Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Satelitmottagning

« · 672595 Till forumet

Satelitmottagning
Åhh, så tröttsamt. Helt plötsligt lägger Canal digital av. Ingen signal står det. Viasat fungerar som det ska, men icke Canal digital. När jag kollar upp signalnivån är den nästintill obefintlig, likadant signalkvalitén. Jag har svårt att tro att detta ska bero på att mitt huvud har rört sig eller att det ska vara ngt med kablarna.
Kan det vara så att man tappar signalen bara sådär? Sånt här gör mig så trött.

Någon som har en susning?
Kommentera

Sv: Satelitmottagning
250kg kärlek: Dessutom heter det satellit, inget annat. Som lök på laxen lägger skiten av strax efter 21 några ynka minuter efter att kundtjänsten stängt.
Kommentera

250kg kärlek: Åt mig fungerar det utmärkt. Inte haft några som helst störningar under kvällen.
Kommentera

250kg kärlek: Här funkar det oxå utmärkt. Du har väl en måsjävel på parabolen eller nåt sånt.
Kommentera

Bafucin: Hmm, det kan inte vara en masjävel då, för jag har för mig att C+ visar den filmen denna månad.
Kommentera

Bafucin: Om det vore så enkelt ändå. Känns som att det är betydligt mycket klurigare än så. Parabolen sitter förvisso bra placerad så jag har redan varit ute och kollat om det kan vara något fel där. Och det var det inte, inte vad jag kunde se. Vindstilla är det och allt fungerade alldeles utmärkt för att sedan bara kajka ihop. Jag har gjort allt jag kan göra med de medel jag har till hands. Känns överkurs at försöka sig på att rikta huvudet för att få bild. Jag måste nog ha instrument för att kolla upp det.

Frugan sover, barnen likaså, upplagt för en mysig tevekväll (vilket inte var igår kan jag lova), då händer detta?!
Kommentera

250kg kärlek: Låter mera som om mottagaren har packat ihop istället fär att det är nåt fel med disken eller huvudet. Har du testat alla medel med att boota om mottagaren från start med att dra ur sladd och kort m.m.
Kommentera

250kg kärlek: Jag antar att du ser viasat från samma parabol, då kan du ju växla huvudena och se om det blir nån ändring, då ser du om huvudet har lagt av. Så om det inte funkade med att starta om mottagaren och parabolen sitter bra till skulle jag prova det.

"Been there, done that"

Kommentera

Bafucin: 800 spänn fattigare, men nu fungerar det i alla fall. Förstod att det var något utöver det vanliga. Kabeln hade havererat. Knepigt kan jag tycka eftersom kabeln är 9 månader gammal, ligger under tak i ett kabelrör. Det är väl ca 2 meter kabel som ligger öppet. Den klippte jag i förhoppning att felet skulle sitta där, men icke.

Ny kabel är i vilket fall som helst dragen och installerad. Så nu kanske man får den där tevekvällen som jag väntat på. Problemet är väl hur man ska övertala frugan at det inte blir nåt kel och gos i kväll. Aja, angenäma bekymmer.
Kommentera

250kg kärlek: "Problemet är väl hur man ska övertala frugan at det inte blir nåt kel och gos i kväll."

Vad har du hittat för exemplar på fruga? Har inte du fått en sån där modell som får ont i huvudet när man föreslår "kel och gos"?

Kommentera

Stigsson: Jag drömde mig bort för en stund och tänkte på hur det skulle kunna vara. Givetvis spökar en förkylning i kväll. I morrn är det säkert något annat. ;o)
Kommentera

250kg kärlek: Så är det alltid, alltid är det nåt fel som är trasigt när andan rinner på.......fast här i huset är det snarare jag som står för huvudvärken eller vad det nu kan vara.
Kommentera

Stigsson: Ont i huvudet.... troligen den sämsta orsak man kan dra upp då det är bevisat att "kel o gos" underlättar huvudvärk :)
Kommentera

mok: Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.
Till exempel. En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger, "jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig".
Jag sade "VA??!! vad var det där?!". Så säger hon dom orden alla pojkvänner fasar att höra....
"Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man".
Hon besvarade min frågande med att säga, "Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?". När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag.
Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg.
Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta, så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble. Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad! Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa, "Det går bra älskling". Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist, "Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar". Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade, "Nej älskling, Jag känner inte för det".
Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken medett förvånat "VA?". Jag sade sedan "Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna".
Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, "Varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dom saker jag köper åt dig?".
Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller.
Kommentera

« · 672595