NuMo: Jo, jag har 3 barn och min fru är barnmorska. Så din fru var nog bara sjukskriven, inte havandeskapspenning. Det får dom mot slutet , vid ev. foglossning eller komplikationer. ( c :
Helg Ernest: Jaha. Där försvann inlägget ut i voiden. Provar väl en gång till då.
Du måste ha varit gravid många gånger du Helg Ernest som kan uttala dig så. Min egen fru mådde absolut sämst de första tre månaderna och efter det så kunde hon plötsligt inte gå normalt resten av tiden, senast det begav sig.
Elitidrottare som arbete? Ja, varför inte. Jag tar anställningen. om nu inte Selina redan fått det förstås.
Selina: Du har helt rätt ! För att få ut havandeskapspenning, krävs det läkarutlåtande. Mao. När du blir för otymplig eller av hälsoskäl inte kan jobba. Då skriver dom på BVC ditt intyg och du får havande skaps penning. Stannar du hemma ändå, så har du inte rätt till varken lön eller andra bidrag. Dessutom , va faan 2 månaden, då kan hon ju knappt veta om hon är gravid förutom då med graviditets test. Fostret är någon centimeter max. Väldigt betungande att gå att bära på.
Om ni ser länken, tror ni han skulle må dåligt av lite Pingis ?
NR_9: Jaså det tycker du? Är det upp till alla svenska kvinnor få att avgöra det själva oxå då, precis som kinesiskan gjorde? Det hade varit en helt annan sak om hon hade pratat med en läkare, vilket jag inte kunde hitta något om i artikeln.
NR_9: Egentligen så är det väl inte så underligt att klubben agerar...eller? Vilken arbetsgivare tror ni inte skulle göra det om man på eget bevåg bara beslutar sig för att man inte kan jobba pga att man är gravid i andra månaden?
Salibou: Den där Augustsson verkar ju inte vara riktigt klok, rent ut sagt. Klart som f-n att barnet kommer först. Mansgris har plötsligt fått ett ansikte.Idiot!!
Så din fru var nog bara sjukskriven, inte havandeskapspenning.
Det får dom mot slutet , vid ev. foglossning eller komplikationer.
( c :