Café

Grupper · 49667 inlägg · 1045 ämnen

Romantiska associationer

« · 1167260 Till forumet

Romantiska associationer

Först av allt ska jag säga att jag i en ålder av 37 är lyckligt gift och har två fantastiska barn.
Men ibland är det lätt att drömma sig tillbaka i tiden. Vem minns inte värnplikten? En jävla skittid som trots det ändå bara lockar fram goda minnen.

Som säkert många med mig "kärade" jag ner mig ett antal gånger innan jag till slut fann den kvinna som jag lever med idag. Jag minns speciellt en romans, en flicka från Härnösand, som gjorde mig galen. Det var nog så att jag var mer förälskad i henne än hon var i mig. Jag kämpade i nästan ett år för att få henne att förstå hur bra jag var för henne. Världsrekord för mig men tyvärr sket det sig. Det gjorde ont då jag till slut kom fram till att jag inte längre kunde hålla på som jag gjorde. Jag bröt abrupt, det gjorde ont, så förbannat. Nu har minnena mer eller mindre försvunnit. Dock finns det en sak som får tankarna att återvända och det är denna låt. Rätt intetsägande, men ändå rätt talande för vår relation på den tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=3z2nwvEy5DY

Någon annan som har någon låt som väcker "romantiska minnen"?

Kommentera

Sv: Romantiska associationer

250kg kärlek:
Folkets Park och de ungdomsdiskon som hölls där mitt i det glada 80-talet
[url=

www.youtube.com/watch?v=V1YkdCVg9Qs]Terence Trent Darby - Sign Your Name[/url]

En kort men intensiv "nerkäring" i en sommarstuga längs Moälven.
[url=
www.youtube.com/watch?v=muDZD3wgoHI]Sam Brown - Stop[/url]

Hon hatade filmen, Prince of Thieves, men låten var go att kramas till på Klaraborgs Herrgårds (aka Kåren) dansgolv
[url=

www.youtube.com/watch?v=vFD2gu007dc]Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You[/url]

Kommentera

« · 1167260