NuMo: Samma här, har alltid gillat musiken, men har på senare tid upptäckt att texten ibland är minst lika viktig. Fast då får det gärna vara på svenska, annars blir det obegripligt.
Eftersom jag är från Republiken Jämtland är detta ett exempel på bra text, men även bra musik(enligt mej då) . Tänkvärt, även på fina forum som Hockeysnack
NuMo: Ett mästerverk. Närvaron på scen hos en artist blir inte mer äkta än den Jerry Williams visar prov på här. Jerka gjorde en show på börsen 1990 tillsammans med The Boppers som jag var på en kväll. Dom hade bra drag på låtarna.
Engelsk version? Tänkte jag först, sen kom jag på att jag inte förstod danska heller på den tiden. Det var ljudbilden. För mig var röster instrument och tyvärr, det är det fortfarande. Har extremt svårt att koncentrera mig på texter. Måste jag lyssna texter kan jag lika gärna läsa poesi. Men, blir jag tillräckligt kär i en låt så tar jag mig tiden att intressera mig för texten också.
NuMo: Haha, inte samma resa, men brorsan hade en Fiat 128(lånade den och hittade inte backen, fick gå tillbaka och fråga hur man hittade den), rena caben jämfört då, men samma tidlösa musik
Samma här. Men det var för mig ett par år tidigare. Var på väg till en judotävling i en liten Fiat 127 på väg till Vilhelmina med fem kamrater + Chaufför. Man rymdes många i en liten bil på den tiden. Problemet med små gamla värdelösa bilar att de inte håller hela tiden, men som tur var så hann vi åka in till Röån, en bit utanför Junsele. Mina tremänningar bodde där och deras föräldrar hade en taxifirma. Vi fick låna deras "långmersa". I kassetdäcket. Blondie och Gasoline. Därefter två av mina favoritgrupper. Debbie blev man ju kär i så fort man sen såg henne på MTV.
{8225}: Min egentliga favorit av versionen. Ett av mina favoritalbum förövrigt. 13-14 år då :) Spel på arkaden och inmatande av enkronor på jukeboxen med låten Broken English på badhuset i Sollefteå. Då var man kär utan att ha ett egentligt objekt.
{8225}: Jag vet inte om den här har postats här tidigare, men OM det nu är så, ja, då sker det av en väldigt god anledning. Världens genom tiderna bäst genomförda coverlåt, helt utan konkurrens. Ann Wilsons röst - frågor på det?
{8225}: Ja, det var en intressant tid. Även om.msn inte var född på 60 talet utan senare decennium så påverkade den tiden ens musik intresse. Lyssnar på en bred repertoar men när man hörde Led Zeppelin för första gången så uppstod intresset för 60 tals musiken. Förutom Zep så var det även Jefferson Airplane, Cream (med Erik Clapton) och naturligtvis Jimi Hendrix. Det var ju en tid med progressiv förändring.
Charliejfz: Låter mer som Beach Boys, Creedence var mer bluesrock/sydstatsrock(fast dom var från Kalifornien), med vissa politiska inslag(typ kritik mot Vietnam-kriget).
Kör en surf då, trots en oerhört sorglig kväll i Örebro