Café

49385 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 953019 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru:

6 frågor lätt kul, ju mer frågor ju roligare blir det, fast då kanske jag ska svara på de på morgnarna så ja kanske vinner ;P
Kommentera

Äh, vafaan, snabb som jag är råkade jag trycka två gånger på Enter och tydligen räknar då Vetgirig det som att jag svarat på två frågor. Oturligt nog var det andra svaret inte rätt.
Kommentera

Ur Geografi Leuge kommer nog fler än väntat flyttas upp ur Div6 och 7, eftersom två gossar galopperat i Div5, och ligger farligt nära rött kort.
Kommentera

Metal Guru: Grattis till finalplatsen i HS-cupen! Hårt mot Huge.

Själv biter jag på naglarna i väntan på min motståndares drag.
Kommentera

El Maco:
Jag vann på tid. Såg ni! Jag vann på TID!!!
Kommentera

El Maco: Får skylla mig själv. Läste inte hela sista frågan och upptäckte det rätta svaret först när jag tryckt iväg det felaktiga... :-(

AVSKAFFA TIDSVINSTMÖJLIGHETEN - NU!!!! ;-))
Kommentera

Huge: ur tid är leden. Dock kan du åberopa ditt fina resultat nästa gång du har merparten av övriga Brynäsare mot dig, du spöade dem alla (som ställde upp). Antar att Guru spelar i Brynäs också nästa säsong, det brukar ju högpresterande MIK:are göra?

Eftersom jag är up against en ickehockeysnackare om jag förstått det rätt så kan jag passa på att meddela att min tid försämras när jag som nu sitter vid en laptop med styrpinne och litet tangetbord jämfört med när jag har tillgång till riktig mus och tangentbord. Säkert två-tre sekunder... (sedär, bortförklaringen redan på plats)
Kommentera

El Maco: Ja, det verkar som att jag har bäst koll av Brynäsarna när det gäller det här med frågesport.
Förutom när det gäller hockeyn alltså... ;-)
Kommentera

Huge:
Du borde vara glad.
Du har ju grejat Brynäs målsättning, och blivit sämst fyra! ;0)
Kommentera

El Maco:
Som ur-MIKare och en av kärnspelarna så har jag långtidskontrakt. Simons lär inte släppa mig för allt smör i HV71. Så jag blir nog kvar i Mora även nästa säsong.

Inte kan vi låta en Icke-Hockeysnackare vinna en HS-liga..?
Jag ger dig understöd, om du skulle plumpa.
Kommentera

Metal Guru: Jag är skitglad......

*gnisslar tänder och håller på att explodera* :-)
Kommentera

Metal Guru: There can only be one
Kommentera

El Maco:
Än finns tid för dig att dra dig ur tävlingen med hedern i behåll.
Kommentera

Metal Guru: Medans du efter 3:e raka förlusten måste ju passa dig så du inte åker ur. :-)
Kommentera

Salle:
Du pratar om olika tävlingar.
I serien arbetar jag för att ge er andra lite handicap, för att få spänning till slutvarvet.

Mot El Maco är det man mot man, bringa mot bringa, face to face, öga mot öga - och i det långa loppet vem som är vekast i bluffstopp.
Kommentera

El Maco:
Gick det bra?
Kommentera

Metal Guru:

Hehe!
Om du svarar så lär du ju få veta det ;-)
Kommentera

Metal Guru: Så jävla enkelt. Lika bra att du ger upp...
Kommentera

El Maco:
Var ska jag lägga mig på mina sex rätt?
Under tio eller femton sekunder?
Kommentera

Metal Guru: ligger du runt tian blir det omspel. Fixar vetgirig.nu det? Eller så går vi på vårt inbördes facit i Duellen där jag är fullkomligt överlägsen och vunnit varenda duell vi haft.
Kommentera

El Maco:
Jaha. Det var den gången min hund fick svara.
Men hon löpte just då, så hennes koncentration var nån annanstans. Förmodligen hos jyckarna som ylade ute på gatan.
Kommentera

Fyrfaldigt leve till Hockeysnacks mest allmänbildade frågesportare Metal Guru - segrare i HS-Cupen 2007! Hurra, hurra, hurra, hurra!

M Guru sopade mattan med undertecknad i finalen och hade full koll på stenöknar och annat. Nog för att jag hade lite smutsig skärm, sneda tangenter och dålig uppkoppling samt rejäl otur men jag är inte den som skyller ifrån mig.

Tack Wayne Gresky för föredömligt arrangemang. Du får vara blomsterflicka och kindpussa Gurun.
Kommentera

El Maco:

Bara att ta o gratulera till M Guru ;) Stark jobbat :)
Kommentera

Tack, El Maco:
Just stenöknen plumpade jag. Annars kommer jag inte ihåg en endaste fråga, utan är just nu helt tom på kunskap.

Detta var väl också ett omen till hur det går i kvällens match - tre poäng till dalalaget?

Wayne. Om du vill kan jag raka bort en kvadrat ur tomteskägget, där du kan placera dina heta, fuktiga läppar...
Kommentera

El Maco: Helt klart en värdig vinnare! Grattis M.Guru!

Jag hoppas att de flesta tyckte att det var kul och har lust att vara med igen. Förhoppningsvis kan vi få med några till så vi iaf får 4 st i de flesta grupperna.
Kommentera

Metal Guru: Jag är ytterst förkyld för tillfället så jag skickar en slängkyss istället så att du inte blir smittad.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ingen fara. Jag kan komma hem till dig.
Kommentera

Wayne Gresky:
För övrigt funderar jag på att dra mig tillbaka obesegrad.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det är bara att lyfta på hatten för moringen.
Tack till dig också Wayne, som administrerar det hela.
Tror att jag talar för de flesta när jag säger att jag återkommer mer än gärna nästa omgång.
Och då dj****r.... ;-))
Kommentera

Wayne Gresky:

Du vet ju att jag redan anmält intresse! :)

Grattis Metal_Guru!
Kommentera

Metal Guru: Jaså? En gång är ingen gång...
Kommentera

Huge:

De kan jag bara hålla med dig om :)
Mitt intresse är fortfarande kvar :) Men nästa gång bjuder jag upp till tuffare kamp ;)
Kommentera

Gidde: Lysande!

Som jag tror att Frisco påpekat tidigare, att administrera en sån här tävling är det enklaste som finns.

Finns det några förbättringsförslag?
Fler frågor/färre frågor/andra frågor/mer tid (Dream Team?)/andra speldagar/tätare speldagar/chat i ligan?
Kommentera

Wayne Gresky:

"En gång är ingen gång.."

och två lika med noll? ;)
händer det en tredje gång börjar man räkna om.. eller? ;)
Kommentera

difzi: Vinner man två gånger går det inte att förklara med slump och tur.
Kommentera

Wayne Gresky: Går det inte att lösa tidsfrågan på nåt sätt?
Även om det är lika för alla så känns det ändå inte helt optimalt att man förlorar så pass mkt sas, bara för att man av olika anledningar råkar ha 10 sek längre betänketid än motståndaren. Som nu får full pott och förloraren ingenting.
Kan man inte införa en maxtid för att hinna svara på samtliga frågor, och om man överskrider denna så har man förlorat?
Kommentera

Wayne Gresky: Äntligen får jag spela två matcher igen:)

3 speldagar i veckan kanske?
Kommentera

Wayne Gresky:

Fler frågor/färre frågor
Jag tycker att sex frågor (nej Poffa, läs med de andra glasögonen) är helt ultimat i dessa sammanhang. Definitivt mer utslagsgivande än fyra.

andra frågor
Nix. Detta är allmänhetens åkning.

mer tid (Dream Team?)
Bra som det är.

andra speldagar/tätare speldagar
Gärna en gång till i veckan.

chat i ligan?
Ja. Definitivt. Så kan vi häckla varandra där, istället för obegripliga oneliners av trakasserier här.
Kommentera

Huge:
Det är redan en maxtid, den är antingen tre eller två minuter. Gissar på tre.
Kommentera

Metal Guru:

Tycker dina förslag var bra.
Nu var jag ju inte med denna säsong, så jag kan ju inte uttala mig om hur det var då, men personligen gillar jag ligor som har åtminstone 3 matcher i veckan, samt gärna flera frågor än 3-4 st.

Så 3 matcher i veckan med 6 frågor tycker jag låter perfekt.
Maxtid 2 minuter, låter det ok?

Oavgjort kan det ju få bli också, om det är majoritetens vilja..

Chat köper jag också, av exakt den orsak som du beskriver...
Kommentera

Metal Guru: 1 match ytterligare i veckan känns perfekt, eller möjligtvis 2.
Blir det för många matcher så kanske det kommer att kännas lite avslaget till sist och "spänning" riskerar försvinna.
Kommentera

Huge:
Förstod dig nog fel - du menar att om man tangerar maxtiden förlorar man.

Maxtiden är tre minuter. Ingen, förutom urbuggade lillgrabben i min grupp (ultraXLZ) nådde upp till dessa höjder. I så fall två minuter, men det finns faktiskt riktigt taskiga frågor med en halv A4 med text, som blir svåra att plöja igenom med en så+n gräns.
Tror inte heller att vetgirig stödjer en sådan regel.
Kommentera

Gidde: Håller med till fullo.
Låt det gärna få bli oavgjort istf att det avgörs på snabbare dator eller nåt annat tekniskt, som det ju faktiskt kan handla om ibland (även om det för det mesta säkert bara handlar om att man tänker lite längre än motståndaren).
Men det är ju alltid bra att försöka få bort alla ev irriterande felmoment sas, om det nu är möjligt och även de facto gör det lite mer rättvist.
Kommentera

Huge:
Vi är ju många som är med i geografi-ligan. Den har matcher alla veckans fem arbetsdagar. Det är nog i mesta laget.

Förtätar man antal frågor, bör man nog också minska walk-over dagarna till två (idag är det tre).
Kommentera

Huge:
Hur löser man oavgjort i slutspelet?
Tror inte vetgirig stödjer tid där, om man kan kryssa i grundspelet. Tiebrak funkar nog inte alls.
Kommentera

Metal Guru: Ja, jag menade att om man tangerar maxtiden så är det goodbye.
Fast jag förstår även argumentet med att man måste hinna läsa igenom frågorna utan att behöva förbruka det mesta av tiden på detta moment.

2.30 i betänketid och tangerar men denna så är man torsk?
Kommentera

Huge: Det är trots allt utslagstävling i slutspelet och då räknas varje sekund. Alternativen är inte överdrivet flexibla men det går att välja vilken tid som gäller för seger och oavgjort. Fördelen med 10 s är att den följer samma regler som de flesta andra tävlingar. Vill en majoritet dock hellre ha en annan differens så går den att välja i sekunder.

Jag har aktiverat chatten och lagt till matcher på söndagar. 2 dagar innan wo istället för 3.
Kommentera

Wayne Gresky: Ang förändringar

Gärna en fråga till i veckan

Absolut ingen chat - tävlingen är spunnen ur HS café, alltså hör häcklingar, hyllningar och pussar hemma här

I övrigt tycker jag det är bra.
Kommentera

El Maco: Grattis M.Guru. Bra jobbat!
Kommentera

Metal Guru: Grattis. Känn dig jagad nästa säsong.

WG: Jag anmäler mig här och nu.
Kommentera

« · 953019 · »