Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Musik.

« · 1346948 · » Till forumet

Sv: Musik.
Dream Team: En av världens bästa gitarrister. Blood of Emeralds är en favorit. RIP.
Kommentera

Cactus jammar backstage,
avdelning: vaddå trumset när det finns stol?

http://www.youtube.com/watch?v=--Aq9TyLg6M

Kommentera

Vem vevade in detta jävla Vevo på Youtube? Nackskott och plöj ner skrället på en åker vettja.... Ja, tur att man kan köra fullscreen som i detta härliga örhänge...

Rock on spacelord motherfuckers...

www.youtube.com/watch?v=dscfeQOMuGw
Kommentera

Allvarligt talat, jag undrar om det var därför dagens Hanoi Rocks sprack och att nu Electric Boys finns idag, jag undrar om det beror på att den notoriske rumlaren Andy McCoy har funnit religionen?

Jag fann detta nu och jag gillar det, jag önskar verkligen rock&rollern Andy McCoy all lycka och välgång och att han får finna lite lugn och ro i sitt liv, trots att jag dyrkar rumlaren Andy McCoy...

Se för faan till att skriva dina memoarer, Andy.....

Der finns en del 2 på denna film oxå....

Rock on...

www.youtube.com/watch?v=-t9AdHYY700
Kommentera

Metal Guru:

Carmine Appice är en av mina och Fredborgs favorittrummisar , den killen har gjort mycket bra musik .

Kommentera

Alisandali:

Rätta mig om jag har fel men visst spelade han trummor i ett band som hette king kobra förut? tror bestämt jag har en skiva med dom någonstans.
Kommentera

mattias - 74: Han har nog lirat överallt, fråga Rod Stewart...;-)
Kommentera

mattias - 74: Han lirade ju bl.a med Ozzy under -80-talet.
Kommentera

mattias - 74:Carmine lirade väl in 4 lpen med King Kobra om jag minns rätt , men ingen av dom har väl någon höjdare .

Däremot hans fyra skivor med Cactus 1970-1972 är kanonbra , och hans projet KGB gjorde två skivor i mitten på 70-talet , som är rätt svåra att hitta idag .

Sen har han ju lirat med Onkel Ted , och bara det ger honom en kultstatus .

http://www.youtube.com/watch?v=QiYyHNgeFA8

OBS , det är inte Carmine som spelar trummor på den här låten :0)

Kommentera

Alisandali: Kultstatus... Onkel Ted är duktig på att spela gitarr ja, men en komplett idiot som bara sverigedemokrater, vapenindustrin och hillybilly's kan gilla, fy faan vilken knäppskalle. Bara "Kiss my glock" får mig att knorra och slutet på filmen du gav kan ju bara attrahera de som gillar vapen, men för mig så bara bekräftar det vilken cocobelloidiot han är... Han ljuger ju dessutom: - Jag har aldrig någonsin ätit en köttbit som jag inte dödat själv eller av någon annan jag känner...han är stenknäpp...

Du skulle lyft upp Rick Derringer och Carmine Appice istället...

www.youtube.com/watch?v=FF-pm73eN1s&feature=related

Rock on....
Kommentera

Metal Guru:

Lyfter den här tråden , efter att ha lyssnat på 15 låtar tre gånger i rad . Han måste ha lyssnat mycket på tidiga Hawkwind , men han gör det förbannat bra .

http://carl-edlund-anderson.soundawesome.com/#

Är han möjligtvis en borttappat släkting till dig ? , tänkte mest på namnet :0)

Kommentera

Alisandali:
Killen finns i en hawkwind-krets där jag också finns. Han hanterar bas med stor inspiration från Lemmy och Alan Davey.
Han är inte släkting, men härstammar från Göteborgstrakten. Kul är det att han är duktig på andra saker också, och i det ämnet har han och min syrra tagit kontakt.
Kommentera

Sv: Musik. Kommentera

Skulle gissa att det inte var så han tänkte...
Kommentera

Metal Guru: Nu har jag aldrig använt tradera men fattar jag det rätt i att han har råkat klumpat ihop hela samlingen på ett bud och det ligger på 100 spänn?
Kommentera

Olle:
Den är avslutad, och gick för 105:-

Kommentera

Idag kände jag mig "tvingad" att investera några kronor.

Kommentera

Sv: Musik. Kommentera

New York-rocken, var är den nu??? Så här ser go rock ut...

www.youtube.com/watch?v=mftC-Mdj2BU&feature=related

Det David Johansen och rest Dolls gör idag det gillar jag, nu blir det tour med Cruê och en då glad och nykter Nikki Sixx hoppas jag... Take them here....

www.motley.com/tickets/

Var Dean Martin en newyorker? Hursomhaver hittade jag de galanta damerna nedan som kanske är dagens New York rockers när jag googlade på New York rock....hehe...

När Keith Richards dör då är rocken död, motherfuckers...;-)
Kommentera

Paddan: Svenskt ska det va! Likaväl svenskt men kanske inte riktigt samma genre. Stonerrock från Umeå, det här är bra skit och kanske inte helt främmande om man gillar Graveyard. Dock inga youtubelänkar.

Edit: Man kan väl säga att dom inte riktigt hunnit hamna där än. Men det lär komma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Min lite arge idol är ju ett geni han med....;-)

www.youtube.com/watch?v=4uDwvJK0YdI&feature=fvst

Rock'n'roll will never die, either Keith Richards...
Kommentera

Äääh när jag ändå varit inne på genren så vore det väl fel att inte omnämna kungarna:

www.youtube.com/watch?v=jE7Zv6d-HUA

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Den har jag min rocker haft här på Cafét förr... Monster Magnet var grymma då de var förband till Metallica i Globen, dock så fick de ingen fair chans gentemot mighty Metallica med det taskiga ljud förband gavs. Det var samma helg som Remington Crown vann Elitloppet och bussen hem till Göteborg stoppades ideligen av poliskontroller beroende på morden i Malexander... Harrejävlar vad man kommer ihåg och det lär aldrig gå ur mig...

Jag såg sedan herr Wyndrof och Monster Magnet på Trägår'n i Göteborg senare och det var bra det med... Det måste vart strax innan heroinöverdosen...

www.youtube.com/watch?v=347M0hcgjcw

Som sagt... När Keith Richard's dör, då finns ingen rock'n'roll längre...

Rock on...
Kommentera

Friman SR: Jag tyckte Monster Magnets spelning på Fryshuset -98 var riktigt vass. En angenäm kväll där även Bad Religion och det här grymma livebandet spelade:

www.youtube.com/watch?v=VkCun---z-A
Kommentera

Wayne Gresky: Jag såg Monster Magnet på Hultsfred -99. Den spelningen var riktigt jäkla grym faktiskt. Wyndorf fullkomligt drypte av svett och publiken manglade på riktigt bra.

SPACE LORD MOTHERFUCKER!
Kommentera

Sators nya album, "Under the radar" är faktiskt riktigt bra.
Kommentera

Kan ingen jävel ta Hank III till Sverige??? Jag vill, men ingen vet väl vad man får??? Eller, jag tror ingen törs...

Rebelcountry eller metal??? Kolla in sonsonen och arvtagaren efter legenden farfar Hank Williams, Han är helt galn den räkeln...

Å hur gammal kommer han att bli då?????

Det är länkarna nedan det, men jag kan inte låta bli att visa hur dessa Hank Williams fostras, Här ser ni ätteläggen Hank Williams IV... Huva, vad ska det bli av honom då?

Rock on...

www.youtube.com/watch?v=57sfRo26fAc
Kommentera

Cool krökarlåt. Waylie and Hank Drinkin Booze and Relaxing...

www.youtube.com/watch?v=QoOEEQPiUxE

Boots på.....
Kommentera

Eftersom jag alltid ville vara indian och hatade cowboysarna när jag var liten och jag dyrkar Neil Young så kan jag inte låta bli att giva en av rockens mest, enligt mig då, fantastiska röster...

www.youtube.com/watch?v=gFrhKs4ZAbg

Rock on...
Kommentera

Å ja just det. Ian Astbury har ju lekt Jim Morrison lite hit och dit. Här kommer en fransk berättelse om den riktige Jim Morrison's liv och leverne i Paris på tidigt sjuttiotal...

www.youtube.com/watch?v=thquKplfH4E&feature=related

Trots jag är kass på franska, faan vet om jag ska tro't...

Rock on...
Kommentera

Årets låt.
Kommentera

ante08: Å Fredrik Warg's sångröst är då lika bra som han har skäggväxt utanför mustachen...huha...:-)
Kommentera

Här är då en bra Mustasch, till skillnad från Fredrik's...

www.youtube.com/watch?v=z77Fspd5hlg&feature=related

I länken florerar en yrsel mustache...;-)

Rock on...
Kommentera

Friman SR: Sicket tidsdokumet, så kunde det nog se ut i logerna innan scenen intogs. Lite coolt är att Bill Wyman kräver ledsagare och att Keith är exakt den han alltid varit, d.v.s coolt unsober...

www.youtube.com/watch?v=Rqqaw9iN0Js&feature=related

Rock on...
Kommentera

Lite reklam för en forna krigsmakt.
www.youtube.com/watch?v=0rAHrHd2lcw&feature=related

Redigerad kommentar

Kommentera

Mera musik med lite, lite mer "unts, unts"
www.youtube.com/watch?v=tng8g95snLw

Redigerad kommentar

Kommentera

65selander: Personligen gillar jag Sators senaste.
Kommentera

Långfredagskväll.
Och vi är i behov av finstämd musik, som får oss att med eftertänksamhet fundera över mänsklighetens synder och brister, och genom späkning komma ut på andra sidan som bättre människor.

Krankschaft.
Låtsas vara Imperial Pompadours.

http://www.youtube.com/watch?v=HmocOw2uL_8

Kommentera

Metal Guru:

Småskön konsert på TV2 nu. Expo 92.
Kommentera

Riktigt bra :-)
Kommentera

Lite udda.

Här är amerikanska Coven, som spelar sin låt "Black Sabbath", inspelad 1968.
Basisten Oz Osbourne är naturligtvis med i sättningen.

Ännu en koppling till Birminghambandet:
När Dio började i Sabbath, började han också med den karakteristiska hårdrockshälsningen, 'gethornshanden'. Han uppfann den inte, han gjorde den bara omåttligt populär i hårdrockkretsar.

Coven är det första band som gör en sådan på bild.

http://www.youtube.com/watch?v=yL1K6hXeOfg&NR=1

Kommentera

Så säger vi Grattis till Ace Frehley som fyler 60 år idag hipp hipp hurra.

www.youtube.com/watch?v=KsvtJ2npPiA
Kommentera

Gud vad jag saknar Totta, mera blues, mera blues... Å, ja, eftersom kag e seglare så blir det denna underbara...

www.youtube.com/watch?v=YPHmSL3xKfs&feature=related

Redigerad kommentar

Kommentera

Bluesens coooooolaste, sicken gubbe i keps....;-)

www.youtube.com/watch?v=yowJiQZBXrA&feature=relmfu
Kommentera

Friman SR: Känner att jag måste ge lite konstrast med en sällsynt bra cover:

www.youtube.com/watch?v=ckPfk3Lu8PU
Kommentera

Ja sicken cool gubbe. Jag läser Keith Richard's memoarer, helvete vad han kommer ihåg fast det är svårt att tro, och jag inser vad Mr Buddy Guy betytt...

När Buddy Guy dör, då är blusen död...

När Keith Richards dör, då är rocken död...

www.youtube.com/watch?v=yeOw8JBmXsE&feature=related

Rock on motherfuckers....;-)
Kommentera

Olle: Snodde Ram Jam den från Spiderbait eller viceversa? "M.Guru's Samling av Udda Hårdrockscovers" kanske vet...;-)...? Metal Guru, din guru, vet du?.....;-)
Kommentera

Friman SR: jag tror att det var viceversa och ja, den hade kanske passat bättre in där :)
Kommentera

« · 1346948 · »