Café

Grupper · 49648 inlägg · 1044 ämnen

Tv-tipset

« · 885549 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset
Dagens TV-tips är inget TV-tips utan ett radio-tips.

Programmet är P1:s Tendens och heter "En dörrvakts bekännelse"

www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=598164&BroadcastDate=&IsBlock=1

Det kanske är på sin plats att varna känsliga öron för det här är ingen sympatisk typ.

Kanske bör man omvärdera Agneta Sjödins krogslagsmål på Crazy Horse, vad vet jag.
Kommentera

Tv-kvällen på Kunskapskanalen fortsätter sedan med två program om Idi Amin. En utmärkt kvällsunderhållning med andra ord.
Kommentera

Så visar Kunskapskanalen just nu "Kreml - bakom fasaderna".

"Den ryske presidenten Putin har personligen gett ett engelsk filmteam från BBC tillgång till de hemliga tunnlarna, politbyrårummen, köken, sovgemaken och representationssalarna som varit dolda så länge. Se den fascinerande berättelsen om livet bakom Kremls majestätiska fasad. "
Kommentera

Paddan: Kanal 5 verkar visa samtliga 13 avsnitt isf. Alltid nåt.
Kommentera

Jag skulle vilja rekommendera serien Day Break, som börjar på kanal 5 om 10 minuter. Tycker serien var riktigt bra och förstår inte varför man lade ner serien efter bara sex avsnitt och beslutade att bara visa återstående sju avsnitt på internet.

"The series stars Taye Diggs as Detective Brett Hopper, who is framed for the murder of Assistant District Attorney Alberto Garza. Due to a time loop, Hopper lives the same day over and over. The series revolves around his attempt to solve the mystery of the murder, and find out who is behind the conspiracy to frame him."
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ja visst 17 blir man sugen att fiska! Så vad gör man, jo åker ner till ån och kommer på sig själv stå och tvivla på sig själv och eventuella fiskar å det grövsta...
Kommentera

Nog för att det är lite sent nu när alla 3 avsnitt har sänts men jag måste tipsa om [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61126&lid=20070501&lpos=SVT2_2030_sitelink&from=tabla]Jakten på storrödingen[/url]. De går ju att se avsnitten på via webben

Martin Falklind gör ännu ett grymt fiskeprogram som får en nångångsfiskare som en annan att vilja dra på sig vadarbyxor och lära sig flugfiska.
Kommentera

Salle:

Tack men nej tack =)
Kommentera

Salle: Oj vad fel det blev där.

[url=www.screamer-radio.com/] Här är länken till Screamer Radio[/url]
Kommentera

mattias - 74: Nu skall jag tips om att slå av tV:n för att istället njuta av Sveriges Radios utsändningar.

[url=www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?programID=2536]Sahara Hotnights[/ur] lirar låtarna på sitt kommande album. kl 21.00.

[url=www.screamer-radio.com/]Screamer Radio[/url] får nog dessutom spela in det hela åt mig.
Kommentera

Lumber Jack:

Ny säsong av The Shield ikväll på Canal + Film 1 kl 22.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag gömde så klart att lägga till: bland politiker.

Hade man räknat in HS:are hade givitvis Wayne funnits med som de ledande.
Kommentera

hellge: "Enligt mig är dessa Sveriges två ledande retoriker."

Jag känner mig bortglömd Hellge! ;)
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, vad ska man säga. Nog fan var det på tiden att de bytte ordförande hos sossarna. Han verkade nästan lite paranoid, bitter och smått osympatisk. Han har verkligen en omodern ledarstil för svensk politik.

Jag såg den första duellen mellan Reinfelt och Sahlin, oavsett vad man tycker om deras politik och om man bortser från Monas tidigare eskapaader, måste jag säga att dessa båda har en fantastisk förmåga att uttrycka sig. De känns båda nutida och moderna i sitt sätt att framföra sitt budskap.

Om inte Sahlins gamla p-böter och tobleroneinköp åter igen ältas, kommer Reinfeldt få en hård motståndare i debatter. Enligt mig är dessa Sveriges två ledande retoriker.
Kommentera

Missa inte del 2 av Erik Fichtelius dokumentär om "Ordförande Persson".
Kommentera

73Sjöbba:

Föredrar Dick Dietrich.
Kommentera

Jerry Springer nu på tv400, vilket fantastiskt program.

Kommentera

Portello: På TCM går åxå en film
Kommentera

Nu klockan 20 på canal + Film 2 så började Dead man walking.Har ni inte sett den, gör det.
Kommentera

Såg just att C+ film 1 visar My date with Drew klockan åtta ikväll. Om man vill bli lite glad så rekommenderar jag den.
Kommentera

Paddan: Och [url=www.scifi.com/battlestar/]Battlestar Galactica[/url]efteråt.
Kommentera

Green Wing på Kanal 5, just nu.
Kommentera

Inget tv-tips, men alla som tittar på tv bör ägna en tanke åt Robert Adler som gått bort. Vem var nu denne Robert Adler ?
Jo, ingen mindre än fjärrkontrollens uppfinnare.
Kommentera

Salle: Så dök det tydligen upp en förklaring: "Utan att informera SVT om förhållandena har BBC skapat en »international version« av serien – och orsaken är, den allt vanligare, att man bara klarerat musikrättigheterna nationellt."
Kommentera

Salle: De hade tydligen, i episoden som gick förra söndagen, klippt bort en snutt där han träffar Marc Bolan. Den enda referens som fanns kvar i episoden var att han uppgav Bolan som sitt efternamn när han gjorde ett polisärende.
Kommentera

Paddan: Nu har dom ändå gått för långt. Dom sätter en City-fan att leda mordundersökningen på ett United-fan. Justitiemord säger jag.
Kommentera

Paddan: Skandal.

Undra vad dom klippt bort för att inte skrämma/skärra de Amerikanska tittarna.

Ändå större skjortsnibbar och vidare byxben? Fetare bredsladdar och längre rivstarter med den bruna Fååården?
Bara fantasin kan sätta gränserna...
Kommentera

Paddan: Ursäkta kriminalserie ska det ju vara och inte drama.
Kommentera

Salle: Efter att ha läst Weird Science blogg så känner jag mig bestulen. SVT visar en version av BBCs drama Life on Mars som är kraftigt nedskuren, tydligen för att bättre passa BBC America. Närmare 7 minuter per avsnitt och olika sidohandlingar har av någon orsak klippts bort. Jag känner mig rånad!
Kommentera

Portello: Krockar med en annan b-rulle med status på TV4. Soundtracket till filmen är dessutom en hel hög med rockklassiker.

[url=www.imdb.com/title/tt0165710/]Detroit Rock City[/url]
Kommentera

Ikväll klockan 23,45 på Tv5 så sänds kultfilmen Starship troopers.
Världens bästa b-film.
Kommentera

Ibland har vissa iofs framgångsrika personer aldeles för lätt att få pengar för att göra TV. TV4 visar ett ypperligt exempel på det just nu.
Det har väl gått 3/4-delar av programet och jag tror inte jag dragit på smilbanden det minsta.
Kommentera

Dragan 2k: Visst är han en ganska dryg person som överspelar konstant men måste faktiskt säga att jag ler ganska många gånger när Bio-Dome och En svärson på Halsen går på TV.

Det är väl ganska lika med alla överspelande skådisar tex Adam Sandler och Jim Carrey mm så ibland blir filmen kung, ibland är den rolig första 25 minuterna och ibland måste man bara stänga av den och försöka rabbla några skyddande ramsor.
Kommentera

Dragan 2k: Ett litet tillägg. Jag slås av hur pass usel han är som skådespelare. Frågan är om han inte till och med slår Christopher Lambert. Jag vet inte riktigt men han är så usel - det gör ont i min själ att se sådant mediokert yrkesutövande.
Kommentera

Lumber Jack: Suck. Här har man sett på Heroes på Canal plus. Hyfsat ok men nu är lidandet obeskrivligt. Ingen fjärrkontroll och ingen energi efter en hård dag på jobbet och som extra salt på såren - Pauly Shore i filmen som precis startade på plussen. Är måhända Pauly Shore en produkt av krafter som vill få oss att stänga av tv;n?
Kommentera

Per Moberg dominerar fullständigt i sitt matlagningsprogram "Vad blir det för mat?". Feta smörklickar, potatisen tvättas med högtryckstvätten, brandvarnaren tjuter och det är allmänt råbarkat grabbigt. Det bästa som hänt genren sedan Floyd for runt och sippade litervis med vin under 90-yalet.

Enda plumpen är väl att han kallar negerbollarna för chokladboll... ;-)
Kommentera

Helt ok program, westerlind:
När man sitter och skäms för att man är människa då man ser på TV, har man funnit nån nerv i programmet som jag gillar.
Kommentera

73Sjöbba:
Nu börjar Playa del Sol på TV1 - Humorserie med Micke Tornwing och Henrik Hjelt. Har inte så stora förväntningar, men man vet aldrig - kan bli kul...
Kommentera

Kan någon ta bort mitt tidigare inlägg, det suger ju än så länge ;)
Kommentera

För övrigt är det säsongspremiär för "Så ska det låta" med Peter Settman nu kl20.00
Kommentera

Nu ska vi se här...undrar om det kanske är Lasse Brandeby som är nya Peppe?
Kommentera

Paddan:

Om inte annat flirtade han så det nästan verkade gubbsjukt, i alla fall.
Kommentera

Paddan:
Jag är kär, i Ekwall......................s danspartner
Kommentera

Salle: Jag förmodar att Patrik Ekwall redan har lagt beslag på titeln Årets Strandraggare, för det lär väl vara öppen skjorta ned till naveln och tunga guldkedjor runt halsen som ackompanjemang till stekarfrillan
Kommentera

Salle:

Äh. En och en halv timme en dag i veckan, det kan väl knappast göra ont?
Kommentera

knaskamilla: Tänkte mer på hur en nybörjare måste jobba och hur ont han kommer att få... :-)

Du har ju lite gratis då du ju kan foxtroten utan och innan. Hyffsat åtminstone... ;-)
Kommentera

Salle:

Nej. Han försöker sova. Men än så länge har de inte dansat någon bugg, och jag betvivlar faktiskt att de kommer att göra det. I Let's dance är det mer lindy hop och sådant som gäller, tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Ser Per också på programmet???
Så att han vet vad han gett sig in på...
Kommentera

Salle:

Det intressanta i nuläget är iofs inte vem som blir bäst på att dansa, utan om någon blir den nya Peppe.
Kommentera

« · 885549 · »