Jag är ganska säker på att jag hade Maiden på vinyl före alla er tillsammans. Så de så.
Köpte nämligen Metal for Muthas samma dag den kom ut.
Tycker samtidigt att s/t är en underskattad platta.
Helt otippat dök Strapping Young Lad upp i winamp. Nu kan man ta några minuters paus och bara njuta av ren och skär musikalisk energi i 110 knyck.
mattias - 74: Maiden gillar även jag bäst. Hmm. När håller jag inte med Poffa tro? Jo, jag vet nu.
Dock som jag nämde tidigare tycker även jag St Anger är en dålig skiva. Ser mig själv som trogen Metallica fan och har lyssnat på dem sedan Ride The Lightning släpptes. Min personliga åsikt är att efter man tog in basisten från Suicidal att man bytte bana lite. Man tänkte kanske nu har vi en ruggigt snabb basist. Det ska vi visa.
Tacka vet jag skivor som Ride The Lightning, Master of Puppets, Kill Em All (i viss mån). Det är Metallica för mig.
mattias - 74:
Som sagt, du är som alla de som inte lyssnar på hårdrock egentligen, man tycker den komersiella skiten som kan spelas på radion är den bättre.
mattias - 74:
Efter all komersiellt skit som de släppt på slutet så var ju St Anger en återgång till det där hårda, elaka som gjorde att man började lyssna på dem. Det kändes verkligen som att de kommit tillbaka till sina rötter.
mattias - 74:
St Anger deras sämsta? Det låter som att du gillat den komersiella sidan av Metallica men inte gillat det äkta soundet. St Anger är ju en återgång till hur det lät i början av deras karriär.
Oavsett vilket så är Maiden tveklöst klasser bättre.