65Selander: Inte illa för att vara mig men jag har redan den däringa automatiska uppdateringen. Men mitt modem har ju gjort det omöjligt att få med sig alla uppdateringar som man skall.
Sedan högerklickar du på "Den här datorn/My Computer" och väljer "egenskaper/Properties" klicka sedan på fliken "Automatic Updates" och klicka i att den skall automatiskt ladda ner uppdateringar!
65Selander: Antivirus är redan uppdaterat, men windowsupdate har jag inte gjort nåt med. Jag har "konstiga saker" som ligger där som jag inte har uppdaterat, sånt som tar flera timmar, är det verkligen nödvändigt att ha sånt.
Nu har jag ju upptäckt att det är många datasnillen härinne på SpS så nu ser jag min chans att ställa nästa dumma fråga.
Jag har ikväll installerat mitt bredband, jösses så fort allt går helt plötsligt, vad jag nu undrar är om det är någon speciell uppdatering jag behöver göra, typ Antivirus Pandan?
Läste att fler har upptäckt det eminenta stället church street saloon. Det är numer som ett måste när vi i WWS åker till Gävle. Blev fan så mätt sist så att jag knappt orkade gå därifrån.
Sannes: Hehe. Åka buss - den var änna bra:-) Åker jag någonstans blir det i min corvette eller BMW. Ska be min touring manager titta till mitt resterande sommararrangemang och avverkade sommararrangemang. Det är inte långt kvar nu. Folkparksturnén är snart slut men jag misstänker att jag redan varit i Uddevalla.
65Selander: Jag hoppas att jag inom en (eller två månader) har bredband, jag har iallafall beställt grejerna för ett bra tag sedan, är fortfarande inte fullt utbyggt ännu påstår dom.
Jag visste väl att man inte skall in och röra i saker man inte kan. Lika bra att låta det vara som det är.
Skulle Dragan ta lokalbussen till mig, det har jag mycket svårt att tänka mig.
Äh, Trocca är inte så svårt att få tag på. Fast på Kyrkogatsalongen är det förstås det. Portello är kanske lite svårare att få tag på, men också alldeles för sött och äckligt - så det gör ju inget.
900 gram var det visst. Så pinsamt av mig. Varför kräver folk alltid att man ska äta hela köttbiten om de ska betala för den? Snåla människor... I övrigt har de inte Trocca. Det är kasst.
Jag vill att du bjuder på husrum och frukost (Jäger och ölkorv) så kan jag bjuda dig på middag på Kovbojsarplejset. Nästan så att du får beställa fritt ;.)
Ja, där har du ganska rätt. Det billigaste man kan beställa som innehåller potatisskal och inte är en förrätt är bearnaisburgaren. Jag tycker för övrigt att vi ska offra oss om stackars Paddan får för sig att han vill uppleva jul året om + myror på bordet någon gång.
Paddan: Cowboy Dinner innhåller: 180 g grillad entrecote och 3 st. ungsgrillade revbensspjäll, grillad majskolv, pepparsås, loaded potatoe skins (som Knas tycker om), barbecuesås, flytande honung, hot salsa, créme fraiche, cole slaw, längdskuren saltgurka, frasig isbergssallad och rödlöksringar. Serveras med en plåtmugg svart kaffe som står mitt på tallriken. Skyll dig själv att du bara varit in och vänt.
Frisco: Jäklar, nu känner jag hur snålvattnet börjar rinna till. På deras oerhört avancerade hemsida fick jag i varje fall veta att de serverar mat, men inte så mycket mer.
knaskamilla: Man kan faktiskt beställa billigare mat på Saloonen och få 4 potatisskal istället för de 2 man får till Cowboy Dinner. Men då får man ju ingen 180 g entrecot och 3 härliga revbensspjäll.
Jag tänker så här: huvudsaken man får med de där potatisskalen till maten så är det perfekt. Såvida man inte är fattig, vill säga, då ska man nog hålla sig till något annat ställe...
Sannes: Synd att du sitter på modem, det bästa vore om du kunde flytta din dator till någon polare som har bredband för då kan jag ta kontrollen över din dator och hjälpa dig via fjärrhjälpen!
Fast i morgon åker jag till Vojens (har ni hört den förut?)
Är tillbaka på Söndag kväll!
Det farliga är om man är i registret och gräver som man skall göra enl Microsoft så är det lätt hänt att man sabbar något så att inte datorn startar upp något mera eftersom registret ALDRIG bekräftar en ändring!
Be någon dator kunnig Uddevalla bo hjälpa dig, Dragan kan väl ta lokalbussen ;-)
Frisco: Hmm, tror bara att jag i princip varit in och vänt på Church Street Saloon. Specialerbjudande på Corona, ville inte betala extra mycket pengar för färgat vatten.
Fast jag kan väl iofs passa på att lämna ett länktips nu när jag ändå tittade förbi.
Givetvis ska det vara en fin och härlig bourbon som förtärs i en saloon utanför Corpus Christi i Texas. Ett skitigt rockband som spelar alldeles för högt och så lite vackert barslagsmål. In kommer Dragan the Kid och drar i sig några snabba bourbon shots.
Fast ska man dricka fint är givetvis 250:s whiskeytips utmärkt misstänker jag. Ska gå i whiskeyskola hos den eminente Klinth.
250kg kärlek: Länken går inte till någon whiskey utan till en whisky. Ja så är det faktiskt. Själv dricker jag helst whisky från den lilla ön Isle of Islay.
Frisco: Eftersom jag helt på egen hand kommit till insikt att min kroppshydda närmar sig 250, så har jag förbjudit mig själv att förtära all form av alkoholhaltiga drycker. Numer äter jag bara nyttig mat och dricker vatten, kolsyrat på sin höjd.
Men nu när vi är inne på whiskey måste jag få ge mitt tips på kanonwhiskey (se länk). Godis, chips och annat slisk i all ära, men är det något jag saknar emellanåt är det en redig whiskey.
Poffa: Nu har jag läst din länk om och om igen, fattar fortfarande inte ett skvatt vad jag skall göra (eller inte göra), det är inte alltid så lätt för gamla kärringar att fatta......
Det verkar som man skall avinstallera ett par "grejer" om man vill men vad jag kan se så har jag inte dessa två "tjofeäsen" i datorn.
Så summan av alltihop är att jag låtar allt vara som det är, för eller senare så blir jag tvungen till att lämna in datorn.
Och så undrar jag fortfarande varför jag köpte en dator när man inte fattar.......
För att återgå till ditt problem. Det här med att datorn startar om istället för att stänga av kan ha flera orsaker. För att kunna ge dig bättre hjälp så skulle man behöva veta vilket operativsystem du har.
Men jag gissar på att du har Windows XP och då kan den här länken ge dig lite tips.
65Selander: Jo dte e ju sant men dom flesta småföretag utan kompetens hajar ju inte att dom behöver skydda sej., DOm tror det räcker med ett anti virusprogram så e det lugnt. Men mer jobb åt oss :) Kanske inte så kul jobb men ändå.
Inte illa för att vara mig men jag har redan den däringa automatiska uppdateringen. Men mitt modem har ju gjort det omöjligt att få med sig alla uppdateringar som man skall.