska kylan. Tyvär så har jag elakt minne efter att ha intagit lite för mycket i Italienska alperna. Är inte så kul när man skall nerför opistat när man har balan som en Leksing ;-)
Kommentera

65selander: Hehe. Själv drack jag Strohrom första gången nere i Österrike för en massa år sen. En hela 60% kostade ca 50 shilling 25 kronor). Svårt att ha balansen intakt då kanske? Fast jag var storkonsument på cocacola.
Kommentera

Salle: Gillar du Gammel Norrlands så tror jag att du även skulle uppskatta årets julsnaps Reimersholms Julsnaps Alnö Akvavit eller Alnöiten som vi kallar den härnere.
Jag tycker att Norrlands tappade en del av charmen när Trappstegsforsen nära Marsfjällets fot försvann från dess etikett.
Där har man för övrigt pimplat både röding och annat högvisköst... (c:
Annars i Jul-Whisky klassen vill jag slå ett slag för Aberlour 10 Years.
Den har lite kanel i smaken och det sitter som en smäck till jul.
Väldigt neutral med nästan ingen röksmak. 
Är man ute efter den så kan man alltid puffa på en fet Havanna till.
Kommentera

Herminator: Suck, länkarna funkar ju så där men testa hellre att söka på...
Kommentera

Herminator: Du vet väll att Norrlands Guld bryggs i Wårby Stockholm ?
Jag har själv varit där och beskådat det hela.
Spendrupps fd. Wårbybryggerier .
www.spendrups.se/oliver_upload/upl148-bild_varby.jpg
Kommentera

« · 641247