Paddan: Aj då, den tog jag inte förrän på sex poäng. New York från Philly tog jag dock på tian. Enköping var dock värre. Inte förrän de sa Mälaren och köping så tog jag det.
Året plockade jag, likt Zassi, på Carter. Men det som gav mig ståpäls var de underbara bilderna från OS i Montreal. Linjeloppet och in på det långa upploppet kommer Bernt Johansson, helt ensam bortsett från 7-8 motorcykelpoliser som eskorterar honom. Goosebumps!
Salle: NY tog jag på 10. På Enköping så var jag länge på väg till Strängnäs men Örebro som avfärd tog jag på den karaktäristiska "Svampen".
Sen hade jag ryckt på 10 när dom sa felfri Gustaf och hissnande upplevelse. Fast det hade ju blitt fel...
Paddan: New York, kanske? Den var riktigt lätt.
mattias-74: Hockeyn var förinspelad, så klart.
Poffa: Man kan inte mer än att hålla med. OK att det säkert är mycket lättare att få rätt på resorna hema i TV-soffan men resten. Dom får ledtråd att det är en mälarstad och köping. Då säger Wikegård LINKÖPING!
Niklas lär ju ha åkt buss mellan Stockholm och Linköping ett antal gånger så han borde ju veta bättre.
Poffa: Tyckte själv det var intressant att jag för ovanlighetens skull kunde plocka en stad redan på 10poängsnivån.
Sitter och ser på På spåret. Wikegård och Alexandra Zassi är ett av lagen. Nog kan man säga mycket om Wikegård, men någon stjärna på det här är han inte. Undra vad han har för intressen utanför hockeyn? Knappast musik, kultur eller geografi.
Han har väl inte direkt stor hjälp av Alexandra Zassi heller. Herregud, de kan ju till och med mindre än mig.
Ni som påpekade att det begåtts ett fel i programmet nu i lördags får nu skäl att känna att kritiken var på sin plats. Saxat ur GP:
"På spåret med Ingvar Oldsberg, SVT:s mest populära program, har anmälts till Granskningsnämnden.
- Som jag förstått det har ett grovt faktafel begåtts, säger Sergei Muchin, ansvarig utgivare."
"(...) Anmälaren menar att det inslag som gjordes om Polen bland annat strider mot "kraven på opartiskhet och saklighet"."
Vidare, se länk.
Salle: Jo det måste man nog säga. Faktiskt försökt reta en sådan där lite. (mogen som man är) när man var där nere och kollade till peterskyrkan. Lite intressant var att vi först var tvungen att gå och köpa en sjal till dåvarande fästmön så att hon kunde dölja sina axlar mm så att hon kunde få komma in.
MorganaLefaey: För övrigt så är väl Vatikanan dubbel neutrala med tanke på att deras arme är Schweizisk.
Salle: Intressant att San Marino och Vatikanstaten är med i Nato på den där kartan. Jag menar de måste nog ha en enorm kraft att hjälpa till med. Eller jo vatikanstaten kanske har en enorm kraft att lägga på Nato's sida. Andorra däremot verkar inte vara med.
Lumber Jack: Jag visste att Juggarna inte var med och gissade sedan på Albanien så jag blev faktiskt lite förvånad över de "rätta svaren på just den frågan men ifrågasatte inte dess riktighet.
Och Albanien lämnade WP 1968 enligt[url=sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Cold_war_europe_military_map_sv.png]denna karta[/url] så jag var ju inte helt ute och trampade dressin.