Chief:
Jag tycker Jehovas är taskiga mot alla kvinnor de värvar in som medlemmar i sin församling. Undrar om kvinnorna i Jehovas inser det? I övrigt är jag motsatsen till kristna fanatiker - jag är fanatiskt okristen. Världen vore trevligare utan religioner, tror jag.
Karoliina: Tant, du gör helt rätt.... Hade Eros Ramazotti funnits på listan då fattar jag nada.... För han ju är kastratsångare och som sådan kastrat ska han befinna sig i kyrkokören och inte bry sig om att chefen dött eller så, för han var lixom ändå inte i tur att få löneförhöjning lixom, fattaru...... Kastrat gäller förövrigt Totti oxå.... alla Roma fjollor förövrigt....kastrat var ordet.....
FORZA TIK.........alltid, alltid.............
knaskamilla: äsch...jag tror att det hela bottnar i viss avund:
Credo in Deum, Patrem omnipotentem,
creatorem caeli et terrae.
Omnipotent...ehh, hur många potent fixar du?
Karoliina:
Vad bottnar i vilken avund? Tråkigt sista ord av påven, förresten: "Amen". Hade varit roligare om han hade sagt typ "fuck religion" eller nå't... ;) Nä, om man skulle slå av TV:n och inte höra på mer om påven i natt, kanske?
Karoliina: Vadå Ni?? Kebab Ni?? Råkade jag skriva FORZA TIMRÅ IK...alltid, alltid på fel ställe eller kebab???? Ursäkta mig att jag inte kanske fattat kutumet på Café, jag är ju så ny här....
Men för bövulen, jag jeckar och jag lovar att aldrig dryfta min rödvita färg igen när man är på café...
Undra just om den nu döde påven har något med detta att göra, "The 2005 Bahrain Grand Prix is going to be another very grueling event for the Formula One drivers and their cars." och Ferrarri's återuppståndelse...... Jag menar att enligt min tidigare analys så ska ju diverse påvekandidater köra F1 och håller då min analys då är det jevvligt intressant hur det går, och huruvida Ferrarri hävdar sig......
Kör man bil, ja då vill man nog helst köra Ferrarri........
Puss...
Chief:
Hmm. Själv tycker jag att det verkar så fegt att alltid luta sig mot en religion, på något vis.
En sak som jag f.ö. har funderat över och diskuterat med kristna vänner är det där med självmord. Är det lättare att ta livet av sig om man tror att man kommer till något sorts himmelrike när man dör (eller vad kristna personer nu tror) än om man inte tror alls? Omöjligt att svara på, men ändå intressant att klura på.
Friman SR: haaaa...Chiefen har varit på dig o bannat...*njuter*
(förövrigt är jag satans besviken just på F-intresset här på HS. Jag inbillade mig annat då jag klev in. Mera pulver, typ.)
Chief: Måste han heta Johannes Paulus....? Han kan ju lika gärna heta Giancarlo, Rubens, Fernando, David, Mark, Juan Pablo, Christian, Kimi, Jarno, Felipe, Jenson, Ralf, Jacques, Takuma, Narain, Tiago, Patrick eller Christijan....
Ja helt rätt.... Dom namnen duger icke enligt mig, förnamnet på den nye påven ska allt vara om jag får råda Ayrton-Ronnie-Reine-Slim........
Så det så..........
Chief:
Jag har ingen aning om huruvida det är en synd, jag är inte särskilt insatt i kristendomen. Jag vet dock att en av mina kristna kompisar haft flera vänner inom kyrkan som tagit livet av sig. Hon kunde inte riktigt bestämma sig för om min teori var hållbar eller inte, kanske för att hon själv inte var självmordsbenägen...
Det borde väl för övrigt vara så att alla sorters gemenskap där man känner sig som en viktig del av något är ett sorts socialt skyddsnät, och inte bara religionen i sådana fall?
Well. Idrott som religion har jag som sagt var inget emot. ;) Nu SKA jag i alla fall sova.
Chief: Han Leif, han med "Skit i traditionerna", han Panduro eller vad han hette, han har helt rätt han....
Fast jävlar, oooops jag svor, jävlar vad förvånad jag skulle bli om den nya påven plötsligt heter Frippe..... betänk då att Frippe har inte ens kört F1 och inte ser han ut som en GB-gubbe heller....;-)
Dröm sött, tänk på mig.........g'natt.......
El Maco: jepp, jag visste allt det vid närmare eftertanke... Han springer ju bättre i fel fil än att han filar i fel springa lixom... Sen hittar han ju alltid fimpar i krattan oxå, hela tiden...
Cheif: Du ska alla gudar hava jämte dig, kebab???, fast Frippe lyser ändå alltid mest med solsken i blick.....;-)
Nu gör jag allvar av detta....... Jag synkar nu min tid enligt Bahrains'k F1 tid.... gnatt.....
Ja det kanske var lika bra att påven dog för han led nog väldigt mycket. Men synd om allt folk var det. | ||
B_I_F @ Gävle | Idag kl. 09:34 |