Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Svullo

« · 630544 Till forumet

Svullo
Läste på nätet att Svullo har dragit in årorna, nån som kan bekräfta?
Kommentera

Sv: Svullo
Per HApps: Tagit ner skyllten ? Va f..n säger du ?
Kommentera

Per HApps: Slutat paddla...???? Varthän läste du detta????
Kommentera

ingen rök utan eld, grabbarna på FB är alltid på tårna
Kommentera

Per HApps: Nu skriver Expressen om Svullos självmord .
Kommentera

Per HApps: Och även Aftonbladet .
Kommentera

Alisandali: Det är tragiskt. Man har svårt att förstå att man kan bli så deprimerad så att man tar livet av sig. Man måste nog ha drabbats själv för att förstå.

Vila i frid, Micke.
Kommentera

Bafucin: Ja, R.I.P Micke, ditt älskade/hatade Svullo....:-(
Kommentera

En av de största. Vilken tradegi. Svullo grisar vidare är helt genialisk, så även A(n)gne och Svullo, t.o.m Elaka Polisen är i sina stunder helt lysande. Ikväll sänker man det starkaste det som har i baren, och sparar på oliverna.

Kommentera

Lumber Jack: Det är inte alltid sol och solsken hos våra folkkära tyvärr. Tänker då även på Ljungberg mfl

Det bästa var enl mig Elaka polisen, tror jag har kvar nästan alla avsnitt någonstans i källaren. Avsnittet när han var på Grönan var helt outstanding.
Kommentera

65selander: Annars gillar jag avsnittet där Dr. Diesel (?) knatar runt och nynnar på den gamla ramsan "Äppel, päppel, pirum, parum. Här ska knarkas!" Konstapel Åke tar givetvis genast itu med knarkarpacket som den sanne auktoritär han är.  
Kommentera

Lumber Jack: Jag är fan knäckt, Svullo är för mig en av de större komikerna i sveriges historia.

Jag har sett upp till honom, men nu är han ur tiden och jag känner stor sorg och försakan.

RIP Micke och Hälsa errol från mig................

Kommentera

willysson: ja vad ska man säga meren att det är sorgens dag idag. En av sveriges största komiker har lämnat denna värld. Mina allra största tankar går till ahns nära framförallt hans 4 barn.
Man måste må väldigt dåligt om man vill lämna barnen . Mick har alltid i mina ögon varit en avvåra störta komiker. såmicke tack för allt och vila i frid!!
Kommentera

fredrik1: Ja det var ytterligare en som togs bort förtidigt från oss levandes.
Förmodligen så hade han väl förhoppningar om ett försonas med sin tjej och barn, Men hon hade tydligen funnit en annan och det var sista spiken i hans kista.
Först rockpoeten Errol kak Eddie Medusa nu Micke Dubios aka Svullo vem härnäst....
RIP och nu kan ni 2 legender roa de uppe i himmlan
Kommentera

För att hedra den gode herr Dubois så drar jag igång Dagens Svullo-citat:
Tjena grabbar! Är det fest? Ska ni hem till Pekka Langer eller?
Kommentera

Plexi: Jo det är riktigt. Det finns många odödliga citat i "Svullo grisar vidare".
Kommentera

Peppar sägs va bra.
Kommentera

Du bör hålla dig borta en bra bit!
Kommentera

Plexi: Jaha där är han, nu blir det bråk...

(Lite tyst i bakgrunden: Får jag en hela Lord Calvert)
Kommentera

Lumber Jack: Förresten! Vart ligger Mora åt för håll?
Kommentera

Plexi:

strax under i tabellen.
vi syns inte än, men det som immar på rutorna är vår andedräkt.

Kommentera

-Jagr?
-Tjeck
-Hasek?
-Tjeck
Kommentera

Plexi:

Dvoøák?
Tjeck!
Nedomansky?
Tjeck!
Kommentera

Lumber Jack: Jaja! JAg har ju inte VHSen här och tror tillomed att jag inte ens har det avsnittet inspelat. Men tanken var god!

Stor man, liten räka...
Kommentera

Dubois-dokumentär i TV4

Den 2 mars sänder TV4 det första programmet i en tre delar lång dokumentär om komikern Micke Dubois.
Kommentera

65selander:
Han har väl haft sina stunder, men oftast låg nivå tycker jag...
Kommentera

claesw: För att citera den gode Plexi: "Förstår man inte den låga humorn kommer man aldrig att förstå den höga".
Kommentera

« · 630544