Café

Grupper · 49649 inlägg · 1045 ämnen

Tv-tipset

« · 814834 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset
knaskamilla: Såg att www.svenskaspel.se hade både "Head-to-Head"- och Vinnare-spel åtminstone.
Kommentera

Salle:

Med all rätt. Respekt ska man ha för Let's dance. Undrar om det finns någon vadslagningssajt där man kan sätta pengar på vem som blir denna omgångs Peppe, btw...
Kommentera

knaskamilla: De andra kanalerna har stor respekt för de mer eller mindre dansanta kändisarna verkar det som. Speciellt Femman som gräver fram gamla CSI-avsnitt och piffar till det hela genom att kalla det CSI Classics.
Kommentera

NuMo:

Det vet jag inte. Det var nog Aftonbladets ord, eller möjligtvis Ebbas. (Alternativt min tolkning av artikeln.) Själv vänder jag mig starkt emot all form av jämlikhet vad gäller kläder när man tävlingsdansar. Skjortor med urringning ner till naveln är inte vackert på någon.
Kommentera

Metal Guru:

Oj. Nä, det är inte så sött. Det är ju lingonsylt i. Äh, ni får leta själva, finns på Aftonbladets hemsida...
Kommentera

knaskamilla: Hur kan kläder vara utmanande?
Kommentera

knaskamilla:

Nu länkade du allt fel =)
Kommentera

Huga, knaskamilla:
Den där länken var ALLDELES för söt för mig.
Kommentera

Ikväll börjar Let's dance. För att även ni killar ska titta är söta Ebba Hultkvist med - och kläderna tydligen för utmanande...
Kommentera

Poffa: Torsdagen den 18 januari, kl 20.30 tv4. Kallafakta, om det fruktansvärda hockeyvåldet...
Kommentera

knaskamilla: Tack Knas. Det var generöst av er.
Kommentera

Dragan 2k:

Du kan få komma hem till oss och titta på TV.
Kommentera

knaskamilla: Jag? två kanaler samtidigt? På min Luxor från 1972?
Kommentera

Dragan 2k:

Har du inte en så'n däringa TV där man kan se på två kanaler samtidigt, bredvid varandra?
Kommentera

Dragan 2k: Jobbigt värre. Själv har jag redan sett igenom första säsongen av den serien.
Kommentera

Paddan: Dexter ser jag verkligen fram emot men hur ska jag göra nu. Samtidigt som en av mina favoritprogram Criminal Minds.

Får väl helt enkelt skaffa mig ytterligare tv-apparater.
Kommentera

En artikel från SvD som handlar om tv-serien Dexter, men även listar några av de nya serier som vi kommer att kunna se i SVT och de kommersiella kanalerna i vår

"Heroes, Jericho och What about Brian är några av vårens stora tv-serier. För att inte tala om Dexter med Michael C Hall i huvudrollen, som spelade snälle David Fisher i Six feet under. Nu är han seriemördaren som tar kål på andra mördare. Premiär i kväll i Canal Plus."
Kommentera

Kamikazemilla: Fredrik Lindström TV2. Nu.
Kommentera

För de som har C+ kan jag varmt rekommendera två kommande serier: Dexter (som börjar 11/1) och Heroes (som jag har för mig börjar i februari). Har sett första säsongen av båda dessa serier och de är båda oerhört sevärda.

Kommentera

knaskamilla:

Förlåt en yngling, men när blev "knas" klokt?
Kommentera

Jag vill slå ett slag för Fredrik Lindströms "Världens modernaste land" som precis startat. Det sänds i SVT2 på onsdagar kl 20.00.

Programmet handlar om svensk mentalitet. Vad skiljer svenskarna från andra folk bortom myter om lagom och jantelagen? Svensk mentalitet visar sig ofta handla om två motsatser: självbelåtenhet och osäkerhet. En skyhög tilltro till det svenska samhället som ett av de bästa och modernaste i världen.

Lindström är i sitt esse och skildrar dessa svårgripbara ämnen klockrent. Titta!

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=24691&lid=Varldens_modernaste_land
Kommentera

Poffa:

Konstigt att inte Tim Robbins fick en oscar för sin roll i denna film. Han är helt suverän!
Kommentera

mattias - 74: Shawshank Redemption, som den heter på engelska, ligger tvåa på IMDB.com på listan över de bästa filmerna. De har fel. Det ÄR den bästa filmen någonsin.

Morgan Freeman blev bara Oscarnominerad för sin roll i filmen, vann gjorde Tom Hanks för sin roll i Forrest Gump. Filmen fick faktiskt inte en enda Oscar, trots sju nomineringar. 1994 var dock ett otroligt starkt filmår, då man tittar tillbaka på vilka som var Oscarnominerade, i bästa film var t ex Forrest Gump, Shawshank Redemption, Pulp Fiction och Four weddings and a funeral nominerade.

Kommentera

mattias - 74: Ja jävlar vad den var bra. Tack för tipset!
Kommentera

mattias - 74: Riktig kanonrulle! Men nu är det dags att nanna! Tur att man har den på DVD.....
Kommentera

Nyckeln till Frihet kl 2130 ikväll på SVT 1..

Mycket nöje.. I mitt tycke en av de bästa filmer som gjorts!!

13 min kvar !!
Kommentera

Helg Ernest:

Harry Potter. Nä, huwa.
Kommentera

Metal Guru:
gonomsnittlige.

Ja jävlar.
Hade väl inte koll på gonomseglet då jag harklade mig ur det där.

Kommentera

knaskamilla: Då kan jag ju passa på att tippsa dig om nått som kanske passar dig ? 21:00 TV5 Harry Potter och de vises sten.
Kommentera

knaskamilla:
jag kanske kan hjälpa till att reda ut den här Vittula-krångligheten:

En del böcker vinner oerhört mycket på att läsaren kan känna igen vissa (eller alla) delar i miljöbeskrivningen, händelseförloppet eller bara maggropskänslan.
För andra böcker är det helt irrelevant.

Få människor har nog kännt igen sig i miljöbeskrivningen i Sagan om Ringen. Ändå har många läst den med viss förnöjsamhet.
Samtidigt vet jag att många i min hemby har med stor glädje läst ett lokalt utgivet alster som behandlade just hembyn sett i ett historiskt perspektiv. Jag tror att inte ens en bråkdel av den gonomsnittlige cafeboksläsaren hade orkat igenom första kapitlet i den boken.

Kommentera

Helg Ernest:

Det kanske är så. Män har ju alltid varit lite lägre stående individer, inte lika kloka som kvinnor.
Kommentera

knaskamilla: Ett klipp ur en recention.
Det kanske förklarar ditt ställningstagande.

Denna bok bör inte läsas av kvinnor. Tittar man på recensionerna så understryks det med råge att Populärmusik från Vittula är en bok för grabbar. Medan kvinnor ser ut som frågetecken under läsandets gång så hör man gapskratt från männens kammare.
Kommentera

NuMo:

Jag förstår inte den där boken, för jag tycker att den är konstigt skriven. Däremot har jag ett stort utbyte av böcker vars innehåll kan vara helt främmande för mig men som är förståeligt skrivna.
Kommentera

knaskamilla: Nej men om du kände igen dig skulle du säkert bedöma den mer positivt. Jag har inget utbyte av böcker jag inte förstår. Du har det kanske ibland. Vad vet jag.
Kommentera

NuMo:

Jag tycker att det är en konstig bok. Jag gillar många böcker som inte har den minsta likhet med mitt liv, så jag vet inte jag...måste man känna igen sig för att kunna bedöma en bok?
Kommentera

knaskamilla:

Boken är riktigt bra, tyvärr inte filmen. Niemi beskriver fantasifullt något som många som varit barn känner igen sig i. Känner man inte igen sin barndom i beskrivningen, ja då förstår jag att det är svårt att identifiera sig med boken.

Uppenbarligen gör inte du det, vilket diskvalificerar dig att bedöma den.
Kommentera

Friman SR: ...eller när han bastar med farsan och har man-to-man-talk och får reda på vilka man har släktfejd med och vilka tjejer han ska undvika för att de är hans kusiner...
Kommentera

knaskamilla: Boken var górbra... Hisrorien med råttgroparna går inte av för hackor och inte heller den om dom som bar in spriten till brölloppet....
Kommentera

Helg Ernest:

Så är det ju. Boken är minsann upphaussad som fan också. Hade aldrig läst den om inte alla sa att den var så bra, och det...var den ju inte.
Kommentera

65selander:
Är vi inte alla döda 2315?
Kommentera

Poffa: Jag ger upp :-))
Kommentera

65selander: Nej, men stavfelet i det sista inlägget var dock värt ett hedersomnämnande. ;-)
Kommentera

Vinner jag något pris för alla särskrivingar...?

Kommentera

Helg Ernest: Populär musiken må vara se värd men "Grunden Bois" på Tv2 2315. Där har vi en idrottsdokumentär som värmer en i höstrusket.

Gick för första gången 2001.

Kommentera

knaskamilla: Tydligen är du nog ganska ensam om att tycka så ?
belönades med Augustpriset år 2000

www.moviezine.se/filmsidor/popularmusik.shtml
Men smaken är ju delad som baken.
Kommentera

Helg Ernest:

Huga. Boken var dålig, och filmen också. Även om själva innehållet kan vara ganska tänkvärt.
Kommentera

Liten Fotnot. Vittola om jag förstått det rätt betyder Fitt myren.
Är filmen 25% så bra som boken måste den va en höjdare.
Kommentera

Titel: Populärmusik från Vittula

Tid: 21:00 - 23:05

Svensk dramakomedi från 2004. Handling: Matti och Niila växer upp i Pajala nära gränsen till Finland och drömmer om den dag de kan lämna byn, för Stockholm eller världen. De kämpar mot vuxna som vill bestämma över dem, mindervärdeskomplex, allmän tristess och en känsla av instängdhet. I rollerna: Niklas Ulfvarsson, Max Enderfors, Björn Kjellman, Göran Forsmark, Carina M Johansson, Sten Ljunggren, Lennart Jähkel, Jarmo Mäkinen. Regi: Reza Bagher. Originaltitel: Populärmusik från Vittula. Rek fr 11 år.

På kanal 5
Kommentera

« · 814834 · »