Café

Grupper · 49756 inlägg · 1045 ämnen

På spåret

Sv: På spåret
Gidde:

Ursäkta en okunnig som är nedröstad när det gäller På Spåret,då det är nåt Dansprogram som man måste genomlida.

Men vem är Zinat?

scim:

Instämmer, blev rätt många poäng idag även för mig. T.ex var Gurkha-ledtråden alldels för lätt på 8-nivån anser jag.

Zinat är väl ursäktad, kan man bli annorlunda om man är tillsammans med Tomas Di Leva?

Lite humor att hon nämnde honom när en "stor man från Gävle" kom på tal...

Hehe!

Lumber Jack:

Instämmer. Nog för att Greider var kass (jag tycker han är en rätt usel debattör också) men Zinat bidrog ju knappt till ett enda svar, det enda hon gjorde var att säga det som Greider mumlade om. Återigen lätta resor dessutom, att ha en ledtråd som "Belgien i rad utan i en" på åttapoängsnivån är ju löjligt...

LL:

Greider är ursäktad för att han skriver i dalademokraten ;)

Lumber Jack:

Sievert Öholm, Niklas Wikegård och La Camilla Henemark röstar jag på. Men den där bruttan har sanneligen inte många rätt.

Öholm och La Camilla var dessutom på samma lag.

Lumber Jack: Har inte sett dagens program men såg Greider/Zinats förra match, och det var ingen rolig historia.
Greider är ju iaf en aktad samhällsdebattör och skribent som visar upp en förbluffande dålig allmänbildning, sett till sin förmodade utbildning och breda samhällsengagemang.
Så jag vill nog påstå att DÄR har du den verkliga sopan i sammanhanget.
Zinat tycker jag är ursäktad av flera skäl.
Bl.a ålder och förmodat inflyttad nysvensk.
Typ....

Lumber Jack: och Göran Greider är inte långt efter...

Wayne Gresky: Undra om inte hon Zinat är På Spåret-historiens största sopa.

NuMo: John Holmes?

NuMo: I Emil 2.0 får du se hur man får ner flickan.

se.youtube.com/watch?v=_aGCMHm_Vhs

Wayne Gresky:

10 p.

Resan startar i Knohult. Om man tittar noga så kan man se en flicka hänga i en flaggstång vid resmålet.

Tuff tuff!

NuMo: Det skulle vara en välgärning om Helg Ernest kunde rigga sin truppmina för det där husbandet, för de är så jävla dåliga att det gör ont. På spåret har faktiskt en riktigt svag säsong, man klarar i stort varenda resa på 10 poäng och de tävlande är lika ointressanta DTs inlägg.

Frisco: Nä. Idag får det bli Emil i Lönneberga.

Då var det snart dags igen.

Poffa:

Jag tog sevilla gandska snabbt. Operorna kunde jag alla utom 1. Åhus var svårt.

Hur man kan vara i Örnsköldsvik med de ledtrådarna? 10 poäng till Poffa, iaf. Göteborg till Borås var väldigt enkelt.

Poffa & Padd: Precis, jag tror det var någon som tog det på 3-4 sekunder.

Undra varför det var så extra kul att Wikegård & Öholm var så dåliga? Lite skadeglädje är trevligt mot de som gapar mycket.

hellge: Som Paddan skrev, Trondheim. Inte sååå svårt då man kommer på Storlien. Men det är ju just det, att komma på de där kluriga ledtrådarna.

hellge: Ööh, förbi Storlien... hmm, måste väl vara Trondheim?

Lumber Jack:

Vi passerar gigantiskt skörderedskap på vår färd mot vår stad i väst. Vart är på vi på väg?

Denna mening tog de 10 p på. Förmodligen extremt mycket tur, men ändå, rätt bra gjort.

Det ser ut att vara ett roligt startfält, det roligaste någonsin ser det ut som. Jag tycker att de har varit lite väl mossiga ibland på slutet. Detta ser riktigt vasst ut.

Cecilia Hagen, Wester, Hoa och han som sen blev dommare är nog de vassaste. Det finns och en bottenskrap, ett slags rekord i pinsamheter, en dumstrutsklubb som borde censurerats och förbjudits. Dessa tre var utan inbördes ranking: Sievert Öholm, Niklas Wikegård och La Camilla Henemark.

Nå vart var på väg?

Årets kombatanter. Ser ut att bli trevligt.

www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=69765&from=program_ao

Glada nyheter!

Läser man kommentarerna så är det fasligt vad folk verkar tycka att det är en bra dag för ironi...

Lumber Jack:
Vad har han för telefonnummer? :)

Men usch alltså, är ju hopplöst svåra frågor för mig ikväll.

knaskamilla: Här skjuter man från höften.

Lumber Jack:

Vadå, gissar du det utifrån det här "Salle J-20" eller? =)

Sannes: Han är på hockey tror jag, så du får SMS:a svaren till honom. Det skulle han nog uppskatta. ;-)

Finaldags och ingen Salle här...... Jösses :)

Salle: Idag gick det hyfsat i soffan. Starten över Bergnäsbron i Luleå mot Skellefteå var ju ganska lätt. Som gammal fiskare tog man ju tafsen och smolt ganska lätt. Hade dock hellre sett Holms lag i finalen men nu vann dom ju inte...

Ingen Holm alltså? Då ska jag verkligen inte börja titta på På spåret.

73Sjöbba: Haha...

NuMo: Foppatoffeln

Paddan: Nä, det var skor. Precis det som Salle skulle föreslå.

NuMo: gagauzbinda?

Salle: Att drygt fyra procent av Moldaverna är gagauzer, det vet vi ju alla. Men vad heter den fotbeklädnad som 19% av gagauzernas folkdansare bär?

Salle: Hehe... han faller mig inte så sympatisk bara, ytterst personligt, han är säkert en jättetrevlig kille :)

slashpuppie: Vad har du emot Holm... :-)

Fast nog är det lite skönt när en mästare får spö. Även om jag gärna ser regerande mästare återigen stå på tronen senare i vår.

Salle: Gött mos! Då slipper vi Holm nästa gång då... :)

NuMo: Visste du inte det redan. :-)

Paddan: Ingen aning om arkitekten och inte fisklära hellar

Salle: Heter han inte Calatrava

Salle: Otroligt. Du kan allt. Du är en som kan allt, eller mer tom.

Salle: Muletta heter skynket

slashpuppie: Osså är det fjanteri till musik... Eller hur WG?

El Cid, som Hoa-Hoa sa, trodde jag var ännu tidigare.

Salle: Hoppas du har rätt! Heja Hoa!

Salle: Språket borde vara katalanska, samma som Barcelona.

slashpuppie: Valencia

Skit oxå! Jag vill inte att de ska vinna :(

Nånting verkar iaf ha fastnat efter att ha jobbat med fiskegalningar i åratal.

Salle: Hehe, jag ska allt tipsa Oldsberg....

« · 1113067 · »