Café

49385 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 950537 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Hmm.
Fick en fråga i Geograficupen som jag inte kunde svara på. Det var fråga två av sex. Duktig som jag var memorerade jag dock svaret, vilket betalade sig i fråga sex, då reprisen gick.
Kommentera

Metal Guru: Haha! Har inte inträffat för mig. däremot är det inte helt ovanligt att jag fått samma fråga två matcher i rad. Undrar hur bra slumpgeneratorn fungerar egentligen? En annan fråga man kan ställa är om alla frågor som finns inlagda verkligen är med i alla tävlingar? Urvalet kanske är mindre än man tror?
Kommentera

Wayne Gresky: Grattis till segern Wayne.Förstod att du skulle vinna när jag bara fick två rätt.Lycka till i semin.
Kommentera

Portello: Tack, det är iofs kvart emellan också. Det var rätt kluriga frågor, men jag hoppas att jag skulle vinna i det "långa" loppet...

Frisco har alla rätt hittills i sitt tips. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Just det ja.Menar såklart kvartsfinalen.
Kommentera

Det drar ihop sig.
HS-ligan väntar nu bara på magister Huge.
Kommentera

Då är det klart för kvart och stortippare Frisco hade 7 av 8 rätt. Hur går det i kvarten Frisco?

PontusWe (MoDo) vs Salle00 (MoDo)
SuperElMaco (Timrå) vs knaskamilla (MoDo)
PAW (Brynäs) vs Alisandali (Leksand)
MGuru (Mora) vs Wayne_Gresky (MoDo)

Idel publikmatcher känns det som. Jag tippar på fullsatt mellan El Maco och knaskamilla samt Huge mot Alisandali. Sen lär nog Pommes match mot Salle ådra sig stort intresse, modos internmatcher brukar det. Metal Guru lär dock knappt vinna en riktig skitmatch mot mig själv...
Kommentera

Wayne Gresky: Ok då. Jag tippar väl igen.

PontusWe (MoDo) vs Salle00 (MoDo)
PontusWe överraskade i åttondelen. Eller gjorde han det? Salle som numera vet att AIK heter AIK vinner på poäng eller förlorar på tid.
Äh, PontusWe vinner.

SuperElMaco (Timrå) vs knaskamilla (MoDo)
Ingen giganternas kamp direkt. Två lågpoängare möts i denna kvart. El Maco vinner.

PAW (Brynäs) vs Alisandali (Leksand)
Lätt vinst till Sätraåsens största pekfingerpratare. Fast är han där så ofta som han borde?

MGuru (Mora) vs Wayne_Gresky (MoDo)
Hjärnan säger Metalgurun medan det trots allt blir tidsvinst till Wayne.
Kommentera

Gidde: Jaha. Jag tyckte det såg ut som ni hade ligor med slutspel nu och i det kan jag väl inte bara hoppa in? Fast ni börjar om direkt igen sen?
Kommentera

Deas: Vi har många ligor och en cup. Cupen kan vara lite tuff att joina så här inför kvartsfinalen men ligorna går alldeles utmärkt att gå med i. Tubest behöver t ex sällskap i div 7 i geografiligan.
Kommentera

Hello.
Håller på att editera undersidan för vetgirig.

Har lagt med Geografisidan, eftersom det är en liten liga med fler än tio av oss HS:are inblandade. De flesa är dessutom i samma division.

Men hur gör vi med Vetligan?
Hade tänkt att vi gör länkar till alla våra vetligor, men vi är många som är med där. Alla kanske inte vill ha sina egna insatser länkade - ska folk få säga till om de vill vara med, eller ska de säga till när man INTE vill vara med?
Eller är vi intresserade av sådan info över huvud taget?

Det går för övrigt bra för i princip allihopa där, det är bara undantagsvis som vi HS:are inte utmärker oss genom att ligga på uppflyttningsplats f.n.

Slutligen,
vilka är dessa vetgirig-nick i HS-världen?
Jonyvela (JohnnyHazard?)
birdy
BrynasBULL
PontusWe

Jag tar för givet att vetgirig-nykomlingarna 'bisset' och 'tikaren' motsvaras av 'bisset19' och 'tikaren1' här på HS.
Kommentera

Wayne Gresky:
Du kan räkna med fullsatt oss emellan.
FMMA tar inte så många.
Kommentera

Metal Guru:

Och idag drog HS-ligan igång igen!

Lycka till allihopa, och speciellt du MGuru, det kan du behöva ;-)

Hmm!
Kommentera

Gidde:

Jag vann min premiärmatch så jag har öppnat bra
Kommentera

mattias - 74: Och jag fick oavgjort. Jag och min motståndare hade lika många rätt och exakt lika många svarssekunder.
Kommentera

mattias - 74:

Själv började jag med förlust, men har planer på att hämta upp mig så småningom :)
Kommentera

Metal Guru:

Skulle vara riktigt roligt o se hur de går för alla. Kanske köra en topp tio så det inte blir för många namn eller något liknade?
Om man nu absolut inte vill vara med, får man hoppa det :)
Även allmän statestik skulle vara kul att ha, fast o andra sidan kan det bli väldigt mycket göra kring det. Tänkte på hur många poäng man har osv.
Kommentera

difzi:
Hade tänkt mig att länka till tabellerna (Poffa!), så att den statistiskt intresserade kunde bilda sig en egen uppfattning. Att följa varje omgång på tio eller flera skulle nog snabbt bli en för stor kvarnsten för nån icke nämnd editerare att följa :0)
Kommentera

Metal Guru:

Det kan faktiskt vara något! Statestiken röstar jag klart för :)
De har du visserligen en poäng i :)
Kommentera

difzi:
Då lägger jag ut allihopa som jag hittat. Poffa (som kan) får länka. De som skäms över sitt deltagande får säga till.

Yes Box. Så blir det.
Kommentera

Wayne_Gresky:
Stort och starkt av dig att resa dig upp och tala redigt, som i inlägget nedan, så snart efter en så'n rejäl omgång som du fick! :0)
Kommentera

Metal Guru: You win some, you lose some...

Kom tillbaka när du spöat Eskoa i 3 raka dueller! :)
Kommentera

Så där ja, då drar man till Thailand om ungefär 16 timmar. Har ställt om vetgiriglekarna till min hotmailadress. Få se om det funkar med laptopen och...accessen.
Kommentera

Et tu Brute:
Räkna med ett sugrör i accesshastighet. Och du kommer inte vara kompis med tangentbord på Internetcaféer, om du skulle pröva ett sådant.
Kommentera

Metal Guru:

Håller med!
Det kostade mig en hel del i ett antal serier när jag var i Thailand nyss.

Speciellt en fråga minns jag, eftersom svaret skulle skrivas och innehöll bokstaven Ö.

Där fick jag fel kan man säga ;-)

Dessutom var ju hastigheten rent usel, men det är ju smällar man får ta när man får vistas i Thailand! :)

Ha' det så underbart Et tu Brute, jag är avundsjuk på dig. Längtar redan tillbaks nämligen ;-)
Kommentera

Gidde:
Jag fick också såna där åäö-frågor, och jag kommer ihåg en gång hur jag hysteriskt försökte finna bokstaven med ALT och på Numeric Keypad 142 eller 134 eller 136 eller 143 eller...

Nåväl. Stressen försvann snart, efter att man kom ut i solen och promenerade ut mot havet...
Kommentera

Metal Guru:

Haha!
Exakt samma för mig!
Brukar kunna en hel del sådana där koder i huvudet, men just då fick jag inte till något alls.

Men det räckte som sagt att gå ut i solen så var det problemet löst! ;-)

Det var först när jag kom hem och insåg att jag rasat ur några serier som frustrationen kom tillbaks....
Kommentera

Gidde:
Jag rasade inte ur några. (Även om det var på gärsgårn med HS-ligan.)
Jag undvek bara att avancera...

Btw,
Jag har funderat lite på frågeställningen om utveckling av HS-ligan (även om den är uppstartad nu). Jag är numera för en utökning av antal frågor till sex.
Kommentera

Metal Guru: Så nu ska den handla om sport och sex, eller?
Kommentera

Metal Guru:

Jag är med på det!

Finns några ligor där jag är med som har 7 frågor också.
Kul med frågor, och mer utslagsgivande ju flera det är! :)

Poffa:
Då kanske dina chanser ökar? ;-)
Kommentera

Poffa:
Är inte det samma sak?
Lustkänslan att vinna efter en svettframkallande insats är ju detsamma som att luta sig tillbaka mot kudden med en nytänd imaginär cigarett i mungipan.
Kommentera

Wayne Gresky: Hyfsad tippning av mig i HS-cupen. Fast inte alla rätt:(
Kommentera

Gidde:

Tips: Om man behöver använda svenska bokstäver i ett land där de inte finns på tangentbordet kan man gå in på en svensk sida och kopiera den bokstav man behöver, för att sedan klistra in den där man behöver använda den. Lite tidskrävande, men ska man tävla på Vetgirig kan man kanske förbereda genom att redan ha hittat en sida med många öööö, ääää och åååå på innan man börjar.
Kommentera

knaskamilla:

Jodå, det vet jag också :)

Men jag brukar klara mig med de koder jag har i huvudet, men just då var dom som bortblåsta, förmodligen för mycket Singha dagen innan.

Sedan var det ju inte direkt en liv-och-död situation heller ;-)
Kommentera

Gidde:

För i en liv och död-situation kopierar och klistrar du in å:n, ä:n och ö:n? =D
Kommentera

knaskamilla:

Japp, det kan du lita på!!!

Ööööhhh...
Kommentera

knaskamilla: ja, eller så går man in och konfigurerar datorn så att den tycker att du har ett svenskt tangentbord. Bara för att det inte står åäö på tangenterna betyder inte det att du inte kan skriva åäö med tangentbordet. Det finns tex inga grekiska bokstäver på mitt tangentbord, men det går utmärkt att skriva grekiska ändå:

αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω
Kommentera

LL: skriva gick bra, men få det publicerat på Hockeysnack var värre...
Kommentera

LL: Det var rena grekiskan för mig. Grattis.
Kommentera

LL: Jag ser din fina grekiska
Kommentera

El Maco: Jag ser den också.
Kommentera

Poffa: delar av den syns, men två av bokstäverna blev en massa brädgårdar och siffror på min skärm.
Kommentera

LL: De som svarade ja kan nog inte Grekiska.
Kommentera

LL: Lite spill får man räkna med
Kommentera

LL:
Konfigurera är väl onödigt när man kan skriva ASCII med Keypaden.

OT:
För en femton-tjugo år se'n såg jag en legendarisk programmerare sitta och korrigera ett program från en VAX-terminal. Tangentbordet krånglade dock för honom, förmodligen för att någon tidigare hade spillt sockrat kaffe i det - och han spottade och svor, eftersom korrigeringen var av vikt och bums.

Plötsligt fick han nog, ställde om sessionen i ASCII-läge och började hamra in programkoden med 127bittars ASCII...
Det var tungt.
Kommentera

Metal Guru:

Ah, så vi träffades redan på den tiden!!
Inte visste jag att det var du som hängde över min axel då!

;-)
Kommentera

Metal Guru: apropå lite spill får man räkna med
Kommentera

Frisco: Skitcup! Vem bryr sig? ;)
Kommentera

...roligare med geografi då, femman nästa!
Kommentera

« · 950537 · »