Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Melodifestivalen

« · 521751 · » Till forumet

Sv: Melodifestivalen
Poffa:

Inte alls då! Martin kommer garantera sist med den där pisslåten. Lovar ;)
Kommentera

Myggan:

Rätt låt vann. Det kommer bli en 6-8 plats i Kiev och alla kommer bli nöjda. Ingen vill ju egentligen vinna, det kostar ju mer än det smakar. Dessutom tilltalade låten alla människor. Alla kvinnor oavsett ålder faller för Martins utseende och charm, medans männen gillade de fyra flickorna i bakgrunden.

Snacka om genomtänkt.

Kommentera

Sannes: kanske men den låten hade inget speciellt medans Nanne Grönvalls låt stack ut lite grann med trumspelandet.
Men den bästa låten kom inte ens till final nämligen "if tomorrow never comes". Sverige får inte vara med nästa år tror jag.
Kommentera

mattias - 74: haha om man läser tidningarna så verkar det ibland handla mer om tillbehören än om musiken :)
Kommentera

mok:

Fjollig och fjollig ;) Jag har kollat på melodifestivelen i många år men i år kollade jag mest på Sanna Nielsens tillbehör ;)
Kommentera

Paddan:

Loa Falkman är inte tillräckligt snygg. Det är iofs inte Shirley Clamp heller, men det är väl de blinda som röstar på henne. Kanske.

Kommentera

Paddan: Något banbrytande kanske skulle behövas helt enkelt :)
Kommentera

mok: Varför kunde man inte rösta på Rolf Nygård? Han var ju överlägsen alla de andra tävlingsbidragen. 
Fram för mer Loa Falkman!
Kommentera

mattias - 74: Låter som du följt melodifestivalen noga. Trodde inte du var så fjollig. Själv bojkottade jag det för måånga år sedan. Samma tjat varje år tycker jag :)
Kommentera

Albert Hall:

Och förresten, finns ingen som kan slå Martin och Magnus, de är bara snyggast.

Caroline Wennergren.....jo tjena....

Kommentera

Albert Hall:

Jag tror att Stenmarcks låt kan få många poäng av östländerna, det borde vara en låt som passar dom.

Alcazars låtar är lika allihop, ingen större variation där inte, eller förresten kan det vara så att vi inte förstår oss på det??

Kommentera

Sannes:

Stenmark kommer säkert inte att göra bort sig helt i Kiev. Låten är så slätstruken att folk inte kommer att minnas den och därför kommer att för säkerhets skull ge den en slätstruken placering på plats runt åtta.

Alcazars låt har jag hört förr. Med Alcazar dessutom. Kan dom bara göra en låt?

Sen är Caroline Wennergren snyggare än Magnus Carlsson. Nästan lika snygg som Stenmark till och med
Kommentera

Albert Hall:

Fel låt vann inte, tror jag alltså. Som jag skrev tidigare: låten blir bättre och bättre sen tror jag inte att låten kan hävda sig i Kiev, eller?!

Men i kvällens startfält kunde jag inte se en enda låt som skulle kunna lyckas till 100 % i Kiev. Skulle kanske vara Alcazars låt, i den gruppen finns dessutom kvällens andra snygging, Magnus Carlsson, och dessutom så är han väldigt trevlig.

Kommentera

mattias - 74:

Jag sätter emot, lätt. Om du menar Stenmarck med ck på slutet, i alla fall...

Kommentera

Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.

Kommentera

Sannes:

Ja vi tycker olika. Vi verkar inte ens kunna enas om att fel låt vann...
Kommentera

Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...

Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.

Kommentera

Albert Hall:

Tjejen hade utstrålning och bra röst, men låten...Nej inget för mig. Helt ärlig tyckte jag låten var förfärlig. Men det är detta som gör Melodifestivalen så spännande och intressant, alla tycker olika.

Kommentera

Sannes:

Fattar inte hur han kan vinna, säkert en massa småtjejer som ringde för flera tuden på deras föräldrars telefon, Låten passar bättre i en Musikal!!

Nanne eller Jimmy Jansson eller Alcazar skulle ha viunnit...

Stenmark kommer sist i kiev! Nån som vill sätta emot?
Kommentera

Sannes:

Det var bara Caroline Wennergren som hade klass.

Av dom tävlande alltså, i en klass för sig stod ju Rolf Nygård.
Kommentera

Hälge:

Antagligen är det modernt men lik förbaskat var det fruktansvärt fult. Carolas klänning var inte heller någon höjdare, där tror jag att min mamma varit framme och skänkt de gardiner som vi hade på 70-talet.....

Kommentera

Sannes: Lila strumpbyxor...om hon haft dessa på sig när hon tävlade med "Det gör ont", då hade hon inte vunnit.
Kommentera

Hälge:

En kortare variant av min farmors klänning och dessutom så hade hon varit i mormors byrålåda och hämtat strumpbyxorna (eller vad det nu var).

Kommentera

Sannes: Vad var det Lena Ph. hade på sig för något, då ?
Kommentera

knaskamilla:

Under Nannes låt så satt jag bara och väntade på när öronen skulle bli större.

Några är säkert blinda, men inte så många så att det "stör" röstandet, tror jag alltså.....

Men usch vad surt det måste vara att förlora med 3 poäng, känns som tidningarna kommer att skrika ut, fel låt vann.

Kommentera

Sannes:

Nu när du säger det - det är kanske på framträdandet Nanne (som så många gillar) skulle ha haft en chans i ESC då, för låten var i alla fall inte bra. De såg ju lätt galna ut på scenen...

Well, well, jag är nöjd. Ingen superlåt, men den är bra och showen funkar. För inte fan är väl de som kollar på ESC blinda, va?

Kommentera

Snyggast vann och låten blir bättre och bättre för varje gång jag hör den.

I slutändan så kommer det kanske att bli riktigt bra i Kiev. Nuförtiden så är det inte enbart låten som avgör utan även framträdandet, det fick man ju bevis för när Ruslana (stavningen?) vann förra året med sin Wild Dance, eller vad den nu hette.

Kommentera

Sannes: Shit asså va det är drygt med melodifestivalen (tycker jag iaf). tänkte va trevlige med familjen i lördags, så jag satte mig ner på slutet och såg de två sista låtarna...

satt fan å rös juh=/ de va hemskt=/ ändå va de blande de bästa...

lovar att jag inte kommer se nå mer;)

men det är bra att nga tycker d e bra...
men jag skippar =P

ha en trevlig kväll!

// Karro
Kommentera

Dragan 2k:

De två hittills har jag sett, i gott sällskap. Utan det goda sällskapet hade jag nog inte orkat kolla.
Kommentera

knaskamilla: Ser du på dessa uttagningar varje gång de visas eller begränsar du dig till den uttagningen där Hr Stenmarck är med?
Kommentera

liza:

Ja, det här är ju bedrövligt. Fast nästa helg kanske det blir bättre. Martin Stenmarck är ju med. =) (Och lite annat folk som känns lovande också, dessutom.)
Kommentera

Sannes: De 2 delfinalerna i år har varit klart sämre än om man tar det sämsta från både 2003 och 2004.
Kommentera

Då var del 2 avklarad av denna festival. Jag undrar om alla de melodier som inte kom med i årets tävling, verkligen är sämre.
Jag tror knappast att det går.
Tack och lov knep Sanne S en av finalplatserna.

Och så är det bara en vecka kvar till den absoluta höjdpunkten.
Kommentera

Suffe:

Ja, det känns som den här boken verkligen behövs så man kan lufta sina icke hockeyrelaterade åsikter, och hitta en och en annan bild emellanåt.
Kommentera

scim:
Visst men iaf man kan ju kanske ändå undra om de inte bör vara mer hockeyrelaterat eftersom de ändå e på den här sidan liksom.. men de e ju kul att man kan snacka om nått annat åxå å bra att de finns en sida med utrymme för det.. :-)
Kommentera

Suffe:

Den här boken är väl till för alla andra ämnen än de hockeyrelaterade, väl?
Kommentera

knaskamilla:
Mmm så e d ju verkligen..! lite löjligt som de har gjort de senast åren åxå med att ha en massa deltävlingar å skit för att få mer folk att kolla på deras kanal vid flera tillfällen. När de gör så blir de ju åxå en massa knäppa skitlåtar som kommer fram som inte har nåt direkt värde för oss vanliga som bara vill ha en bra låt som ska kunna ha nån chans i Europatävlingen sen. Nej nu e d dags att återinföra de gamla systemet, en utagning med de bästa bidragen!
Hur kom vi inte på detta ämne föresten? De här har ju iof inte nåt med hockey att göra men kul ändå....
Kommentera

ernie eagle: Bra talat.
Kommentera

ernie eagle: Fel artist med fel låt på fel plats vid fel tidpunkt skall det stå.
Kommentera

knaskamilla: Jag håller med att det finns mkt skit oxå i schlagerväg och gräsliga låtar som framförts genom åren som aldrig borde blivit uttagna.

Fel på på fel plats vid fel tidpunkt =(.

Men att såga hela fenomenet rakt av tycker jag är besynnerligt och dumt!
Kommentera

ernie eagle:

Det hjälps inte. Det finns en massa idioter i Sverige som röstar fram kassa låtar/skumma artister i melodifestivaler - om och om och om igen. Fast det förstås, melodifestivalen ligger kanske på den nivån. Svårt att smälta är det dock ändå.
Kommentera

knaskamilla: Var och en må få ha sin åsikt klatr för sig. Men man kan göra det med takt och ton. Jag har aldrig riktigt greppat människor som tycks ha så mkt hat inom sig att de sväller över. Gillar man dansband eller schlager är man en byfåne, idot, mindre vetande, okunnig fjolla som ännu inte har växt. Det är så schablonbilden ser ut.

Det är okej att fördöma alla som inte gillar hårdrock, men må satan ta dig om du dissar en hårdrockare =(

Nu säger inte jag att jag hatar hårdrock, för det är en stark överdrift, jag gillar den sortens musik i lagom doser, men är ingen fantast.

Vi är så fördomsfulla i det här landet.

Jag resonerar som så att bara jag slipper höra "skiten" så struntar jag i vad folk lyssnar på eller inte. Jag köper och lyssnar på den musik jag gillar.

Det borde ju kunna ske utan att man blir utmålad som femte hjulet bakom vagnen ochy får hånfulla kommentarer och långa blickar riktandes emot en!

Tack för ordet!
Kommentera

knaskamilla: Shan Atci blev väl bra först när nervositeten riktigt släppte i pausen och han fick förlita sig till den humor man lärt känna från Stockholm live.

"Shan jobbar mycket men han är mån om att vara ledig.
– Jag är såld på spa. De har ansiktsbehandling, arombad och sånt. Äh, förresten stryk det där från intervjun, varpå Shan på bruten svenska säger:
– Jag älskar att gå på hårdrocksfester, dricka öl och kolla på fotboll.

Humorn är hela tiden närvarande."

Jag tror inte att jag är varken hård eller rockare, snarare lite saccosäckaktig jackbärare.
Kommentera

ernie eagle:

Jag tyckte att den manliga programledaren var bra, och Tornvings reporter. Vad gäller musiken så tyckte jag Alcazars låt fungerade någorlunda, och Papa Dees var rätt bra. Resten var väl typ skit, som så ofta annars. Tur att det är tre helger kvar att få fram bra låtar ur.

Jajust, jag är inte hårdrockare. Inte pundare heller.
Kommentera

mangan: Vilket jävla gnällande det är på Melodifestivalen då. Själv tycker jag programmet var skitbra och ett väldigt starkt startfält med många bra låtar. Mina personliga favoriter var Linda Bengtzing med "Alla flickor", Papa Dee med "My No 1" och Nordman med "Ödet var min väg".

Är det bara uteslutande hårdrockare på denna sajt eller? Jag ställer mig frågande efter alla elaka pundarkommentarer i denna tråd.
Kommentera

Klarade mig från att rösta då jag valde att avstå att se skiten. Att pengarna går till de behövande är ju iofs ett skäl, men om man skänker direkt så slipper man sponsra Telia dessutom..
Kommentera

mangan: Har du inte hört talas om tvångsröstningssyndromet som drabbar ca hälften av de som tittar på programmet. Jag o min sambo klarade oss dock utan symptom...
Kommentera

Myggan: Radiohjälpen.
Kommentera

mangan: mycket bra fråga. Kanske för att man vill skänka pengar till Rädda barnen eller var det Röda korset.
Kommentera

Myggan: Varför röstar man då överhuvudtaget?
Kommentera

« · 521751 · »