Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Storspelarnas ego-tråd :)

« · 1489381 · » Till forumet

Sv: Storspelarnas ego-tråd :)

Portello:

Jag kör säkert x i hockeyn idag. Känns inte som om SAIK kommer vinna så klart som sist. 3,90 på krysset ser jag mycket spelvärde i. Tycker även att Bolton är ett bra spel. Dubbeln med SAIK - AIK x och Bolton ger 9,75 i odds. insats 40 :- ;)

Kommentera

mattias - 74: Den här dubbeln var skön ikväll.

Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat:
A. Chelsea-Barcelona
18 april 2012 kl. 20:44
1X2 1 4.70 Resultat ej fastställt B. Sverige-Schweiz
18 april 2012 kl. 19:29
1X2 2 4.90 2

Totalt odds: 23.03
Möjlig vinst: 507 kr
Kommentera

NuMo: Hade du gjort som Stoff och satt 20 lakan så skulle du haft en halv miljon mer på kontot. Lätt att vara efterklok.
Kommentera

NuMo: Det är ju en egotråd, så jag försöker väl igen, för det där blev ju inte bra.

Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat:
A. Chelsea-Barcelona
18 april 2012 kl. 20:44
1X2 1 4.70 1 B. Sverige-Schweiz
18 april 2012 kl. 19:29
1X2 2 4.90 2

Totalt odds: 23.03
Vinst: 507 kr

Nu ser det bra ut, vi får väl se efter att det passerat tidsmaskinen. Sänd!

Kommentera

NuMo: grattis som fan! snyggt spelat ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Det gäller att vara efterklok innan man spelar. Det är jag så mycket mer än en tjuga har ma inte råd med.
Kommentera

Blizzard: Jag gillar ju inte ens Chelsea eller Drogba. Men ikväll så gjorde de mig glad. Det blev ju en rolig match dessutom.
Kommentera

NuMo:Snyggt spelat. Grattis. Själv gjorde jag en NHL-trippel igår. Noll rätt!
Kommentera

bj21: Jo, så blir det för mig också för jämnan. Men en vinst skall man fira med att investera till viss del.

1.  Los Angel-Vancouver    2  2.50
  2. Ottawa-N.Y Rang.........X 2.55
  3.  Philadel.-Pittsb. .............1 2.05

Totalt odds: 13.07

Möjlig vinst: 1 006 kr

Antagligen är jag 77 kr fattigare i morgon.

Kommentera

NuMo: Phi-Pit 3-10. Hoppas du slipper fattighuset.
Kommentera

Frisco: Det finns blodpudding.
Kommentera

3ggr pengen på philly måste väl endå vara bra att chansa på ikväll? eller har dom fått nå skader medtanke på oddset och resultatet i förra matchen?

Kommentera

Blizzard: 3.50 på rak flyers-seger på bet365. Klart spelbart. "över 7.5 mål" i den matchen står i 2.10 och lagen har ju snittat 8,7 mål per match så den känns inte helt dum heller.
Kommentera

Blizzard:Flyers målvakt, den där ryssen, är bland de sämsta jag sett på länge. Tycker inte oddset är felsatt!
Kommentera

bj21: Och Pittsburgarna vinner igen. Förresten. Kolla in 2-2 i nattens match. 3 sekunder från att pucken är i burskydd bakom eget mål till den ligger i Philadelphias kasse. Otroligt.
Kommentera

Frisco:Ja, man fattade knappt vad som hände. Det är inte bra att ta ledningen i de de där matcherna!
Kommentera

bj21: Bobrovsky eller Bryzgalov?
Kommentera

MODOJohan:Same shit, but different! Men jag menade Bryzgalov. Fast inatt var det ju anständigt! ,-)
Kommentera

Frisco: Sniff på en femling värd 500kr. Allt hänger på våra kära tvillingar inatt.

Kommentera

Ikväll hoppas man på målkalas mellan Kopparberg/Göteborg - Vittsjö. Över tre mål spelade.

Kommentera

Kopparberg/GBG är lirat stenhårt idag, tillsammans med Hbg i handbollen hemmat mot H43, där mina herrar, har ni en fin räntedubbel =)
Kommentera

haha ska också spela på den där matchen för ni gör det dock kör jag

1/x - 22ggr peng
x/1 - 3,55ggr peng
2/1 - 25ggr peng

Kommentera

Blizzard: Fan att 2-0 skulle komma i 45:e minuten då!!! min 2/1 - 25ggr peng hade lätt kunnat gå in och det hade fått vara 1-0, tror inte Gbg gör 3mål och släpper 0 mål -.- SKIT
Kommentera

bifhjärta: Vittsjö skrällde till och man kan väl kalla det räntefritt istället!? :)
Kommentera

Dream Team:Nedrans skit att inte något av lagen kunde göra ett mål till...
Kommentera

Dream Team: Haha aa blev räntefritt helt och hållet ikväll :) hade nog blivit samma resultat om man skulle lira Timrå - Svenska mästare säsongen 2012/2013 ;-)
Kommentera

Dream Team: Om man fegade och spelade "över 2,5" istället för 3,5 så fick man ju iaf jubla där i 80:e minuten :)
Kommentera

hörrni NHL experter! vilka vinnner inatt?

Florida - N. Jersey
NYR - Ottawa

Ska spela för pokervinsten :)

Kommentera

Blizzard: jäkla surt, lira 2-0 blev 2-1. Nya tag!

Idag ska jag spela 1/2 på Bajen. Brage leder efter första halvlek men Bajen vinner matchen, Heja Bajen =)

Kommentera

Blizzard:

Slutsålt på Domnarvsvallen ikväll. Hammarbyfanbsen har en hel läktare. Lär bli drag... Bajen vinner med 0 - 3.

Kommentera

mattias - 74: japp, skulle åkt med bajen från Gävle, men har inte pengar för att kunna. Så får kolla på TV och satsa min sista lilla slant :P
Kommentera

mattias - 74: Att ett lag vinner med 3-0 har man ju hört.
Men går det verkligen att vinna med 0-3?
Kommentera

mattias - 74: Utsålt? Ja kanske. 36 platser till bortaläktaren och 400 till övriga kvar just nu.
Kommentera

Huge:

Ja kan man inte vinna med 0 - 3 om du är bortalag. Var jag otydlig? Speciellt om du är i en speltråd så vinner sällan bortalaget med 3 - 0 eller? Spelar du ex Bomben så sätter du 0 , 1 på Brage och ex 2 , 3 på Hammarby som bortalag, skulle Hammarby då vinna så blir det med ex 0 - 2 och inte 2 - 0? Överens? har haft den här diskussionen med Frisco förut och han hävdar samm sak som dig men det är omöjligt att vinna en bortamatch med 3 - 0 . 0 - 3 däremot.

frisco: Hörde tidigare idag att det skulle bli fullsatt.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Du har tokfel och är ute och cyklar.

Man säger att ett lag vunnit med 3-0 alt förlorat med 3-0.
Då kan det inte gärna finnas nåt alternativ, ex man vunnit med 0-3 eller förlorat med 0-3.
Du både vinner eller förlorar med 3-0, punkt slut.

Om du ska använda kombinationen 0-3 så måste du formulera om saken och då är det korrekta uttrycket: "matchen slutade 0-3", där den första siffran alltid anger hemmalagets mål och den andra siffran bortalagets.

Mao: det är en ren språkfråga, även om jag självfallet vet vad du menar.
Lita på Frisco, han har rätt i det här fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Skönt att du förstår vad jag menar men jag tycker inte jag har tokfel som du säger..

Om någon frågar mig hur det gått för Liverpool och dom vunnit borta mot ex Arsenal med 0 - 3 och nån frågar mig " Hur gick det för Liverpool?" Dom vann med 0 - 3 säger jag då. Kan man inte göra det? hade dom spelat hemma hade dom vunnit med 3 - 0. Återigen , när du spelar på Bomben så spelar du på antalet hemma och bortamål och då vinner du med 0 - 3 som bortalag och 3 - 0 som hemmalag. För övrigt så leder Hammarby med 0 - 1 i Borlänge nu ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: "Om någon frågar mig hur det gått för Liverpool och dom vunnit borta mot ex Arsenal med 0 - 3 och nån frågar mig " Hur gick det för Liverpool?" Dom vann med 0 - 3 säger jag då. Kan man inte göra det?"

Klart att du kan säga det, eller vad fan du vill.
Men det är fel att säga så, punkt slut.

Kommentera

mattias - 74: *asg*
Kommentera

mattias - 74: Men hur svårt ska det vara? :)

Såhär är det. Här har du två exempel på hur du kan säga. Det hela beror på vad du använder dig av för ord; 

Slutresultatet mellan Arsenal och Liverpool blev 0-3, eller Liverpool vann borta mot Arsenal med 3-0, båda är lika rätt. Du kan inte säga det på något annat sätt för att du ska kunna göra dig förstådd.
Kommentera

mattias - 74: För övrigt så leder Hammarby med 1-0 i Borlänge nu, eller ställningen mellan Borlänge och Hammarby är just nu 0-1. Så ska det vara! :)
Kommentera

Dream Team: Om Liverpool vinner BORTA så säger man att dom vann med 0-3. Hemmalaget först. Man kan inte säga att Liverpool bortaslog Man U med 3-0 :)
Kommentera

Olle: Jo, det är precis så man säger. Man säger att man vinner borta med exempelvis 3-0. Slutresultatet i matchen blev då 0-3. Det beror helt och hållet på hur du vänder på orden eller bara vilka ord du använder dig av för att förklara.
Kommentera

Olle: Du kan inte vinna en match med 0 mål mot 3. Däremot kan ju en match sluta med 0 mål mot 3.
Kommentera

Men om man nu bara kan VINNA med 3-0, är det då möjligt att FÖRLORA med 3-0? 
Kommentera

Dream Team: Nu pratar jag enbart efter eget tycke men jag tycker att du har fel. Man kan visst vinna matchen med 0-3 men bara om man är bortalaget. Hemmalaget kan aldrig vinna med 0-3.

Däremot, om man ska bli riktigt petig, så tycker jag att man kan säga: "Vi vann med 3 mål mot 0." Men det är en helt annan sak än att säga "vi vann med 3-0" förutsatt att man är bortalaget.

Kommentera

Olle: Men... :) Man vinner ALLTID en match med 3-0 och förlorar ALLTID en match med 0-3, oavsett om du är hemma- eller bortalag! Däremot kan en match sluta såväl 3-0 som 0-3 och benämnas rent språkligt exakt på det viset.

Säg att ex. Arsenal och Liverpool möts på Emirates. The Gunners är hemmalag. I resultatbörsen står följande:

Arsenal - Liverpool 0-3

Bortalaget Liverpool vinner då med 3-0. Och vänder du på det - Arsenal förlorar matchen med 0-3. Du kan aldrig få förståelse i resonemanget att bortalaget vann matchen med 0-3. Ska 0 mål vara fler än 3 menar du?
Kommentera

Dream Team:men neeeej! fel fel fel fel fel! :) Bortalagets siffror presenteras ALLTID sist. Bortalaget vinner med 0-3! Hemmalaget, vars siffror presenteras först, har gjort noll mål och bortalaget 3. Således 0-3! Snart börjar jag slita mitt hår här :)
Kommentera

Olle: Hehe.. nu ska vi göra det överskådligt och fint.

Ett lag vinner, alltid, med 1-0, 2-0, 3-0 eller vad det nu månde vara. Detta oavsett om man gör det borta eller hemma. Däremot slutar samma match 0-1, 0-2 eller 0-3, om det nu är bortalaget som vinner den.

Du kan ju omöjligen vinna en match med att göra 0 mål. Därför kan du ju heller inte vinna en match med 0-3. Capice? :)
Kommentera

Dream Team: Obegripligt att din klockrena förklaring är så svår att förstå för vissa.....
Kommentera

Dream Team: Men man vinner bara en match med 3-0 om man är hemmalaget. Om man är bortalaget så kan man bara vinna med 0-3.

Det handlar inte om hur många mål man gör utan hur dom presenteras. Är man bortalag så presenteras alltid ens siffror på den högra sidan.

Jag har en känsla av att vi inte kommer längre i den här diskussionen...men du har fel ;)

Kommentera

« · 1489381 · »