Café

49363 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 964086 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Anmäld nu. Får nog tänka på vilken tid man är inne. Tycker ibland att vetgirig kan ta någon sekund på sig med bildbyten och med 10 frågor har det betydelse.
Lycka till!
Kommentera

Metal Guru:
Tack Ali. Tack Wayne.
Kommentera

Metal Guru: Nu har du då en motståndare , men om det är nått motstånd visar väl sig .
Kommentera

Metal Guru: Auryn är verkligen med i alla ligor som finns!
Kommentera

10 frågor, 1 minut! Hur många hinner du?

...anmälde jag mig till, jag som behöver få upp farten. Men hamnade ensam i Div2. När jag vaknar upp imorrn, vill jag inte längre vara ensam. Gör mig icke besviken.
Kommentera

Metal Guru:

Geografi inte min starka sida, men roligt så gör ett försök..anmäld :)
Kommentera

Geografi-Pyramiden startar ny säsong imorgon. Anmäl er idag, och få en av de eftertraktade platserna i Div2...

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=5580&div=20001
Kommentera

Grattis Paddan till en av de TUNGA titlarna.
Som utlovat lämnar jag över vandringspokalen ikväll under en ceremoni i andra periodpausen mellan HV-Mora.

Pizza, nån?
Kommentera

mattias - 74:

Tjaa, Frisco får välja, stor nog och köpa båda ;)
Kommentera

Frisco:

Blommor ?

Ett par flak Starköl är det väl ?
Kommentera

difzi: Tack tack. Jag skickar adressen till dig så du vet var du ska skicka blommorna.
Kommentera

Paddan: Grattis Paddan, fasen jag hade ju dig på gaffeln i vår match (3-4) men drabbades av temorary brain-disorder.
Kommentera

Huge: Tackar så mycket, känns lite nesligt att vinna på tid. Men, what the hell... I am the biggest, the best, better than the rest!
Kommentera

Gratulationer till både Frisco och Paddan! Bra jobbat :D
Kommentera

Gidde:

Kul att se att flera HS-are hängde på mitt tips om denna, snabba, liga!

Applåder!
Kommentera

Grattis Paddan till en mkt bra genomförd omgång av HS-cupen!!

Luriga frågor i finalen och jag kan inte skylla på att jag fick "fel" frågor iaf.
Vad missade du på?
Själv tog jag mig en rejäl funderare på flodfrågan (Lagan), och genom vilken brittisk stad den rinner.
Jag har spelat golf på Lagans GK, vet att Lagan rinner utanför Ljungby och att den mynnar ut i Laholmsbukten vid Laholm. Men att den sen fortsätter att rinna över Nordsjön och Irländska sjön för att även rinna genom Belfast, det hade jag ingen aaaaaaning om.... :-)
Skämt åsido:
Det blev en kvalificerad 50/50-gissning mellan Belfast och Cardiff, och jag drog en nitlott.
Sen missade jag på författaren till boken. Kände inte igen titeln så det fick bli en gissning på vad som kändes mest riktigt.
Övriga frågor hade jag iaf stenkoll på.

Får väl trösta mig med att hittills i HS-cupen bara fått stryk på tid av den blivande mästaren.
Om det nu är nån tröst... ;-)
Kommentera

Portello: Jag vet, och han möter ju Poffa i sista...
Kommentera

Portello: Va fasen, ha fler rätt än ett? Du kunde ju haft noll. Hur svårt kan det vara och hjälpa till lite?
Kommentera

Wayne Gresky: Deb här omgången verkar du ju ha din seger säkrad. Ser att din motståndare har lämnat WO sedan omgång 7.
Kommentera

Portello: Tack för den livlinan. Nu gäller det bara att den där pegasen tappar poäng så har Gresky fortfarande chansen. Undertecknad verkar för övrigt vara någon som får Portello att darra i knävecken.
Kommentera

Poffa: Då kanske du ska ha fler en ett rätt. För att vinna menar jag.
Vill alltid vinna, oavsett om jag är klar eller ej.
Kommentera

Portello: Det var du ju redan innan, du hade ju kunnat förlora mot mig så hade jag också varit klar. Bannade Fuling.
Kommentera

Stort grattis Paddan!

Och själv är man klar för uppflyttning till division 2 i ligan sportforum. Känns rätt bra.
Kommentera

Vi har en mästare i HS-Cupen!

Paddan!!!

Ett stort grattis!

Efter en oerhört dramatisk final tog vår amfibiske vän hem det. Jag misstänker att det blir "boratdräkten" på i Krokom idag...
Kommentera

Metal Guru: Mina grader då?
Kommentera

Mike Skinner: Visst är det så. Det går endast att anmäla sig när jag startar en ny säsong. Skulle gissa att jag trycker på startknappen i slutet av veckan om ingen protesterar, så var beredd!
Kommentera

Frisco:

Och jag lyckades vinna måste-matchen också, och undvek för andra säsongen i rad nedflyttning via vinst i sista matchen!
Kommentera

Frisco: Man får säga grattis till segern. Räckte inte till i den direkt avgörande matchen. Tycker det var rätt svåra frågor.
Får sikta in mig på att ta hem segern nästa säsong.
Kommentera

Frisco:

Personligen tycker jag att det är lite dålig stil att sopa hem ligan 2 säsonger i rad, när ditt namn redan står där uppe som Administratör...

;-)
Kommentera

Gidde: Tack för gratulationerna.

Hela Nygatan är i feststämning efter att jag försvarat titeln i HS-ligan. Man kanske ska lägga av nu?
Kommentera

Salle:

Då tackar jag mer än dig! ;-)
Kommentera

Metal Guru: Ungdomar... Man tackar och bockar :-)
Kommentera

Stora unofficial HS-ligor är
Sportforum-Quiz med 10 HS:are (med nyanmälda ElMaco och Bisset)
samt Geografi Leuge med 15 tappra.

Finns det andra stora icke-HS-ligor med stort deltagande av oss?
Kommentera

Paddan:
Du klarade dig med ett kryss.
Kommentera

Mike Skinner:
Under tiden kan du ju anmäla dig till HS-Ligan. Seriespelet.
Kommentera

El Maco: Om Hermanäter gör sin plikt och förlorar sin match i HS-ligan så slipper jag förlora mot dig i trean...
Kommentera

Metal Guru: Här avanceras det. Jag är även klar för trean i HS-ligan med en ganska hyfsad tabellrad i fyran - sagt med ett självbelåtet flin.
Kommentera

Vilka roliga ligor är ni med i?

Jag är i bottenskrapet på Sportforum-Quiz (tillsammans med många andra HS:are: www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4027&lpin=1200&left=1

Och i Geografi Tävling:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=3520&div=2
Kommentera

Följande ungdomar har stigit i graderna från senaste vetligan:

Frisco, Huge, Portello, Gidde, Metal Guru, Salle, keken1, Dream Team, Bolivar, knaskamilla, bissett19, tikaren1, El Maco

Grattis till oss.

PS. Ingen av oss HS:are ligger högre än i Div9.
Kommentera

Metal Guru:

Låter ju som att det rimligtvis skulle kunna vara därför. Jag avvaktar!
Kommentera

Mike Skinner:
Ingen anmäl-dig knapp förmodligen pga att ligan pågår. Vad säger Wayne, moderatorn för cupen?
Kommentera

Metal Guru: Det sägs ju att ett dåligt genrep brukar innebära en lyckad (final)premiär.
Så jag hoppas att det stämmer i det här fallet..... :-)
Kommentera

Mike Skinner: ahaaaaaaaa, lessen men då kan jag inte hjälpa dig :)
Kommentera

slashpuppie:

Den har jag hittat :) Dock väl inne på HS-cupen finns ingen anmäl dig-knapp, som t.ex finns inne på vetligans huvudsida.
Kommentera

Mike Skinner: länken finns under länken till Moderatorer...
Kommentera

Metal Guru:

Jag må vara blind, men någon Anmäl Mig knapp ser jag icke...
Kommentera

Metal Guru:
Uppfattat!
Kommentera

Mike Skinner:
Gå in på undersidan vetgirig.nu (uppe till höger på denna HS-sida, och läs dig fram.
Kommentera

Metal Guru:

Utan det spänningsmomentet känns det inte riktigt värt att delta. Har nu skapat en användare, vad göra nu?
Kommentera

Mike Skinner:
blanda dig i du, men räkna med att du får pisk ibland ;o)
Kommentera

« · 964086 · »