Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Musik.

« · 1320138 · » Till forumet

Sv: Musik.
Just det, Serj Tankian och hans psyko grupp...:-D..

www.youtube.com/watch?v=0DPRpl8kx9c
Kommentera

mattias - 74: Inte khoma men förhoppningsvis i trans.
Kommentera

Dragan 2k:

Finns det risk för att du också hamnar i K(H)oma också? :)
Sticky Fingers var jag en gång och såg på Entombed för massa år sedan tror jag det var, väldigt litet trevligt ställe
Kommentera

Så där ja. Då har jag bokat två fina biljetter till Sticky Fingers i Göteborg för att se Khoma live.

Någon som sett dem live?

Lyssnar fortfarande på deras, i mitt tycke, fantastiska skiva Second Wave från 2006.
Kommentera

Köpte den här Lp:en på båten i Lördags dock utan Obi och ej Japanpressad :

http://www.youtube.com/watch?v=m9yakEywZ6M&feature=watch_response

Kommentera

Denna låt har gjorts om av en hel del artister men detta är min favorit

Lennon själv hade nog gillat den här.

www.youtube.com/watch?v=VPzbyFfRjtQ&feature=player_embedded
Kommentera

Metal Guru:

Själv tycker jag nog dom här 3 gossarna är rätt bra på att spela.

www.youtube.com/watch?v=ts4YHvJYQAI
Kommentera

Och här spelar han i en konventionell låt, som handlar om the Mighty Sperm Whale. Inspelad i torsdags i Malmö. Vi såg som sagt fredagsspelningen.
Ni som inte förstår gitarr-onani kan spola fram till 3:00, för att få se en glimps av den feta sexsträngar'n.

http://www.youtube.com/watch?v=zxPcQcNNSN8

http://www.youtube.com/watch?v=iQ8XN8XHTnE

Kommentera

Och här lirar han ett solo på den, med sin nuvarande orkester Mountain.

http://www.youtube.com/watch?v=0i97xOvV2GI

Kommentera

Jag och Ali kikade på det här sexsträngade bas-monstret i fredags natt.

http://www.youtube.com/watch?v=_25BjqfWT58

Kommentera

Metal Guru: Det fnystes en del åt låten när den kommer, men jag tycker att den är helt ok. Videon är lysande. Här är uppföljaren:

www.youtube.com/watch?v=kO1rfdDjNGI
Kommentera

Metal Guru: Den där har jag för mig spelades en hel del på MTV, på den tiden då MTV inte bara betydde en massa hjärndöda "reality"soaps utan då man faktiskt spelade musik.
Kommentera

mattias - 74:
Ali tyckte att den här musiken borde spridas till omvärlden.

http://www.youtube.com/watch?v=_CYwNWHZuT0

Kommentera

Friman SR:

Läste Sixx bok i somras och jag tycker som du att det är konstigt att karln lever öht. Vissa är väl kanske menade att inte dö trots tungt drogmissbruk. Läser Jenna Jamesons nu och hon har inte heller haft det lätt inom sin bransch. Hua mig.
Kommentera

Ooops, det är inge bra att ge sig i slag med Keef...;-)

Rock on...

www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8141877.ab

Hehe...
Kommentera

Friman SR: Ooops, jo jag har två långfingrar, fast dom e inte lika långa...;-)
Kommentera

Biografier är fräckt... Nu har jag nyss läst halva Lemmy, hela Jenna Jameson, hela Slash och 3/4 delar av Nikki Sixx...

Oh my God, hur faan kan Nikki Sixx vara i livet idag???? Allt heroin Slash stoppade i sig på det ena och andra sjuka sättet det känns det som om Nikki Sixx har tagit till frukost och då hade han ändå middagen kvar... Läs boken, det är helt sanslöst. Sen står han nu idag, pigg och ser helt oberörd ut...

Hmmm, nästa biografi jag ska ge mig på är Keith Richards, urfadern för allt vad rock'n'roll är för mig, den är ju berömd för att Keef verkar komma ihåg så mycket kristallklart, det blir intressant...

En biografi jag då skulle vilja läsa... Andy McCoy's så att han får berätta hur han fick in Nikki Sixx på heroin och andra historier runt det för mig älskade Hanoi Rock's...

Sen kan ju gärna Johnny Thunder's få berätta det han har att säga från pre-punkscenen i New York, fast det går ju inte snyft...

Hmmm, i den bifogade filmen har Nikki Sixx en fet dödskallering på ett av sina fingrar och Keith Richards har sin kända på högerhandens ringfinger. Min lika feta och fina ring sitter alltid på högerhanden och vänster långfinger, Rock'n'roll å Jiiiihaaa....;-)

Rock'n'roll will never die, men när Keith Richard's dör då är det slut...

www.youtube.com/watch?v=vK6JfjYYH9c

Rock on....
Kommentera

Alla som gillar socialrealistisk psyktecno räcker upp en hand.

http://www.youtube.com/watch?v=UWAlfWqMlRQ

Kommentera

Bissett19:

Den där låten hörde jag på Peace And Love 2008, jävligt bra även om du skall vara president smakar bättre i min musikmun :)

en låt jag vill höra live är Balladen om en Amerikansk officer men den tror jag inte han har spelat live på de senaste åren eller?
Kommentera

mattias - 74:

Nu snackar vi nostalgi.

www.youtube.com/watch?v=fJLCzNcDZUs
Kommentera

Sv: Musik. Kommentera

Friman SR:

Såg att Journey turnerar fortfarande i England. Fan jag älskar dom men jag vill se dom med Steve Perry på sång... den nya är dock riktigt bra..

www.youtube.com/watch?v=ksGtbXLGc1M&feature=player_embedded#!
Kommentera

mattias - 74: AXL är en intressant person, oerhört smart men ett satans jävla rövhål...

Det är kul med biografier, Jenna Jameson's har jag redan läst och nästa efter "Heroine Diaries" är redan inköpt, Victor Bockris "Keith Richards", boken om "världens mest elegant nergågna människa"...

Rock on....
Kommentera

Friman SR:

Man märker ju även i Slashs bok vilket jävla rövhål AXL är. Jag har själv läst Heroin Diaries också och det är ett under att Sixx lever över huvud taget. Just nu läser jag Jenna Jamesons självbiografi " att älska som en porrstjärna " Ingenting med musik och göra men ändå liksom :)
Kommentera

Friman SR:

Peter Rätz var aldrig polis , det blev ju hans stora problem efter Gubbjan Stigsson avslöjade honom .

Träffade Peter redan då han jobbade som bartender på Lilla Maria på söder , sen när han flyttade upp (tillbaka) till Falun så träffades vi många gånger på MC reladerade fester .

Och jag (vi) hade aldrig en susning om att han läckte till snuten , han hade kunnat ställa till ett stort problem för både Ratz MC och Bulldogs MC i Borlänge , men gjorde aldrig det , dom var väl ute efter STÖRRE bovar än oss :0)

Kommentera

Har just läst Slash "Det kan verka överdrivet men det betyder inte att det inte har hänt"-memoaren... Här hälsar en dyngfull/stenhög Slash på hos ZZ Top. För att ha förbrukat så mycket heroin som Slash sopat i sig enligt boken så är han faan så krallig. Man undrar hur han kommer vara hos Skavlan när han kommer dit nästa fredag??? Det kan bli kultur... Läs Slash-boken, det är faan utbildning det.......;-)

www.youtube.com/watch?v=RNuAdB5oVrU&feature=related

Rock on...

Och som den rocker jag är så läser jag snart Nikki Sixx "Heroine diaries"... Men först "Peter Rätz", snuten som levde undercover hos Brödraskapet och Bandidos, HA m.fl i nio år...
Kommentera

Släktforskat, Lady Gagas morsa, helt galen å jag såg henne på Hultsfred once upon a time...

www.youtube.com/watch?v=UPRDC1X0IBM&feature=related

RIP WOW....
Kommentera

Idag har jag köpt en LP-skiva på amerikanska eBay.
Kul va..?

Ännu roligare var när invoicen kom - emailet som är gjort för att jag ska kunna betala så smidigt som möjligt via PayPal.
Kul att betala räkningar va..?

I invoicen kan säljaren skriva ett litet personligt meddelande.
I den här fanns det ett sådant.

"Ja du,"
började det, och gick väldigt fort över i en lite för personlig karaktär.

Jag hade köpt skivan av min kompis Conny i Falun.

Kommentera

Alisandali:

Bra skit det där... Snygg gura hade han också !
Kommentera

LL:
Har inget behov av en dubblett som ej är komplett. :0)
Kommentera

Per HApps: Jo, ordvalet "tillsvidare" gällande tidsfristen av samarbetet med de röd-gröna kan mycket väl tolkas så. Det var inga raka besked i vilket fall.
Kommentera

men visst fan flirtade MP  med Alliansen?
Kommentera

Metal Guru: är du med och budar? Lycka till i så fall.
Kommentera

En del av er följer en valvaka.
Andra följer en auktion of the Holy Grail;

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320589841840&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Kommentera

Norsk härlig glamrock :-)
Kommentera

Paddan: Lite mer Hurts. En interaktiv audionovell på Spotify.
Kommentera

Metal Guru: Apropå hjärta och smärta. Manchestergruppen Hurts släpper sitt fullängdsalbum den 6 september, men redan idag går det att lyssna på albumet på Spotify.
Riktigt skönt album.
Kommentera

Hjärta & Smärta.
Kanske mer smärta.

http://www.youtube.com/watch?v=nO2jASIb04Q

Kommentera

Wayne Gresky:
Den var fin. Den snos till Fejjan.
Kommentera

Metal Guru: Vi får väl bredda det musikaliska utbudet lite:

www.youtube.com/watch?v=sxm19NBAcfc
Kommentera

:0) - Et tu Brute:
Vågar man fråga vilken slutsats du funnit i mitt korta lilla inlägg?
Kommentera

Metal Guru:

Eftersom det är du som dragit slutsatsen, så är det väl föga värt att dementera. I Guruns värld är det stolpat och fyrkantigt...

Kommentera

« · 1320138 · »