Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Tv-tipset

« · 1061432 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset
Salle: Iofs ett radiotips men Iron&Wine i P3-live 21.30.

Svårt att hitta trevligare pop idag.
www.youtube.com/watch?v=OQMxHjmWRwk
Kommentera

73Sjöbba & LumberJack: 02.25 skall det vara.
Kommentera

Salle: Det är vad jag kallar för en långfilm!
Kommentera

Salle: Nja, 22 timmar och 20minuter. Jag tror jag står över.
Kommentera

Lumber Jack: Om det fortsätter regna inatt så kan jag tipsa om en nattiné

TV1 kl 00.05-22.25 [url=www.imdb.com/title/tt0087553/]The Killing Fields[/url]
Kommentera

Det spöregnar så det får bli en bok och lite TV ikväll.

Dokumentär på SVT 2 kl. 18.00 CIA:s profil på Hitler.

Läsning Guy Sajer: Den glömde soldaten (en östfrontsskildring).

Ny serie på SVT 2 20.30: Världens konflikter del 1 av 8, idag om Tjetenien.

Skönt med licens, annars hade väl varit någon TV 4-dokumentär om fisar eller priset på tvillingbarnvagnar i England.
Kommentera

Paddan: Såg du vilka prylar du kunde köpa ?
The Stig.
Skall nog beställa en T-shirt med texten I´m The Stig
Kommentera

Paddan: Är dom inte värd detta då?
Tänk vilka risker dom utsätter sig för.
Hur som hällst är det f..n det bästa motor program som finns.
Tyvärr är det ju även Morden i Middsomer också.
Vilket innebär krock.
Kommentera

Äsch, det blev lite fel där, de rätta siffrorna skulle vara 25.000 pund per avsnitt för Hamster och 20.000 pund per avsnitt för Captain Slow.
Kommentera

Helg Ernest: Hmm, kanske stämmer med Kanal 9:s säsong, men i Storbritannien har det visats 6 avsnitt av säsong 11 och trion har nyss skrivit nya lukrativa kontrakt för en fortsättning säsong 12. Jeremy Clarkson får ryktesvis 2 miljoner pund för en säsong, plus intäkter på försäljning av produkter associerade med Top Gear. Hamster och Captain Slow får någonstans runt 100.000 pund per avsnitt.

Fast Top Gear-programmen brukar ändå vara sevärda, så jag lär väl se de ändå.
Kommentera

I kväll 22:00
Kanal 9
Säsongs premiär

Dags att sätta på dig säkerhetsbältet för nu blir det åka av när programledartrion Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May testar bilar på sätt som Bilprovningen aldrig skulle kunna drömma om
"Marvellous …Wittily scripted, this is easily the best motoring programme on television." - Mike Bradley, Observer

Storbritanniens populäraste motormagasin
Top Gear är Storbritanniens populäraste motormagasin med fyra miljoner tittare varje vecka. Trots ämnet bilar har programmet 40 procent kvinnliga tittare. Programledarna är ibland irrelevanta, men samtidigt kvicka i replikerna och alltid opartiskt ärliga när de testar bilar till det yttersta och mer därtill för att ta reda på om de är bra eller dåliga.

Serien är inne på sin tionde säsong och man skulle kunna tro att Top Gear borde lugna ner sig lite på ålderns höst och att programledarna börjar bete sig som de gamlingar de är. Men det är långt ifrån vad som händer i den tionde säsongen som går in för att bli den mest ambitiösa säsongen hittills med utmaningar som bara de modigaste (eller de riktigt korkade) skulle våga sig på.

Tre förvuxna pojkar som programledare
Vilken vettig person skulle till exempel pröva på att köra genom Kalahariöknen i tre 20-åriga rishögar till bilar? Eller vem skulle försöka korsa engelska kanalen med en flotta av amfibiska bilar som inte är mer sjödugliga än en stenkyrka? Men du gissade helt rätt – vem om inte Top Gears förvuxna programledartrio Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May.

Men Top Gear är som vanligt mycket mer än tre fullvuxna pojkar som borde veta bättre. Programmet bjuder även på en hel del seriös motorjournalistik tillsammans med utförliga tester av de senaste bilmodellerna. Det blir också tillbakablickar på motorhistorien, man mot maskin-experiment och kraftfulla tester av världens mest exotiska superbilar.
Kommentera

Paddan: Hur kommer det sig att det alltid krävs att det blir sommar för att TV skall börja visa Westerns. Nåväl.

Nu skall dock TV6 visa 3 st på rad lagom till att det börjar svalka ikväll. 
2 st Clintan sen blir det nog sängen för en annan då jag, har för mig att, tyckte uppföljaren till klassiska Horse inte var nåt att ha.

20:00
För några få dollar mer
22:40
Häng dom högt
00:55
Horse återvänder
Kommentera

Lumber Jack: De senaste veckorna har man kunnat se WarGames på C+, i länken kan ni läsa en längre artikel från WIRED om "filmen som gjorde nördar och nollor till stjärnor".

Dessutom har det kommit en uppföljare till WarGames, kallad WarGames: The Dead Code. Ingen större höjdare direkt, även om man får återse Joshua och Falken, så jag förstår varför den inte går upp på bio.
Kommentera

Salle: En given nattmangling!
Kommentera

Skarin: Nog för att det var länge sen vi var här senast men.
Återigen är det ett filmtips. Och även här kan man länka vidare en låt som förknippas med filmen fast på ett helt annat sätt än fallet med "Sea of Love"

[url=www.imdb.com/title/tt0082096/]Filmen från -81[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=cm0z7UflGRg]Låten från -92[/url]
Kommentera

Salle: Du glömmer det viktigaste kring filmen. Nämligen låten.

youtube.com/watch?v=XHiJOH1raMs
Kommentera

Sv: Tv-tipset Kommentera

Salle:
Ellen Barkin är fulsnygg på något konstigt vis. Det nakna visades nyss :)

Annars är det Fargo direkt efter.
Kommentera

Salle: Mitt tv-tips är snooker på Eurosport just nu mellan Carter och Perry. 15-15 nu. Först till 17 vinner.
Kommentera

Per HApps: Efter hockeynthrillern så visar nu TV6 en annan bra thriller.

Sea Of Love med Al Pacino, Ellen Berkin mfl. En bra snutrulle med lite naket dessutom. Han är småfin mrs Berkin.

Om den inte faller i smaken så visar SVT1 också Al Pacino i gangsterklassikern Scarface kl 22.30.
Kommentera

Helg Ernest:¨
Solly
Kommentera

Per HApps: Jo, jag skrev just det 2 mess ner? ( c :
Kommentera

Helg Ernest:
21.00 i kväll visas den första Indiana Jones filmen.
Kommentera

mattias - 74: Keyser Söze (pronounced /ˈkaɪzɚ ˈsoʊzeɪ/) is a fictional character in the 1995 film The Usual Suspects, written by Christopher McQuarrie and directed by Bryan Singer. Söze is an underworld kingpin whose ruthlessness and influence have a legendary, even mythical status among law enforcement agents and criminals alike. The character has become a common cultural reference point due to his role in the film's famous twist ending.
Kommentera

mattias - 74: Själv har jag lovat sonen att vi skall se Jakten på den försvunna skatten 21:00 TV5
Kommentera

mattias - 74: Kaizer Soze
Kommentera

mattias - 74: Det är ingen fara med det. Intaget av dryck spelar numer nästan en otäckt liten roll sådär framåt småtimmarna.
Kommentera

Dream Team:

Drick med måtta !
Kommentera

mattias - 74: En riktig klassiker, härligt! ;-)

Jag får se hur utrekvällen artar sig vom det blir nån nattiné. Om åldern i numer vanlig ordning och då i form av pensionärsmässig trötthet gör sig ständigt påmind eller hur det ser ut. Tur det är krypavstånd hem... ;-)
Kommentera

Dream Team:

Ikväll kl 00.20 på TV 4.
Kommentera

Bolivar: man kan verkligen sakna en hund, det är över två år sedan vår Morry dog men jag kommer ofta på mig med att tänka tex "här hade Morry gillat att springa runt och leka" när jag är ute och går.

Och apropå vovvar och trådens rubrik så kan jag tipsa om att kolla in Subaru-reklamen för "Världens första Boxer-diesel" på tv eller på www.subaru.se. Den mörkare till vänster på trappan är våran lilla vovve, Buffy heter hon.
Kommentera

Helg Ernest: Hade tidigare en lite nättare dam på 45 kg, en New Foundland. Jättesnäll och helt omöjlig att få att göra som man vill. Till skillnad från Grand Danoise så var vår tjej helt orädd för allt. Vi hade därefter en Golden som kunde allt men jag saknar vår "njoffe"
Kommentera

Metal Guru: Har hund! en liten nett dam om 55-60 Kg
och hon får inte motioneras så ofta.
Grand danoise, kramgo tjej.
Har äntligen förstått varför Scooby doo är så harig. Han är ju en Grandis.
Dom är lika fega och rädda som dom är stora. Men dom älskar att kramas och sitta i knä.
Kommentera

Per HApps: Genom mitt jobb som förskollärare på den vackra ön Alnö här utanför Sundsvall så var jag på en föreläsning på Tonhallen med denne Nils Simonsson möjligen under januari månad. Mitt minne är bra men kort. En klart tänkvärd föreläsning med många skratt som får en att fundera både en och två gånger och tre varför man tänker eller gör eller kanske inte gör på det ena eller det andra sättet.
Kommentera

Metal Guru: Nej har jag påstått det?
Kommentera

Wayne Gresky:
DU behöver väl inte göra som en hund..?
Kommentera

Wayne Gresky: Det är inga Timråhundar det inte.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hanhundar kanske. Jag skulle vilja se en tik som pissade på alla stolpar och träd den såg...
Kommentera

knaskamilla: Man får väl maska?

Vad jag vet spenderar hundar 75% av tiden under sina rastningar med att lukta på stolpar och träd för att sedan pissa på dem.
Kommentera

Wayne Gresky:

Det blir ju bara 40 minuter...
Kommentera

Metal Guru:

Alt 2: Bo 20 min från jobbet.
Kommentera

Helg Ernest:
Promenera 45 minuter dagligen. = Skaffa hund.
Kommentera

Per HApps: Väldigt intresant var det iallafall.
Så det är ditt fel att jag inte hamnade i säng före 02:00 i natt.
Väldigt underhållande föreläsning.

Omega 3!

Promenera 45 minuter dagligen.

Nu får det bli ett nytt leverne som savannmäniska.

Men tanken slår mig nu. Medelålder hos savannmäniskorna kan väl inte vara mer än 20 år? Vår medelålder ligger väl runt 70?
Så frågan är ju, vilka lever sundast?
Men det klart, 7,5 år kan kännas lite nu, men är man 80, då är det defenetivt en lång tid.
Kommentera

Salle: Ååååh, en så bra film. Såg den säkert 10 ggr under studietiden. Helt enkelt underbar.

"Ooooh, batta-batta Ssssaaa-wing"
"Eeeey, whatch the leather, maan."
"Shotgun!"

Den är fullkletad med sköna kommentarer, schysst musik och den gör en glad. Om ni inte sett den och har ork att sitta upp, se den!

Kommentera

Per HApps: Om man envisas med att inte gå och lägga sig men inte vill se nån pseudomatch med Tre Kronor så gär det en film på TV3 (00.35-02.25)som jag rekommenderar.

[url=www.imdb.com/title/tt0106677/]Dazed and Confused[/url]
Kommentera

Dett sändes i januari, spana in länken. Den roligaste timmen på länge kan jag utlova.

svt.se/svt/play/video.jsp?a=808904
Kommentera

Lumber Jack:

Tyvärr så hindrar detta inte deras framfart. För att en sån här dokumentär ska få genomslag måste den upp på vita duken. An Inconvenient Truth och Fahrenheit 9/11 är ju lysande exempel på sådana. Kanske inte perfekt utformade i sig men de har "rätt" budskap och når den breda massan.
Kommentera

scim: Tidigare i veckan gick det en annan dokumentär i två delar som handlade om hur de kristna i USA försöker föra in Intelligent Design i skolans naturvetenskap. Jäklar så mycket pisk de fick på sina kreationiststjärtar. Inte ett bevis, en vetenskalig artikel eller uppsats kunde de pressa fram.
Kommentera

« · 1061432 · »