För de som har C+ kan jag varmt rekommendera två kommande serier: Dexter (som börjar 11/1) och Heroes (som jag har för mig börjar i februari). Har sett första säsongen av båda dessa serier och de är båda oerhört sevärda.
mattias - 74: Shawshank Redemption, som den heter på engelska, ligger tvåa på IMDB.com på listan över de bästa filmerna. De har fel. Det ÄR den bästa filmen någonsin.
Morgan Freeman blev bara Oscarnominerad för sin roll i filmen, vann gjorde Tom Hanks för sin roll i Forrest Gump. Filmen fick faktiskt inte en enda Oscar, trots sju nomineringar. 1994 var dock ett otroligt starkt filmår, då man tittar tillbaka på vilka som var Oscarnominerade, i bästa film var t ex Forrest Gump, Shawshank Redemption, Pulp Fiction och Four weddings and a funeral nominerade.
Metal Guru:
gonomsnittlige.
Ja jävlar.
Hade väl inte koll på gonomseglet då jag harklade mig ur det där.
knaskamilla:
jag kanske kan hjälpa till att reda ut den här Vittula-krångligheten:
En del böcker vinner oerhört mycket på att läsaren kan känna igen vissa (eller alla) delar i miljöbeskrivningen, händelseförloppet eller bara maggropskänslan.
För andra böcker är det helt irrelevant.
Få människor har nog kännt igen sig i miljöbeskrivningen i Sagan om Ringen. Ändå har många läst den med viss förnöjsamhet.
Samtidigt vet jag att många i min hemby har med stor glädje läst ett lokalt utgivet alster som behandlade just hembyn sett i ett historiskt perspektiv. Jag tror att inte ens en bråkdel av den gonomsnittlige cafeboksläsaren hade orkat igenom första kapitlet i den boken.
Helg Ernest: Populär musiken må vara se värd men "Grunden Bois" på Tv2 2315. Där har vi en idrottsdokumentär som värmer en i höstrusket.
Gick för första gången 2001.