Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Tv-tipset

« · 1102502 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset

NuMo:
Så det ena felet legitimerar det andra?
Låter som en skör princip att bygga en stabil värdegrund på.

Kommentera

Metal Guru: Nja, nog finns det besläktande drag men du nämnde mordförsök.

Jag anser nog att mordhoten när man på något sätt ifrågasätter (kränker) islam gränsar till mordförsök, speciellt när man uppmanar och lovar belöningar till den som utför det, oavsett om det blir något försök eller inte.

Det känns som en skör religion.
Kommentera

NuMo:
Rondellhundar och hedersrelaterat våld har alltså med varandra att göra.
Kan du förklara för en okunnig?
Kommentera

Metal Guru: Säg det till de fanatiska muslimerna.
Kommentera

Et tu Brute:
Jag hoppas att du inte blandar ihop rondellhundar och regelrätta mordförsök nu. Mig veterligen har de inte mycket med varandra att göra.
Kommentera

scim: Innan mitt svar till dig så löd diskussionen att man drev med muslimer, jag svarade då att stå-upp komiken ofta går ut på att driva med andra i största allmänhet och för att undvika det så kanske MAN skulle slopa den för att ingen skulle bli drabbad., inte att någon hade påstått det.

Håller med som någon annan skrev: Man kan driva med allt och alla så länge man gör det med respekt.
Kommentera

Metal Guru:

Yttrandefrihet och jämlikhet i all ära, men i yttrandefriheten och jämlikhetens namn, ingår också att visa respekt. Något många som fått asyl i Sverige missat, när de slängt ut sin dotter från sjunde våningen, på grund av att hon umgås utanför medeltidskretsarna.

Kommentera

LL:
Yttrandefrihet i all ära, men i yttrandefriheten ingår också att visa respekt. Något många missar.

Kommentera

Metal Guru: Den här svensken som ritade en rondellmuhammed råkade (oavsiktligen) erkänna att han gjorde det enbart för att få uppmärksamhet. Jag hörde en radiointervju med honom där han pratade om något nytt projekt som också hade något med islam att göra där han snärjde in sig något alldeles kopiöst i ett förvirrat resonemang om konst och att synas och det var alldeles uppenbart att han gjorde de här grejorna enbart för uppmärksamhetens skull, vilket i längden handlade om att tjäna pengar. Ju mer reportern ifrågasatte hans resonemang desto mer snärjde han in sig och gjorde i mina ögon en tämligen patetisk figur.
Kommentera

Poffa: Men kom med något konkret, blir du upprörd av att någon bränner en bild på påven, och vad har det isåfall med dålig humor att göra?
Kommentera

Jag tycker att det är ok att driva med allt och alla, så länge man visar respekt. Rondell-Muhammed finns enbart för att 'smutsa ned' Muhammed, och är därför inte det minsta lustigt. Varför tror ni att det inte finns någon Rondell-Buddha, eller att danska tidningar gjort Buddha-teckningar, samtidigt som man ylat om yttrandefrihet?

Vissa avarter nere i mellanöstern är inte heller ok, men sanningen är inte den att alla araber bränner västerländska ikoner i parti och minut, utan det sker lite för ofta mot betalning från västerländska medier.
I det perspektivet är flaggbränning måttligt roligt.

Vad gäller Achmed, så ser jag bara ett plumpt försök att skaffa billiga poäng mot araber i allmänhet, i ett land där det inte är mycket värt att vara arab just nu.

Kommentera

65selander:

Annars finns den ju på nätet, samt även hans juluppträdande som också är klart sevärt.

Jeff.Dunhams.Very.Special.Christmas.Special.2008.UNRATED.MULTiSUBS.COMPLETE.PAL.DVDR-iLLUSiON

Speciellt introt där han berättar om sin dotters första utflykter med bilen är mycket underhållande, än fastän han bara kör vanligt stand-up i den sekvensen. Sedan kommer dockorna tillbaks igen! :)
Kommentera

Poffa: Poffa Svensson
Kommentera

scim: Välj valfri Svensson i Sverige. Och dubbelmoral kan gå åt båda håll.
Kommentera

73Sjöbba: Du tog upp det för första gången i ditt svar till mig.
Kommentera

Poffa: Vilka är det du pratar om egentligen?
Kommentera

65selander: Tur man är senil Det var Achmed som drog skämtet.
Kommentera

Poffa: Var bra humor och roliga karaktärer rätt igenom. Peanut's lilla skämt om Judarna, Katolikerna samt Jackson var djävligt bra. Sedan så skall man även se till hur karaktärerna framfördes och det var också djävligt bra. Var iaf länge sedan jag skrattade så mycket.

Reprisen går natten mot Annadag Jul 0235. Dax att banda.

Kommentera

scim: Vart har jag sagt att du har sagt att något ska slopas?
Kommentera

scim: Du missförstod nog vad jag skrev. Det handlar inte om vem som började. Det skiter jag fullkomligt i. Det jag påpekade är den dubbelmoral som ibland verkar finnas, framför allt hos Svensson-personen.

Många förfasas över hur hemskt det är i mellanöstern och hävdar att muslimer är farliga. Man anser heller inte att det är okej att muslimer driver med kristendomen. Samtidigt så är det dock helt okej att driva med muslimer. Dubbelmoral.

Vad det gäller den komiska delen i det hela så tycker jag det är helt okej humor. Det är inte bäst, men inte heller sämst. Däremot gillar jag skarpt de två figurerna Walter och Peanut.

Kommentera

Poffa: Vad är det för barnsligt argument? "Men vadå, dom började?". Jag förfasas inte över något av påhitten, men det innebär inte att jag tycker något av dom är roligt, speciellt inte när det görs helt utan finess.

73Sjöbba: Var har jag sagt att något ska slopas?
Kommentera

scim: Samtidigt är det väl så att muslimer bränner dockor föreställande alla från Påven till Bush. Så länge det är "okej" så är det i mina ögon "okej" att driva med självmordsbombare och skapa karikatyrer av Muhammed som rondellhund.

Väljer vi dock att förfasas över påhitten där nere så ska vi naturligtvis inte anse att de får acceptera att vi driver med dem.

Kommentera

scim: Då måste man nästan kunna slopa all stand-up comedy då det för det mesta går ut på att driva med andra.

I Stå-up komiken finns det inga "Heliga Kor" eller getter för den delen heller ;)
Kommentera

mattias - 74:

Det är en muslim såklart. Som jag läste i något annat forum, muslimen är den nye juden.
Kommentera

Metal Guru:

Vad är det då ? Han föreställer ju en självmordsbombare. vad menar du exakt.
Kommentera

Metal Guru: Jag är benägen att hålla med Poffa. Såg Peanut för första gången igår och skrattade gott.
Kommentera

mattias - 74:
Grejen är att det inte är en självmordsbombare han försöker driva med.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker det är hiskeligt roligt men alla har inte samma humor tydligen här inne :) Walter är bäst.

Scim: Är man rasist för att man driver med självmordsbombare ??
Kommentera

NuMo: Smaklöst och fullständigt misslyckat rasistskämt om du frågar mig.
Kommentera

NuMo:

Då är vi tre. Överskattad snubbe.
Kommentera

Metal Guru: Skönt. Då är jag inte ensam då.
Kommentera

Paddan:
Jag är väl lite gammalmodig, men jag ser inget kul i Achmed.
Kommentera

Paddan: Achmed är inte bäst. Jag bara avgudar Peanut.

"Holy crap, you're quick. It's like you know."

Kommentera

Bissett19: Och för de som inte kan få nog av Achmed the dead terrorist så sänder Kanal 5 just nu Jeff Dunhams scenshow.
Kommentera

mattias - 74:

Det tycker min åttaåring oxå;)

Blir ingen tv ikväll,det blir samma upplägg som Paddans......
Kommentera

Bissett19:

Om du nu tycker det så föreslår jag att du ser nånting annat, det är frivilligt.

DIE HARD I och II är hur jävla bra som helst men alla gillar inte sådana filmer och tydligen är du en av dom.
Kommentera

mattias - 74:

O herregud vilken sunkrulle
Kommentera

Paddan:

Synd för dig :)
Kommentera

mattias - 74: Den kommer jag nog att missa ikväll, då det är samkväm med glögg och andra färgade drycker i goda vänners lag.
Kommentera

Paddan:

Missa inte tuffa pojken Bruce Willis ikväll klockan 21 på TV 3. En Film man aldrig tröttnar på.

Dö Hårt del 2
Kommentera

Ikväll kan jag verkligen rekommendera långfilmen på SVT1 kl 21.30. Filmen Crash hade jag inga direkta förhoppningar om när jag såg den, men blev positivt överraskad.

Som det så fint står på imdb "People are born with good hearts, but they grow up and learn prejudices."
Kommentera

Salle: För några veckor sedan såg jag äntligen dokumentären om Factory Records som tidigare visats på BBC. Den kan rekommenderas.

Sedan så får jag också rekommendera serien som jag visade för mina nior i Krokom och jag har nog aldrig sett en klass sitta så tysta och koncentrerade som när de fick se Jekyll. Börjar visas i SVT på söndag, dock vet jag inte om det är en sån där snuttifierad BBC-version eller om det är den fullständiga versionen som den jag har på DVDn
Kommentera

Paddan: Den tog jag hem på DVD för några tag sedan. Men har inte haft möjlighet att se.

Själv är jag på tok för galet trött för att engagera mig i nåt djupare än Idol.

Kommentera

Salle: Ikväll tror jag att det får bli lite Anton Corbijn och Ian Curtis. Kl 20.00 visas filmen Control, på C+ First, om Joy Division sångaren, hans karriär och allt för tidiga frånfälle.
Kommentera

65selander: För nattsuddare, extremt morgonpigga, film- och 60-talsmusikälskare.

Dessutom en drös med blivande filmstorheter såsom:
George Lucas, Harrison Ford, Ron Howard och Richard Dreyfuss.

[url=www.imdb.com/title/tt0069704/]American Grafitti[/url] på TV4+ 03.20

Kommentera

Är det någon mer än jag som har fastnat för "Generation Kill" som nu går på Canal+?

Jag tycker serien är outstanding, många sköna karaktärer, Cpt America har nog inte många hjärnceller och Skarsgård som spelar Sgt Brad aka Iceman gör en fruktansvärd bra roll.

Kommentera

Salle:

Kanske den?
Kommentera

För alla gamla Hårdrockare... LJ, Hellge mfl

Judas Priest gästar Jimmy Kimmel på Femman just nu. Det blir väl som vanligt 2 låtar i slutet av programmet.

Kommentera

Poffa:

Håller faktikst med , ibland känns det som om de snackar mer än de behöver, det blir rätt långdraget. Dock förstår jag inte hur den där utmanaren kunde vara så långt efter i triathlon?
Kommentera

mattias - 74: Jag satt och såg på det hela igår, rätt slätstruken TV-underhållning där Filip och Fredrik inte kommer till sin rätt. Jag kommer nog titta på kommande program, om jag inte har något bättre för mig.

Långt ifrån samma måste som jag kände kring 100 höjdare (i alla varianter), High Chaparall, Boston Tea Party och Ett herrans liv.
Kommentera

« · 1102502 · »