Café

49361 inlägg · 1044 ämnen

Peace and Love ??

« · 890997 · » Till forumet

Sv: Peace and Love ??
JD: Glömde nämna att Mike Watt från sorgligt bortglömda The Minutemen spelar bas.
Kommentera

mattias - 74: Han har ju återförenats med The Stooges, så det borde väl vara Scott Asheton som trummar.
Kommentera

Iggy var jävligt bra på festivalen,

stämmer det att trummisen i bandet är handplockad från Gatan i New York, Han hittades tydligen i en kartong ?

Nån som vet om detta stämmer, låter otroligt!
Kommentera

Portello:

Winnerbäck hemlig gäst i kväll kl 22.

trevligt!
Kommentera

mattias - 74: Jaså, han ska ha Finlandströja på sig?
Kommentera

Dream Team:

Ikväll får vi Se Alice Cooper in den fina blåvita tröjan =)
Kommentera

Mattias hälsar live från Peace and love med följande bild på Charta 77.

"Charta 77 håller på Leksand", hette det i MMS:et. Jaja, någon ska väl göra det också.. ;-)
Kommentera

hellge:
Då bjuder vi på en youtubare på Breadfan.

För att anknyta till Hockeysnack Fame, så har man dagen till ära kallat in Knaskamilla på sång och treatment of that bass guitar.
Kommentera

hellge:

festivalen har ju sålt mer biljetter än Självaste Hultsfred trots att ozzy var där =)
Kommentera

mattias - 74:

Ett märkvärdigt starkt startfält de har på din festival. Jag är en aning avis på dig kan jag avslöja.
Kommentera

Metal Guru:

"en Budgie-fanatic! Trodde jag var ensam."

Jo för fan, Budgie funkar för mig också.

Sen tror jag mig veta att signatur Samarithian också har lyssnat på Budgie.

Jag tar dock inte med mig något Budgie till en öde ö. En vacker dag ska jag sammanställa de alster jag kommer att ha med mig.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattias: Inget slår Lordi och Midnattsol samt Spendrup på plastflaska :-))
Kommentera

65selander:

Mustasch skall bli en ny erfarenhet ! Tunggung !
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mattias: Så du är tillbaka :-) Psalma hade jag gärna sett. Psalma och Kristet vore ju inte fel.
Kommentera

Imorgon drar det igång på allvar med artister som Hammerfall Backyard Babies och Dia Psalma m.fl Själv skall jag se The Sounds, dom var riktigt bra förra året samt Mustasch också !
Kommentera

Lumber Jack:

Alice Cooper klar nu också =)

Bra festival ser det ut att bli!
Kommentera

LL: Jag åsyftade snarare kvalitetskorthet.

De verbala förmågorna lyser helt klart med sin frånvaro. Hårdrock är skit, hårdrockare är.. koprofager.
Kommentera

LL:

HAHA
Kommentera

xal: Udo Dirkschneider? Mannen som bevisade att man kan bygga en karriär och antagligen också en ansenlig hög med pengar på att låta som om man håller på att skita på sig.

"jugattjårbållstodövållmääään!"

Har dock aldrig hört Budgie, tror jag.
Kommentera

Metal Guru: Ensam, om en sådan kvalitetstrio som Budgie? Pytt heller. Jag kan liksom inte låta bli de där rockdvärgarna; Burke Shelley, Udo Dirkshneider, Ronnie James Dio.. Ralf Gyllenhammar. >,)
Kommentera

ha, xal:
en Budgie-fanatic! Trodde jag var ensam.
Spelade hela "In For The Kill" i förrgår, och beslutate mig för att den ska maed på en öde ö.
Kommentera

Friman SR: Det vete gudarna. Jag vet dock att 2003, mitt bästa SRF-år någonsin, gästade Budgie, Krokus och Jethro Tull, och jag fick höra "In the grip of a tyrefitters hand", "Long stick goes boom" och "Locomotive breath".

Jag har ett storband på känn i år, det rycker i mina hårdrockstår.. jag rekommenderar alla att åka. ,)
Kommentera

xal: REO Speedwagon på Sweden Rock... Liveversionen av "157 Riverside Avenue" tillhör nog mina mest spelade låtar under vinyleran. Då var det inte så mycket "mainstreamFMradiorock" som det senare har blivit......:-(. Kevin Cronin var dock en grym sångare. Kommer dom att spela "157..." på Sweden Rock tro? Rock on...
Kommentera

Dragan 2k: Jag läste om det på väg hem idag. Det låter som en alldels emient lineup med The Poodles och -80-talsrockarna Krokus med som uppvärmning i laguppställningen. Tyvärr kan jag inte gå, men det blir säkert en übertrevlig kväll för de som nu är där.
Kommentera

På tal om något helt annat så lirar Hammerfall i Göteborg idag.
Jag har fått 2 biljetter men är sjuk och kan inte gå.
I och för sig lika bra kanske då jag inte är överförtjust i dem,

Är det någon som är i Göteborgsområdet och vill gå?

Sicken tur då. Jag har som sagt 2 biljetter och ni kan helt enkelt få dem. Helt gratis.

Hör av er via internposten eller snabbmess i så fall.
Kommentera

mattias - 74: Hojta till om du har vägarna förbi, så kan du få en guidad tur genom rockträskets Dos n' Don'ts. Med lite tur kan jag nog boka in dig på partytrickskolan med Nikki Sixx.. >:)
Kommentera

xal:

Såg även att mina gamla Barndomsidoler Wasp:s första Gitarrist randy Piper skall spela på Festivalen, kan ju kanske bli roligt och se om man nu skall dit.
Kommentera

mattias - 74: Blind Guardian är galopptaktens jävla fanbärare. Jag klarar inte av dem i längden, men att se dem dra ALL publik på området till en enda stor allsång.. det duger i krig.
Kommentera

xal:

Pretty Maids ser intressanta ut likaså Blind Guardian. Får se om man kan åka på det också.
Kommentera

xal:
Kommentera

Borlänge ligger lite avigt till. Här blir det SRF, som i år lockar med Heaven & Hell, Meat Loaf, Gov't Mule, Point Blank, REO Speedwagon och.. Lemmy - som alltid. TAPFS skulle man antagligen inte dö av att se..

Hittills klara band i länken.
Kommentera

Denna tråd blir mer och mer intressant !!

Se länk !
Kommentera

mattias - 74:

Tar denna länk ist !!
Kommentera

Dags att väcka denna tråd til liv.

Några band klara såsom Sabaton från Falun samt Backyard Babies. Återstå och se om Pete Dohertys band kommer nu om han sköter sig vill säga. Skall bli intressant och se vad det är, nån som kan berätta vad det är för typ av musik??

Se länk !
Kommentera

Syd Barrett has left us for the Great Jam Beyond.
May he rest in Peace and Love.

Kommentera

mattias - 74: Var nog lingon, från "vargtass" på Kosken
Kommentera

MRMILAN:

Vi fick en glimt in i Hanoi Rocks loge och det var massa roliga saker dfär i tablettform och det var knappast Alvedon =)
Kommentera

mattias - 74:
Tro mig, jag hade låtit den säcken stå kvar på vinden tills skiten var genomrutten å ramlade över den som först stod under den. Med lite tur Darin, eller de fåret som kom på Idol.
Lena e bara IQkokos
Kommentera

Muppers:

Håller med förutom Lena,

Tänk dig henne i en säck potatis, Då skalade man ihjäl sig =)
Kommentera

mattias - 74:
Listan på olämpliga artister i offentlighetensljus kan göras lång...
Gunther ja
Carola Ja
Lena P Ja
Darin JAAAAAAAAAA kan ingen gnugga bort honom?
Kommentera

mattias - 74: det är väl inge fel på Håkan Hellström mattias...du har bara inte lärt dig o lyssna *s*
Kommentera

Muppers:

Ja man kan fråga sig hur vissa skivbolag resonerar när dom skriver kontrakt med artister som Hasselhoff och Gunther.
Kommentera

mattias - 74:

Ja den som gav denna man skivkontrakt måtte ha fått spöstraff efteråt...kan man hoppas. Eller är det föregångaren till Gunther?
Kommentera

Muppers:

Nu när vi ändå är inne på dålig musik och Håkan Hellström =)
Kommentera

knaskamilla:
Sorry såg den och har läst lite. Delar av många texter håller, har inte läst allt men Mitt Gullbergs kajs paradis var ok.
Kommentera

Muppers:

Du måste ha slarvat när du letade! Kollade nu, och den är fortfarande kvar. Länken, alltså.
Kommentera

Dream Team:

Precis.
Kommentera

knaskamilla: Det finns väl en hel uppsjö med sångare/artister som lyckats mer eller mindre tack vare att de haft en sångröst som felat på det ena eller det anra sättet. Ja, ibland så har det ju uppenbarligen funkat att slå trots bristen på perfektionism. (hårdrockar-Mattias: Tänk Udo Dirkschneider, tänk AC/DC, m.fl, m.fl.) Om man nu sjunger falskt eller inte helt rent så säger väl det väldigt lite om hur bra eller hur dålig man är som artist, egentligen. Rollen som artist innefattar väl så mycket mer än själva rösten hos sångaren, eller?

Kommentera

knaskamilla:
Alltså i det du skriver med att att en hit är sånt som platsar på Rix Fm å annat håller jag med om men en hit är också för mig en låt som är träffsäker, till redan de befintliga fansen men också presumtiva, så väl gammal som ung.
Rix är bara skit som du nämnde, Boten Anna, Zlatan låten med Frans BWO och många många fler. Kollar man vilka som är grammisvinnare numera så är det en väsentlig skillnad från förr. När det tom och gått så långt att Idolartisterna (hatar programmet Idol) får allt matat framför sig och sen får kalla sig artist å få en grammis. Sen kan man ju alltid ta upp diskussionen hur kul de är att få en grammis för den mest sålda mobiltonen, vilket vad jag förstår blev Abba Björn och Benny som fick såg nämligen inte programmet vilket jag sällan gör.
En hit behöver inte vara en hit i den bemärkelsen att den ligger på Trackslistan heller. Många ser som jag klumpligt nog uttryckte mig att hamnar man inte på spellistorna direkt i 10 veckor så är man inget värd.
Dem artister som är idag, bra många iaf håller inte om ett elelr två år knappats 10år. Kanske inte är ett måste men musik som håller i mer än ett år i dagens generation är bättre och håller högre kvalite.
Såg det du skrev om Marit men jag har bara hört henne på skiva, som du skrev till nån som tycker jag mest hon skrålar. Har inte sett henne live. Å här är också en poäng, många artister kan man få snedvirden syn på när man antingen bara hört dem live eller enbart på skiva. Det är just helheten som många gånger gör artisten. Möjligt jag missat nåt där med Marit.
Har inte läst texterna, hittade inte länken
Kommentera

Dream Team:

Det är väl klart att det är så. Vissa gillar Carola, jag hatar Carola. Detta trots att hon tydligen har en bra sångröst. Ja, det är väl helt enkelt så att hon är en artist i någon annans smak i stället för i min smak.

Men det är naturligtvis irriterande att folk påstår att Håkan är en dålig artist för att han inte sjunger helt rent, eller att han är överskattad bara för att de tycker att han är dålig - trots att så många andra också tycker det, vilket knappast kan göra honom till en överskattad artist.
Kommentera

« · 890997 · »