Café

Grupper · 49648 inlägg · 1044 ämnen

Only in US of A

« · 829930 · » Till forumet

Sv: Only in US of A
Alisandali:
Fler grupper har covrat Who Do you Love, den enda som springer in i minnen är UFO mkI.

Så, vilka fem acetat har du?

Jag - som av många skulle kallats vinylist - har ingen. Men jag har kanske tolv olika format, pressningar och utgåvor av grejset på länken - bilden är från min EightTrack.
Kommentera

Tänk att man kan ha sådan religös tro ?
Kommentera

Skulle man nästan kunna säga, men uppenbart finns det synnerligen korkat folk även på Vägverket, som exempelvis trafikingenjör Jan-Olow Bergwall.

"Han har visat synnerlig rättrådighet när han slog larm om och satte stopp för Camilla Krupmanns ”Bed & Breakfast”-skylt vid Dalkarlsbergs herrgård i Gyttorp i Västmanland.
Motiveringen är att skylten är skriven på engelska och att trafikanterna inte förstår den.
Vägverket kräver att det ska stå ”Rum & Frukost”. Det följer Wienkonventionens beslut om skyltning i Europa"

...och han förmodar alltså att de utländska besökare som åker förbi Dalkarlsbergs Herrgård förstår vad "Rum & Frukost" betyder.
Kommentera

Paddan: vilken jävla klappidiot till pappersvändare... snacka om slöseri med skattemedel att hålla på så där.
Kommentera

Paddan: Undrar om det är OK att ha en skylt med texten hotel eller om det måste stå skrivet hotell på den? Samma sak med motel vs motell
Kommentera

Foldron: Det kan man ju fundera på, dessutom undrar man hur han undgått att se alla andra ställen som annonserar ut "bed and breakfast".

Vid en snabb titt i "Economic Commission for Europe, Inland Transport Committee, Convention on Road Signs and Signals" hittar jag inget som säger att texten på informationsskylten måste vara skriven på det inhemska språket.
Kommentera

I det här landet överträffar dom fan sig själva gång på gång.
Kommentera

Stigsson: Helt otroligt! Man blir ju mörkrädd...
Kommentera

slashpuppie: Fast så särskilt förvånad blir man ju inte....
Kommentera

250kg kärlek:

Vilken idiot. Oavsett ursprung.
Kommentera

250kg kärlek: Djiisuus.

99 år i fängelse är för milt.Ge honom 99 år i en Micro,full effekt;)

Idiot.
Kommentera

scim: Jag förstår inte riktigt hur han tänkte....

Vad får en att stoppa en unge i en micro? Är knappast så att han inte förstog vad som skulle ske. Lås in han och kasta bort nyckeln. Om han blev stressad och knäpp av att ha hand om ett barn ett tag vad kan en sådan person göra om han råkar i en värre situation. Så otroligt tragiskt då han kanske förstört barnets liv för evigt och sedan försöker skylla bort det.
Kommentera

MorganaLefaey:
"Jag förstår inte riktigt hur han tänkte...."

Det är väl det som är skillnaden mellan en frisk och en sjuk person.
Jag menar, att en frisk människa är logisk, har sunt förnuft och omtanke.
Kommentera

73Sjöbba:

Visst är det så. Det här handlar inte om en person helt utan empati eller någon som helt enkelt skiter i följderna den här personen är sjuk.

Problemet är väl egentligen att ingen frisk människa skulle göra något sådant och då kan de antyda på att han är sjuk och han får strafflindring eller något.
Kommentera

MorganaLefaey: Strafflindring eller inte. Jag anser att en sjuk människa ska få vård. Är man sjuk så är det inget man rår för och ska därför behandlas korrekt. Jag anser att detta gäller även alkolister och narkomaner fast dom har satt sig i situationen själva
Kommentera

Bissett19:

Öga för öga, tand för tand.
Du lever efter koranen, hör jag.
Kommentera

73Sjöbba: Visst bör de få vård, men problemet är att personen handlat som han gjort mot ett barn som inte kan råda sig på något sätt och vis. Det gör att känslorna svallar lite extra. Man kan inte riktigt sätta sig in i situationen då man för livet aldrig skulle kunna göra något sådant själv. I många fall i sverige där folk dömts till vård så kommer de ut så fort så man önskar att det skulle finnas något mellanting vård + ett kort straff. Men visst är man inte medveten vad man gjort eller att det man gjort är fel pga sjukdom så är det svårt att motivera att de skall sitta av ett straff när de klassats som frisk.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag är inte kompetent nog för att säga vad en sjuk person behöver. Att känslorna svallar över lite extra när små barn är inblandade gäller även mig. Jag kommer ihåg en artikel jag läste för 2-3 år sedan om en 2åring som brann inne pga en pyroman i Örebro om jag minns rätt. Räddningstjänsten hade hittat liket under föräldrarna säng, ett logiskt stället som ett litet barn söker skydd på. Ett stället som vanligtvis är tryggt. Då kände jag att det var nog lika bra att ingen visste vem som var pyromanen för då hade man nog tagit rätten i egen hand
Kommentera

73Sjöbba: Han är ju själv bara ett barn! Hon skulle säkert bara få åka karusell, men han glömde vrida effekten till NOLL.
Kommentera

Helg Ernest: Bra, då var det klargjort
Kommentera

Metal Guru: Notera smajlisen.

Men jag är ej förvånad över din kommentar.
Kommentera

aha, Bissett19:
Tolkade fluglortarna i slutet som döda pixlar.
Det var alltså roligt.

Ha ha.
Kommentera

Plymouth Belvedere från 1957 begravs i Tulsa Oklahoma 1957 .

youtube.com/watch?v=ZK2SLl1dY7k

Och grävdes upp 50 år senare :

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1096554,00.html
Kommentera

Hittade lite mer info om "bilen i graven " .

youtube.com/watch?v=I2cPBl6scJk&mode=related&search=
Kommentera

Manuell växellåda, vad är det?

"Bellacino's Pizzeria closes at 9 p.m. That's when one of the employees left work out a back door, where his car was parked. He was approached by two teens armed with a gun, who demanded his wallet and his car keys.

The employee wisely gave both up.

The suspect jumped into the victim's car, but he couldn't get it started, because it didn't have an automatic transmission. It was a standard shift with a clutch pedal"
Kommentera

Paddan: Detta borde väl in i en anti-tråd till denna men...

[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1110845,00.html]Regler och bestämmelser är för alla... Nästan[/url]
Kommentera

Salle:

Jag tycker det låter fantastiskt. Kim Jong Il for president!
Kommentera

Salle: "Endast fem manliga frisyrer tillåts." Vad skrôen, det finns ju bara en manlig frisyr och den kommer tydligen inte ens att vara tillåten. Ja se dessa kommunister.
Kommentera

Lumber Jack: Du har ingen frisyr. Det är en frisyr som har Dig.
Kommentera

Vilka sjuka typer det finns. Hoppas dessa herrar verkligen får det de förtjänar.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1114494,00.html

Kommentera

MorganaLefaey: Nu har även vissa grenar av den organiserade brottsligheten kommit till skott och blommat ut ordentligt tack vare den gröna revolutionen.
Kommentera

Paddan: Inte allt vackert är vackert...

[url=
www.youtube.com/watch?v=WALIARHHLII]Miss Teen USA svarar på en fråga. Eller?[/url]
Kommentera

Salle:
Vad de lurar stackars jänkare där i Norge...
Kommentera

Det är nog bland det roligaste jag sett. Någon som kan dechiffrera vad som sägs?
Kommentera

Metal Guru: Den var gammal du...

Kommentera

Hawerchuk: Finns med undertexter i denna tråd lite nedan.

Jag postade samma sak den 27:e nämligen.
Kommentera

Salle:
Den är säkert inte sann heller.
Men den kan ju alltid spä på våra fördommar om jänkare...
Kommentera

Salle:
Expressen hjälper till att dechiffriera.
Kommentera

Metal Guru: Man ska inte lite för mycket på vad frugan tror...

Och så lite lämplig kompmusik medan ni läser:

999 - Homicide
www.youtube.com/watch?v=TMlpqOsc2BU
Kommentera

Äntligen verkar de hittat "Storfot" och dessutom fått den ack så skygga varelsen på bild!

"Det verkar vara ett vilddjur. Enligt min uppfattning är det en ung Storfot, säger organisationens representant, Paul Majeta."
Kommentera

Kommentarer överflödiga.

[url=
www.youtube.com/watch?v=LsV50T5uEyw]Many customers buy one for each side of the bed[/url]

Och det är tyvärr inte ett skämt. [url=www.the-backup.com/]http://www.the-backup.com/[/url]
Kommentera

Salle: Gillar klargörandet från den kvinnliga rösten i slutet.
"The back-up is NOT intended for use in homes of children".
Vilken jävla tur att dom påpekade detta.
Kommentera

Stigsson: Funderar på vilket mönster jag ska välja till mina bilringar. Kanske snökedjor vore bäst.
Kommentera

Paddan: Hahaha. Varför inte. Problemet är väl att om man fortsätter med sitt vanliga leverne så är de inte så synliga efter en månad eller två. Inte direkt som ett tuttjobb som alltid kommer göra brösten större. Kanske blir poppis snart att lägga till lite fett så man får större mage. Det lär väl bestå.....
Kommentera

Här är prylen som delar motorintresserade i USA i två läger - för eller emot "truck balls".
- Att sätta testiklar på bilen är bara för mycket, säger politikern Lionel Spruill, som vill förbjuda det. Se länk .

Kommentera

Alisandali: Haha, så att förarna i bilen efteråt skulle tappa koncentrationen på grund av en plastbit över dragkroken. Jeeebus!
Kommentera

Att höra att man är död och att ens organ ska transplanteras utan att man kan göra något åt saken måste nog vara bland det jobbigaste man kan råka ut för...
Kommentera

Wayne Gresky:

Japp!

Tur att han överlevde chocken! ;-)
Kommentera

« · 829930 · »