Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Maidens nya singel

« · 743393 · » Till forumet

Sv: Maidens nya singel
Ambroo: Nä, i och för sig. Men man kan väl få blanda lite eget i sin egen lastbil. Det blir lite monotomt att bara spela Maiden i en hel vecka. I morgon ska jag dock dundra vidare med "Fear Of The Dark" hela lååånga fredagen ska det heavymetlas i hytten. Volvo-jävla-stereon eller motorn kommer att skära innan fredagen är över...
Kommentera

mike66: Det är väl inte Maiden...?
Kommentera

Helg Ernest: En ruskigt skön platta som hamnar högt upp i min Maiden-hierarki. Har förrseten haft en riktig Maiden-vecka ensam i min jättestora lastbil - ja e en truckdrivermaaaaaan - tjufyrameterlååååång....

Älska Maiden..!
Kommentera

Chief: Ja va'fan! Inte lätt när man blev lite stressad på jobbet. Får väl bjuda på den dårå.
Kommentera

Robban: "visa på vilken okunskap om gitarrsolonas ljuva konst de röstande saknar"

Att säga att de saknar okunskap var ett omständigt sätt att uttrycka sitt gillande på.

Kunde inte låta bli...;)
Kommentera

Helg Ernest:
"Guns n Roses, Sweet Child of mine

3. Lynyrd Skynyrd, Freebird

4. Van Halen, Eruption

5. Guns n Roses, November Rain"

Att pistolerna hamnar före Randys Mr Crowly torde visa på vilken okunskap om gitarrsolonas ljuva konst de röstande saknar.
Kommentera

Helg Ernest: Finns en del man kan ifrågasätta på den där listan, men vackert att Bly Zeppelinarna fått med några. Ruskigt vackert.
Kommentera

mattias - 74: Du får väll ett tröstpris som dålig förlorare ( c :
Kommentera

Helg Ernest:

Guns N roses 2:a ?? Den låten kan ju vilken fritidsledare som helst spela =)
Kommentera

Fel av mig! Dom ligger på 32 plats phmm
Kommentera

MorganaLefaey: Era j..a plattnackar är ju inte ens med! (Maiden)

Kan ju bero på att dom inte platsar.
Kommentera

mattias - 74: Har faktiskt inte haft tid att kolla till hur skivan är. Blir lite lyssna och njuta då kanske till helgen.
Kommentera

MorganaLefaey:

den fick lysande recentioner i Aftonbladet och enligt mig är den i klass med Seventh So skivan! Med andra ord. Ruskigt bra!!

Bästa låten enligt mig är For The Greater Good Of God !!
Kommentera

MorganaLefaey: På Rocks på IKEA, Sundsvall kan man idag köpa Maidens nya för 69 kr. Ett rätt ok pris.
Kommentera

HF: Ibland funderar man på vad olika band gör för att få sälja lite mer skivor. Eller vad olika tidningar gör för att sälja fler tidningar. Var just in på macken och fick se ett ställ med Maiden skivor bredvid tidningsstället. Tydligen får man köpa valfri skiva för 65 kronor (reserverat för fel) om man köper en utav dagens kvällsblaskor (minns inte vilken)
Kommentera

Då var Limiterade varianten av fullängdaren med Bonus-DVD inhandlad. Fan va bra den är, ta en paus i arbetet och gå och köp den nu.
Kommentera

HF: Jag har fortfarande bara fått hem fyra låtar :/
Kommentera

Då var skivan genomlyssnad och det är ett riktigt bra album. Favoriterna just nu "Brighter than a thosand suns", "These colours don't run", "For the greater good of god" och "The Legacy". Finns flera som är riktigt bra, ska lyssna in mig lite mer nu. Ligger redan i startgroparna för att inhandla skivan den 30:e.
Kommentera

mattias - 74: Det jag menade var väl mer, varför du ladda ner maiden och inte köper dom om du nu är maiden fan.
Kommentera

mattias - 74: Jag tror DMartinssonBSKV undrar över vad du menar med 18e November då skivan släpps 30e Augusti. Jag antar att du syftar på en spelning med dem?

Och angående låtarna jag skickade så är det väl bara 4 du har hört ;)

Jag gillar en av dem, två är ok och en riktigt dålig.
Kommentera

DMartinssonBSKV:

jo men jag har hört 5 låtar ändå resten kan du väl dra ut med nageltång =)
Kommentera

mattias - 74: Släps inte plattan den 30aug?
Kommentera

Deas:

nu har jag lyssnat på några låtar och det är riktigt bra längtar som fan tills den 18 november nu!!
Kommentera

nyz: Jag ska lyssna in mig på Tool. Lovar!
Kommentera

mattias - 74: Skit i Maiden och Metallica... Det som gäller är TOOL för bövelen! Precis släppt ny skiva - bara att tjacka!

Såg förresten både Maiden och Metallica på Roskilde för 3 år sedan. Lätt seger för Metallica, fast jag aldrig gillat mer än "halvgillat" dom. Samma med Maiden. Visst ibland är det bra, men oftast bara tröttsamt.
Kommentera

Metal Guru: Tack :)

Kolla in länktipset föresten. Bästa versionen av Battery jag sett. H-E vad de öser ut den! Upphetsande bra.

Killen som uploadat den säger att det är från Live Shit spelningen från Seattle. Jag har den och kommer dock inte ihåg detta. Det är definitivt samma turné, men kanske en annan konsert?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Säker? Jag tror jag har den på stenplatta någonstans från -53. :)
Kommentera

Jag är ganska säker på att jag hade Maiden på vinyl före alla er tillsammans. Så de så.

Köpte nämligen Metal for Muthas samma dag den kom ut.
Tycker samtidigt att s/t är en underskattad platta.

Kommentera

mattias - 74: Två av undantagen. Men jag tycker inte den spelningen verkade så speciell. Framförallt inledningen var tam. Den största massan av publiken såg inte ut att känna igen någon av de två första låtarna...

De jag känner som var där var nöjda dock, men håller med om inledningen :)
Kommentera

Deas:

Då var du inte på Ullevi senast då när dom rev av Remeber Tomorrow och Phantom OF The Opera, den sistnämnda var det gåshud i 8 minuter!!!
Kommentera

FreddanVF: Om de efter turnén med nya skivan fortsätter upplägget med att spela låtar från bara några få album bör ju konserterna under turné nr.2 öppnas med Aces High :)

Jag tror den turnén, och turné nr. 3 med samma upplägg skulle slå den setlisten från första turnén. Jag tycker nämligen inte låtarna från de två första skivorna passar varken Dickinsson eller stor arena.
Kommentera

FreddanVF:

Japp
Kommentera

mattias - 74: X-Factor är inte skit. Må vara Blaze på sång men flera utav låtarna på X-Factor är riktigt bra.

Churchills speech och Aces High var nummer 1 på Ed hunter tour 1999. Missade du den?
Kommentera

Dragan 2k: Inte bara ett grymt band, utan även ett ännu grymmare lag...
Kommentera

Helt otippat dök Strapping Young Lad upp i winamp. Nu kan man ta några minuters paus och bara njuta av ren och skär musikalisk energi i  110 knyck.

Kommentera

Poffa: Nu vet jag dock inte om man kan räkna "gamla" Metallica till den kommersiella skaran, ska man hårddra det hela så känns ju "black album" mest kommersiell trots allt, före den lirade dom jävulsk bra hårdrock, dom lirade den sorts musik dom tyckte lirade för att dom helt enkelt tyckte det var roligt att lira vilket märktes på att det var kanonlåtar rakt igenom. Förr var allt dom gjorde bra.

Nutidens Metallica (sista 10 åren) känns bara som dom ger ut skivor för fansens o pengarnas skull viket var uppenbart på dokumentären kring senaste skivan. Bara några bra låtar/skiva nuförtiden å så många meningslösa utfyllnadsspår som bara känns förrvirrande för folk som vuxit upp med Metallica.

Och Texterna känns väldigt slarvigt gjorde nu. Titta på tex "I dissapear" och "St. Anger" både dom har ju bara några få textrader som upprepas om o om igen samt en refräng.
Visst gillar jag Metallica nu också men tvivlar på att jag nånsin kommer se ljuset av en skiva där samtliga låtar är kanonbra raktigenom som det varr förr.
Kommentera

mattias - 74: Maiden gillar även jag bäst. Hmm. När håller jag inte med Poffa tro? Jo, jag vet nu.

Dock som jag nämde tidigare tycker även jag St Anger är en dålig skiva. Ser mig själv som trogen Metallica fan och har lyssnat på dem sedan Ride The Lightning släpptes. Min personliga åsikt är att efter man tog in basisten från Suicidal att man bytte bana lite. Man tänkte kanske nu har vi en ruggigt snabb basist. Det ska vi visa.

Tacka vet jag skivor som Ride The Lightning, Master of Puppets, Kill Em All (i viss mån). Det är Metallica för mig.

Kommentera

Poffa:

Jag lyssnar på den hårdrock som är bra och St Anger är inte bra tycker jag! Lika med maiden, jag har allt i min samling med dom tror jag utom de skivorna som släpptes med Blaze Bailey på sång!!! kass är bara förnamnet
Kommentera

mattias - 74:

Som sagt, du är som alla de som inte lyssnar på hårdrock egentligen, man tycker den komersiella skiten som kan spelas på radion är den bättre.

Kommentera

Deas: ¨

kanske men det gör inte jag!
Kommentera

mattias - 74: Jag tror de flesta av de trogna fansen håller St. Anger högre än Load och Reload.
Kommentera

Poffa:

Håller inte med dig. Metallica var ju de som enligt många införde Trash Metal och Mater of Puppets är en trash skiva rakt igenom, St Anger känns mer som en skiva för de trogna fansen, " Vi kper den fast den är kass " typ vet inte om Maiden skulle ens våga byta stil !!!
Kommentera

Poffa: Väl talat. Ett stort steg i rätt riktning. Jag är optimistisk inför nästa skiva.
Kommentera

mattias - 74:

Efter all komersiellt skit som de släppt på slutet så var ju St Anger en återgång till det där hårda, elaka som gjorde att man började lyssna på dem. Det kändes verkligen som att de kommit tillbaka till sina rötter.

Kommentera

Poffa:

Ja det är deras sämsta, Dom bytte stil totalt, som att håkan Hellström skulle börja med Hardcore =) Så många gånger jag lyssnat på sen skivan och fortfarande får jag inte grepp om den. Videon till St Anger är rätt så rolig när bandet står i det berömda fängelset St Quentin och spelar. En låt som jag gillar med metallica är låten dom tillägnade Cliff Burton, To live is to die!
Kommentera

mattias - 74:

St Anger deras sämsta? Det låter som att du gillat den komersiella sidan av Metallica men inte gillat det äkta soundet. St Anger är ju en återgång till hur det lät i början av deras karriär.

Oavsett vilket så är Maiden tveklöst klasser bättre.

Kommentera

BlackBay:

Black Album är bra också men Load och Reload känns som helt meinigslösa skivor likaså ST Anger som är enligt mig deras sämsta. Skall bli roligt och se hur deras nästa låter?? Smakprovet man hörde från Berlin i år var ju i klas smed St Anger tycker jag så Metallica kanske är på väg att Loosin it ??
Kommentera

mattias - 74: "Master of puppets" är den klart bästa som gjort men i övrigt så är allt fram till "black album" suveräna skivor utan utfyllnad..... från "Load" o framåt är jag mer skeptisk... finns så få bra låtar på nutiden Metallica-skivor, alldeles för mycket utfyllnadsspår o texterna blir bara sämre o sämre. Varför i allsindar slog man inte ihop "Load" och "Re-load"?... så mycket utfyllnadslåtar som man kunnat ta bort o gjort en skiva istället för två..... men det är klart visst rockar Hetfield o co än idag ändå.
Kommentera

Dream Team:
Såhär är det...
"Garage days revisited" är B-sidan på "Creeping death" som släpptes -84 och "the 5:98 EP Garage days re-revisited" är en mini-lp som släpptes -87 med 6 st covers på.

Båda dessa EPn finns med på CDn "Garage inc" som släpptes -98 plus övriga covers från andra singel b-sidor samt nya covers.
Kommentera

mattias - 74: Den är underbar verkligen :) Det finns helt otroliga live-versioner av den, kan skicka sen då jag är i gävle igen om du vill!
Kommentera

« · 743393 · »