Samma här. Men det var för mig ett par år tidigare. Var på väg till en judotävling i en liten Fiat 127 på väg till Vilhelmina med fem kamrater + Chaufför. Man rymdes många i en liten bil på den tiden. Problemet med små gamla värdelösa bilar att de inte håller hela tiden, men som tur var så hann vi åka in till Röån, en bit utanför Junsele. Mina tremänningar bodde där och deras föräldrar hade en taxifirma. Vi fick låna deras "långmersa". I kassetdäcket. Blondie och Gasoline. Därefter två av mina favoritgrupper. Debbie blev man ju kär i så fort man sen såg henne på MTV.
{8225}: Min egentliga favorit av versionen. Ett av mina favoritalbum förövrigt. 13-14 år då :) Spel på arkaden och inmatande av enkronor på jukeboxen med låten Broken English på badhuset i Sollefteå. Då var man kär utan att ha ett egentligt objekt.
{8225}: Jag vet inte om den här har postats här tidigare, men OM det nu är så, ja, då sker det av en väldigt god anledning. Världens genom tiderna bäst genomförda coverlåt, helt utan konkurrens. Ann Wilsons röst - frågor på det?
{8225}: Ja, det var en intressant tid. Även om.msn inte var född på 60 talet utan senare decennium så påverkade den tiden ens musik intresse. Lyssnar på en bred repertoar men när man hörde Led Zeppelin för första gången så uppstod intresset för 60 tals musiken. Förutom Zep så var det även Jefferson Airplane, Cream (med Erik Clapton) och naturligtvis Jimi Hendrix. Det var ju en tid med progressiv förändring.
Charliejfz: Låter mer som Beach Boys, Creedence var mer bluesrock/sydstatsrock(fast dom var från Kalifornien), med vissa politiska inslag(typ kritik mot Vietnam-kriget).
Kör en surf då, trots en oerhört sorglig kväll i Örebro
Samma här. Men det var för mig ett par år tidigare. Var på väg till en judotävling i en liten Fiat 127 på väg till Vilhelmina med fem kamrater + Chaufför. Man rymdes många i en liten bil på den tiden. Problemet med små gamla värdelösa bilar att de inte håller hela tiden, men som tur var så hann vi åka in till Röån, en bit utanför Junsele. Mina tremänningar bodde där och deras föräldrar hade en taxifirma. Vi fick låna deras "långmersa". I kassetdäcket. Blondie och Gasoline. Därefter två av mina favoritgrupper. Debbie blev man ju kär i så fort man sen såg henne på MTV.