Café

Grupper · 49648 inlägg · 1044 ämnen

Tv-tipset

« · 906946 · » Till forumet

Sv: Tv-tipset
Världens förmodligen genom tiderna bästa barn-TV på SVT 1 nu.

"Där är där man inte är, och här är här där man är."
Kommentera

Heroes, TV4, 21.00 ikväll. Var där eller var fyrkantig
Kommentera

Jag har under hela sommaren suttit klistrad 23:10 Måndag-Torsdag TV3
och tittat på BONES.
www.fox.com/bones/
Den har just nu uppehåll och man börjar få abstinens.

Skickade en fråga till TV3 när serien skall komma igång igen.
Fick svaret - Till Vintern.

Väldigt uttömmande svar va?

Finns det någon fler Bones fantast som skulle kunna tänka sig att
bomba TV3 med samma fråga, så kanske dom kan ge upp och presentera ett datum.

För er som kommer ihåg, körde vi en sådan här grej mot TV4 för 3-4 år sedan och fick dom att sluta bara visa DIF matcher på deras sport sändning. Då funkade det, det kanske skulle kunna göra det nu med.¨

Gå in här och ställ frågan
www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=981&Itemid=1126

Tackar!
Kommentera

mattias - 74: Den är kult! dessutom skit bra.
Kommentera

mattias - 74: Vilken kanal är det som sänder skräckklassikern dårå? ;-)
Kommentera

På TV 4 Film skall tilläggas
Kommentera

Dream Team:

Här är en klassiker som visas ikväll =)
Kommentera

Dream Team: Själv känner jag bara Du är religion inför den mannen!
Kommentera

Ambroo: Wow vilket måste-måste. Jag kommer bara på en sak att säga:

"Halleluja! Halleluja! Äntligen Elvis, Presley för en dag!" ;-)
Kommentera

Salle:

Jag var med i Klapp & Klang under första hälften av 80-talet och fram tills vi gick upp.

Min mening, och det som skulle retat allra flest under den tiden var just "We're on a mission from god". Det ansågs för "löjligt" av de som styrde. Så istället blev det "Vi skall till eliten aldrig ger vi upp".
Kommentera

Et tu Brute: Till ditt försvar så måste man ju nämna att Ghostrider är från [url=www.imdb.com/title/tt0118747/]Blues Brothers 2000[/url] som var lättare att förtränga än mycket annat.

[url=www.imdb.com/title/tt0080455/]Orginalet[/url] är dock inpräntat för evigt. Har väl sett den ett 40-tal gånger utan att överdriva.

[url=
www.youtube.com/watch?v=0BMVygzVLhM]Four fried chikens and a Coke. And some dry white toast, please.[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=QbN2O94AdG4]Oh, we got both kinds. We got country AND western.[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=-uPP9A9o7dQ]The new Oldsmobiles are in early this year![/url]

osså slutligen

[url=
www.youtube.com/watch?v=etMjjdxDyAw]It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
Hit it![/url]
Kommentera

Salle:

Haha, muppgrejen hade jag inte sett/hört tidigare. Av någon oförklarlig anledning måste jag förträngt Blues Brothers version. För hövelen, jag har ju sett filmen åtskilliga gånger.

Fast inget går upp emot det "guitarjam" som Outlaws avslutar sin version med.
Kommentera

Et tu Brute: Av alla varianter på YouTube så valde du den "sämsta"... :-)

[url=
www.youtube.com/watch?v=4R2M-s2HEC8]The Muppet Show - Ghostriders in the Sky[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=y9MjR0jfCpE]Johnny Cash - Ghostriders in the sky[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=-j_iespL_2U]Blues Brothers - Ghostriders in the sky[/url]
Kommentera

Salle:

Westerntemat är kul när det gäller musik. Sergio Leone fick till ett mästerverk i den onde, den gode, den fule.

Här kommer en låt som har massvis med år på nacken. Bl a så har Johnny Cash gjort den. Den här versionen kommer från tidigt 80-tal, även om just liveinspelningen är av nyare datum.

www.youtube.com/watch?v=kyID1KeYW9k
Kommentera

hellge: Apropå fina låtar i början...

[url=
www.youtube.com/watch?v=GIXqSsd37uQ]TV6 23.10 till 02.05[/url]
Kommentera

Salle:

Jahaja, är det slut nu. Annars gillar jag låten som är i början...
Kommentera

hellge: Makaber historia även ikväll om än den är fiktiv.

Sista säsongen av Sopranos 21.20 TV2
Kommentera

Lumber Jack:

Vilken makaber historia. Världen är sällan rättvis.
Kommentera

hellge: En intressant historia om en man som försökte i kväll 22.25 på SVT 2.

Lite bakgrundsinformation.

sv.wikipedia.org/wiki/Kurt_Gerstein
Kommentera

Hmmm...

Borde det inte finnas Radio-tipset-tråd? Det finns så mycket bra på radio.

Själv har jag blivit en sån där trådkonservativ jävel som ogärna startar trådar...
Kommentera

Metal Guru: Nä,då... batterierna funkar alldeles utmärkt.
Kommentera

mikenomad: Koka mjölk då? Då är det spännande.
Allra hälst om du sitter 1-2 meter från spisen.
Men jag håller med dig, jag har ju heller sett moden i midsommer än friidrott.

Bar av en flax såg jag att det var Tjejen som visste för mycket igår .
Faan den håller måttet fortfarande.
Kommentera

kulturskymning, brynästigern:

Hade du klagat för 20 år se'n, då det bara fanns två kanaler hade jag kanske förstått dig, men idag...
Dog batterierna i fjärrkontrollen samtidigt som Bergman?
Kommentera

hellge: Fanny & Alexander är en mycket bra film, det håller jag med om..Dock tycker jag att det sänds på tok för mycket av Bergmanfilmer..visserligen var han kanske en av de främsta filmregissörerna som har existerat på denna jord men någon måtta får det väl ändå vara.
Kommentera

mikenomad: Nu ska du inte vara sån. Jag råkade vara på Nordic Sea i helgen, och det var visst alla DN-galadeltagare också. Nu hände det väl inget mer spännande än att jag åkte hiss med Stefan Holm, men ändå. alla var där, Team Sverige, Team USA och givetvis... Team Balco=)
Kommentera

Så fruktansvärt irriterande....för andra gången den här sommaren utgår underbara "Morden i Midsommer" mot nåt så ohyggligt trist som friidrott! Så j-a tråkigt, som att titta på när vatten kokar upp....
Kommentera

Spännande filmvecka på SVT som kör lite franskt tema. Startade idag med en film om Algeriet från -66.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15608&a=869649&lid=puff_872682&lpos=lasMer
Kommentera

Per HApps:

Somnade 21:30, så det blev varken Fanny eller Alex. Jag gör ett nyt försök till Jul.
Kommentera

Dream Team: Jo, det var ettan där trantekniken var rådande. I tvåan så räddas han av trumtekniken med kontraslag.
Kommentera

NuMo: Så pass, alltså. Ja, det blir säkert en höjdarkväll. Wax on, wax off, lät det väl. Eller det kanske bara var i Karate Kid I?
Kommentera

Dream Team: Nä. Ikväll blir det Karate Kid III. Ettan och tvåan har fallit ut till full belåtenhet hos ungarna.
Kommentera

hellge:
Det bästa av allt är att det är femtimmarsversionen som visas. Mumma
Kommentera

hellge: Självklart är denna film en av de riktiga mästerverken, och en film som verkligen är värd att se. Igen och igen. Jag har för mig att den kom upp på bioduken kring jul. Jag vill i alla fall minnas att jag speglade mig själv väldigt mycket i det sätt jag som liten grabb firade jul i hur det kunde se ut för de som av olika skäl var riktigt hårt hållna hemifrån. Jan Malmsjö gör här sitt livs roll, men filmen innehåller såklart en lång rad minnesvärda skådespelarinsatser.
Kommentera

Japp, då var det dags igen för en av filmhistoriens bästa

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15222&lid=puff_876994&lpos=bild

Fanny & Alexander

21.00 SVT1
Kommentera

scim: Just nu skulle jag vilja slå ett slag för det som visas på SVT1. Två underbara avsnitt av Shaun the Sheep, eller Fåret Shaun som den heter på svenska. Leranimeringar från Aardman Studios.
Kommentera

Slå gärna på Aftonbladet TV7 där en stackars representant från Piratpartiet blir fullkomligt krossad av Bert Karlsson i en diskussion om fildelning. Imponerande att man kan komma till en debatt så dåligt förberedd.
Kommentera

LL & Dragan: Kan tipsa om en annan film att undvika.Kollade i dag in filmen Deepwater.Bortkastad tid.Så se den inte.
Kommentera

LL: Haha. Visst var det den handlade om. En riktig skitfim enligt mitt tycke. Fast det var gott om tillfällen att se Robert Redford med flera salutera den amerikanska flaggan.

Där slösade jag bort en och halv timme av mitt liv - tid jag aldrig kan få tillbaks.
Kommentera

mattias - 74: Usch, den filmen är ju så genomusel.Huvva.
Kommentera

Dragan 2k: The Last Castle, visst är det den där när han sitter i finkan och leder ett uppror mot fängelsedirektören? En av de mest skrattretande filmer jag någonsin sett, en riktig kalkon.
Kommentera

Dragan 2k:

The Blair Witch Project startar nu på TV 4 film! Bra film tycker jag !
Kommentera

Salle: På tal om något helt annat är det ren och skär uppvisning i överspel av Mel Gibson i We Were Soldiers på sexan.

Damn. Får The Last Castle med Robert Redford att verka Amerikakritisk.
Kommentera

Även för er som inte inte är football-fans...
Ni har väl inte missat TV-Serien baserad på den mycket sevärda football-filmen [url=www.imdb.com/title/tt0390022/]Friday Night Lights[/url].

TV-Serien som även den heter [url=www.imdb.com/title/tt0758745/]Friday Night Lights[/url] sänds i skrivande stund på Femman.
Kommentera

Nu kan vi snacka banjo... For Real!

SVT1 23.45-01.30 [url=www.imdb.com/title/tt0068473/]"Den sista färden"[/url]
Kommentera

hellge: Kan även meddela att stället överlevde inte länge heller efter bråket.
Kommentera

Sorry, Anna menade jag.
Kommentera

hellge: Agneta Sjödin i krogslagsmål? Det skulle jag vilja se=)
Kommentera

« · 906946 · »