Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Maidens nya singel

« · 743393 · » Till forumet

Sv: Maidens nya singel
Ambroo: Nä, i och för sig. Men man kan väl få blanda lite eget i sin egen lastbil. Det blir lite monotomt att bara spela Maiden i en hel vecka. I morgon ska jag dock dundra vidare med "Fear Of The Dark" hela lååånga fredagen ska det heavymetlas i hytten. Volvo-jävla-stereon eller motorn kommer att skära innan fredagen är över...
Kommentera

mike66: Själv kör jag alltid till AC/DC Back in Black och Very best off 2001
Man rockar loss bakom ratten, som tur är kör jag alltid med farthållare.
Så jag slipper riskera landa på 200 Km/h
Kommentera

Helg Ernest:

Jag spelar Metallicas låt Master Of Puppets när jag åker till jobbet en snabb låt med en snabb chaffis =)
Kommentera

mattias - 74: Därför har jag börjat ratta in Lugna favoriter (Radion) också.
Så man inte ofrivilligt gasar för mycket.
Men naturligtvis efter jag lyssnat på AC/DC.
Efter som jag 2-3 dagar i veckan sitter mellan 4-8 timmar/dagen i bilen.
Var för övrigt i Grycksbo den 25e. I morgon är det Umeå som gäller, Måndag Söderhamn och Norrsundet och Onsdag är det Gävle och Hofors.
Veckan efter det Karlstad hela veckan. Så då kör jag igenom Borlänge ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Jag har också farthållare men även en fartbegränsare satt till 90 km/h, så några 200-blås behöver jag inte bekymra mig om...

Jaja, AC/DC, Thin Lizzy, Metallica och allt vad de andra brödgängen heter, ingen kommer dock nånsin upp i klass med Järn Jungfrun som spelar i en egen division...
Kommentera

mike66: Skall jag vara ärlig , så är jag för gammal för all hård rock.
AC/DC kör ju gammal klassisk rock. Som man diggade på 70-80 talet innan all den vansiniga speedmetal kom.
En gastar som han har fastnat med sina könsdelar i mangeln och resten tävlar om vem som kommert först till sista accordet.
Kommentera

Här kan ni se lite riktig rock istället för popgrabbarna i Järnjunfrun. :-)

[url=www.earvolution.com/links.asp]Drygt 20 videos med Led Zeppelin[/url]

Kommentera

Salle: Sitter i skrivande stunnd och lyssnar på Black dog.
Men kolla in Whole Lotta Love
Hur j..a påtända var dom ? Tom när dom snodde ihop "videon"

Konstigt nog lever dom fortfarande.

Men dom är kanooon bra. Dom har ju ej varit världensstörsta för intet.
Kommentera

[url=emichrysalis.co.uk/ironmaiden/game/]Här[/url] kan ni lyssna på låtar från nya skivan och samtidigt fördriva tid. Är ni tillräckligt bra på det så kan ni vinna Maiden prylar.

Kommentera

Då har de börjat turnera. Setlistan verkar se ut så här:

Different World
These Colours Don't Run
Brighter Than a Thousand Suns
The Pilgrim
The Longest Day
Out Of the Shadows
The Reincarnation of Benjamin Breeg
For The Greater Good of God
Lord Of Light
The Legacy
Fear of the Dark
Iron Maiden
2 Minutes to Midnight
The Evil that Men Do
Hallowed be Thy Name

Intressant att de kör samtliga spår från studioplattan. Sen kör de varken The Trooper eller The Number of the Beast på i stort sett sen 83.
Kommentera

HF: Bra cred på att köra hela nya skivan.
Kommentera

HF:

Kul och se att de dran 2 Minutes to Midnight den körde ju som bekant inte i Somras av vissa orsaker =) Riktigt tungt gitarriff på den låten !!
Kommentera

HF: bara femton låtar inklusive extranummer? Klent. Tur att man inte är Maiden-fan, jag hade blivit grymt besviken för så få låtar. Det där blir väl inte ens en och en halv timme?
Kommentera

LL:

Många långa låtar på nya skivan tror nog de tär närmare 2 timmar faktiskt om jag får som jag vill =)
Kommentera

Deas:

Har kollat lite närmare på Maidens Förband Trivium och har börjat lyssnat på dom mer och mer, riktigt tunga!!

Mycket nöje !!
Kommentera

mattias - 74: Ska du också gå på maiden? Ska se dom i scandinavium den 20:e
Kommentera

Boråsindian:

Japp den 18 i globen nästa lördag är så jävla upphetsad redan :)

Kul och se att de vågar ta bort låtar som The Trooper och Number Of The beast men jag får ju min Hallowed Be Thy Name. 7 minuters ren Magi!!
Kommentera

mattias - 74:

Skickar ett smakprov från Boston nu i år med låten The Pilgrim från nya skivan!!

Se länk!!

Kan fan inte hålla mig :)
Kommentera

mattias - 74: Ska bli kul att se dom igen, har oxå Hallowed Be Thy Name. som en av mina favoriter.
Kommentera

Boråsindian:

Ja introt skall tydligen vara nånting alldeles i Hästväg enligt en som jag känner som sett dom i Danmark =)
Kommentera

mattias - 74: Låter underbart, nu när du säger så, så längtar man ännu mera.
Kommentera

mattias - 74: Set-listan ser ut så här:

1. Different World
2. These Colours Don't Run
3. 1000 Suns
4. The Pilgrim
5. The Longest Day
6. Out of the Shadows
7. Benjamin Breeg
8. Greater Good of God
9. Lord of Light
10. The Legacy
11. Fear of the Dark
12. Iron Maiden

(Encore)

13. 2 Minutes to Midnight
14. The Evil that Men Do
15. Hallowed Be Thy Name

Med andra ord varken The Trooper eller The Number of the Beast. Kul att de kör alla låtar från senaste skivan. Mindre än en vecka kvar till en hel helg med Maiden. De nordiska turne-t-shirtsen ser riktigt trevliga ut dessutom.
Kommentera

HF: Tja, vart hittar du turne t-shirtsen? Så man kan se priser mm.
Kommentera

Boråsindian: Har bara sett bilder på Iron Maiden Online Club:

greentmusic.de/sven/nordic_tour_06.gif

Priser har jag ingen aning om men jag skulle inte bli förvånad om de går på 300 eller mer.
Kommentera

Nån som är intresserad att köpa två biljetter till GBG? Jag kan tyvärr inte gå :( Hör av er snabbt i så fall.
Kommentera

HF:

Så kan man då läsa om kvällens Konsert och man längtar inte mindre till morgondagen när de avslöjade att de kommer tillbaks till Sverige Sommaren 2008 !!
Kommentera

mattias - 74: Låter helt underbart, en självklarhet att man ska se dom sommaren 2008. Hade varit kul att se dom på sweden rock Men det kommer aldrig att hända. Man sitter här hemma och längtar till måndag då maiden spelar i scandinavium.
Kommentera

Boråsindian: Jorrå, år 2045 på Sweden Roch kommer Maiden vara main act, trust me.... Rock on.....;-)
Kommentera

Friman SR:

Verkar som om de fick globen i rullning igår =)
Kommentera

Boråsindian:

Nu drar jag Rock on alla metal lovers =)
Kommentera

Boråsindian:

Du har verkligen nånting att se fram emot i morgon i Scandinavium kan jag säga!

Betyget stavas Världsklass. De nya låtarna fungerade alldeles utmärkt men det märktes att inte alla har lärt sig dne nya skivan!

Hallowed Be Thy Name är en låt man bara måste uppleva Live. Satan vad bra den är!!
Kommentera

mattias - 74: Du valde rätt dag att gå. Fredagens spelning var riktigt bra. Men lördagens var ett par snäpp bättre. Stämningen i publiken var en helt annan. Tråkigt att detinte blev något Scandinaviumbesök för min del, ljudet brukar vara bättre där än i Globen.
Kommentera

HF:

Ljudet var ju jättebra i Globen tycker jag, kul och se Eddie i pansarvagnen =)
Kommentera

mattias - 74: Tycker det var typ godkänt, inte så mycket mer. Pansarvagnen var cool.
Kommentera

HF:

Testa dina Maidenkunskaper !!

Inte det svåraste testet jag gjort kan jag säga!

Tror att TOM de som inte gillar Maiden så mycket fixar alla rätt =)
Kommentera

mattias - 74:
Jag testar. Märk att jag katalogiserar Maiden som 'sånt där nytt trams'.
Kommentera

Metal Guru:
Det var inte mycket till quiz. Afrika var tuffare.
Lite humor var det dock.

Kommentera

mattias - 74: Oerhört korkade frågor måste jag säga.
Kommentera

mattias - 74: FAN, skulle vilja se maiden varje dag ;). Är inte helt inläst på nya skivan, men h-lv-t- vad bra det var. Stämmningen höjdes avsevärt när fear of the dark började. Man rös igenom hela konserten, så ruskigt bra. Nu får man vänta till 2008 då dom kommer till ullevi :) Bruce sa att det kan bli 2 spelningar på ullevi. Längtar redan :)
Kommentera

Boråsindian: Nej en på ullevi och en i stockholm:)
Kommentera

willysson: Bruce sa att det kan bli 2 på ullevi och 1 i sthlm.
Kommentera

Boråsindian: Får bli att köa då... kanske skall börja redan nu :)
Kommentera

mok: hehe ja, biljetterna lär gå åt när dom släpps. vet ej när dom släpps men dom kommer till götet sommaren 2008. Ser rean fram emot det, även mina 2 söner gör det. Dom har lyssnat in sig på maiden nu :). Så det blir en liten familjedag då :)
Kommentera

Boråsindian: 2008 kanske min äldsta dotter e redo :) 6 år gammal då... man skall ju börja i tid sägs det. Men det får bli då det först skall man ju ha biljetter.
Kommentera

mok: Precis, man ska ha biljett. Har haft det flytet att jag har fått biljett varje gång jag har ringt. T.ex. maiden, metallica, Guns n roses (ringde åt en kompis då). Så jag hoppas få biljetter då också. Men så populära som maiden är i sverige, så lär det bli 2 spelningar på ullevi :)
Kommentera

Boråsindian: Är egentligen ingen Maiden fantast men var på Ullevi sistdå jag fick en biljett av en polare o ångrar inte direkt man hakade på om man säger så :)
Kommentera

Boråsindian:

Dalfolk i Sthlm =)
Kommentera

mattias - 74: Två uppslag om bröderna Hårdrock idag i pappersupplagan av Aftonbladet. Jag kanske är blind, men jag hittar det inte på websidan.
Kommentera

Paddan:

Nej jag hittar den inte heller, får väl köpa papperstidningen då...
Kommentera

« · 743393 · »