Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Musik.

« · 1378679 · » Till forumet

Sv: Musik.

Det bästa som hänt Göteborg sedan...

http://www.youtube.com/watch?v=OnGBa8dVm6k

Kommentera

Overkligt vackra frisyrer förövrigt.

Kommentera

Lumber Jack: Det bästa som hänt Göteborg sedan... Knutna Nävar..
Kommentera

Fantastisk låt, mera blues..

www.youtube.com/watch?v=MA3lIMYPseY&feature=related

Rock on...;-)
Kommentera

mattias - 74: Låter ju ungefär som en blandning mellan Pain och Evanescence det där. Uselt, In Flames. Mjäkigt. Tumme ner!
Kommentera

Olle:

Fruktansvärt bra liveband, ett måste att se om du frågar mig. Sveriges i särklass bästa hårdrocksband genom tiderna. " enligt mig " Lyssna på skivan Reroute To Remain så ändrar du dig :)
Kommentera

mattias - 74: Bah!: Vad har In Flames som inte Treat hade?

In Jim we trust.
Kommentera

mattias - 74: Jodå jag har både sett dom live och lyssnat på alla deras plattor men jag sällar mig nog till dom som tycker att det var bättre förr :)

"Sveriges i särklass bästa hårdrocksband genom tiderna" <--- Den raden opponerar jag mig emot KRAFTIGT :D Men alla får tycka som dom vill.
Kommentera

Dragan 2k: 220 Volt; Östersund äger!
Kommentera

Dragan 2k:

HAHA Treat , härliga minnen. Har en av deras skivor på vinyl. Stryper kommer man ju också ihåg :)
Kommentera

mattias - 74:

Nu är ju inte Stryper svenskar men ändå liksom :)
Kommentera

jag älskar mitt Sverige.
Kommentera

det är inte lätt att vara ödmjuk. När man är en sjutusan til man.
Kommentera

Alla som inte köper nya In Flames skiva är dumma. Grymt underhållande.
Kommentera

Bruce Springsteens saxofonist Clarence Clemonds har avlidit. R.I.P.
Kommentera

Alisandali:

R.I.P. Wurzel
Kommentera

Ambroo har säkert skickat denna länk 200 ggr tidigare men jag gör det igen. Antagligen världens bästa uppträdande, på denna planet.

www.youtube.com/watch?v=FDBvAaUuW5o

Kommentera

Ikväll kör SVT (SVT1 kl 23.30) en inte helt kass musikfilm, Crossroads.

Mycket schysst blues, Rock'n'Roll samt en cool gitarrduell mellan Steve Vai (han spelar det som Ralph Macchio skådespelar) och Steve Vai på slutet.

Kommentera

Norrländsk skitbra hårdrock, vilken pipa karln har, det är något så gud förbannat!!
Kommentera

Så har Amy gått bort, var ju bara en tidsfråga.
Kommentera

Inte direkt någon skräll.
Kommentera

RubinCarter:
Hemskt att behöva säga det men det var nog bäst för alla parter...
Kommentera

Rockklassiker har under veckan räknat ner de 666 bästa rockklåtarna enligt det svenska folket (som röstat)

Vinnare blev....

www.youtube.com/watch?v=wedh0aD9cwI&
Kommentera

Salle: Det där är en sån där tävling som är omöjlig att utse nån vinnare i. Nu gillar jag hårdrock från den här tiden, så att Purple kommer etta med deras största hit känns ju rätt bra. Jag hade dock kunnat nämna en hel drös låtar före den här på samma lista. Jag har inte sett topplistan, så kanske mina förslag ryms där :)
Kommentera

Salle: Det bästa med listan hoppas jag blir att kanalen nu äntligen kan börja variera sina låtval. Lyssnarunderlag saknas ju inte kan man tycka!
Kommentera

Dream Team: Jag är faktiskt ganska emot en sådan där lista/tävling. Då den skulle blivit annorlunda redan dagen efter om omröstningen gjordes om. Plus då att man blandar så många olika stilar mm.

Men nog lär det finnas lite underlag att tillgå nu i alla fall. Resultatet kan läsas på denna sida. www.rockklassiker.se/tavlingar/item/8739-rockklassikers-top-666

Den skiljer sig faktiskt ganska rejält mot tidigare listor som gjorts av stora rock tidningar. Och då menar jag inte bara för att det finns svenska låtar med.
Kommentera

MorganaLefaey: Det som framför allt går att utläsa av listan är att personer med bra smak inte lyssnar på den här kanalen alternativt inte orkar lägga någon kraft på att rösta. Vill jag höra samma 50 låtar hela tiden så gör jag väl helt enkelt en egen spellista. Då slipper jag både den pratande idioten och reklamen dessutom.
Kommentera

Wayne Gresky: Funkar om man sitter i bilen och åker en kort sväng. Men ska man lyssna en längre stund så kör jag nog min egen musik.

Har en kompis som jobbat på en station som spelar musik. Och han berättade att vissa skivbolag mm ibland ställer motkrav till reklamköp osv. Spela den här låten si och så många gånger på en dag så köper vi reklam för den här summan. Så förvånar mig inte alls att vissa låtar vevas lite väl mycket.

Sen så är väl smaken som baken. Men vissa låtar kan jag inte bara förstå hur de lyckats smita in på en sådan där lista.
Kommentera

MorganaLefaey: Att låtar tagit sig in är inte särskilt konstigt. Jag skulle gissa att det har räckt med ett par röster för att hamna i slutet av listan. Hade vi här på HS gått ihop om att rösta fram en låt så hade den antagligen hamnat topp 10, alternativt redigerats bort ur listan om vi hade valt något för obskyrt.
Kommentera

Wayne Gresky:
Det hade varit ett kul experiment. 
Så får vi göra nästa gång.
Kommentera

Rätt hyffsat om du frågar mig.

http://www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc

Kommentera

ÖstrandsNisse:

Fy fan vad dåligt. Jag kräks som Metallicafan.

www.youtube.com/watch?v=8LWtb621DRg
Kommentera

Var det nån som sa att tjejer inte kunde spela bas?

Groovy as hell!
Kommentera

Kattgubben:

Hon verkar inte så usel på vanlig gitarr heller, trots att hon själv inte verkar så nöjd i kommentarerna...

Kommentera

Gidde:

En fullkomligen lysande och en väldigt underskattad låt som många glömmer bort.

www.youtube.com/watch?v=z6IE4HlXIgY&feature=player_embedded#!
Kommentera

mattias - 74: Jag håller med. En av Saxons allra bästa låtar!
Kommentera

Dream Team:

Såg Saxon på Kåren i Göteborg 1999 och då spelade dom den här låten. Det var grymt att få höra den live.
Kommentera

Ska vi se om det går att kommentera nu'rå.
Kommentera

Ja ja.
Jag kan inte länka vilket fint klipp jag gjort, så då får det väl vara då.
Men det finns säkert nåt annat forum på Internet som det funkar på.
Kommentera

Ja just det, vad faan gör Michael Monroe och Dregen i sådana här dagar när börsen krisar och man just undrar var de tog vägen???

www.youtube.com/watch?v=-nrjk8Al4GE&feature=related

Ja, de rockar ju vidare...

Rock'n'roll will never die...
Kommentera

Friman SR: Rock'n'roll era räklar...;-)

www.youtube.com/watch?NR=1&v=bV3Rdv4fn6M
Kommentera

Ja rock'n'roll e hårt å här har det tagit grymt hårt på en hjälte... Herreje, myten eldades på och hur faan skulle krahken bete sig? ...RIP Johnny.

www.youtube.com/watch?v=eNOXiPS07Gk&feature=related
Kommentera

Här snackar vi kvalité.

www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc

Kommentera

ÖstrandsNisse: haha du posta den 2011-08-11 14:14 också ;)
Kommentera

RubinCarter: Hehe, full koll. Den plussar jag dig för.
Kommentera

RubinCarter:

Skaplig brud på att lira gitarr...

youtu.be/JK7aTpOxyho

Kommentera

« · 1378679 · »