Café

Grupper · 49588 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 963502 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Vi har en mästare i HS-Cupen!

Paddan!!!

Ett stort grattis!

Efter en oerhört dramatisk final tog vår amfibiske vän hem det. Jag misstänker att det blir "boratdräkten" på i Krokom idag...
Kommentera

Stort grattis Paddan!

Och själv är man klar för uppflyttning till division 2 i ligan sportforum. Känns rätt bra.
Kommentera

Portello: Det var du ju redan innan, du hade ju kunnat förlora mot mig så hade jag också varit klar. Bannade Fuling.
Kommentera

Poffa: Då kanske du ska ha fler en ett rätt. För att vinna menar jag.
Vill alltid vinna, oavsett om jag är klar eller ej.
Kommentera

Portello: Tack för den livlinan. Nu gäller det bara att den där pegasen tappar poäng så har Gresky fortfarande chansen. Undertecknad verkar för övrigt vara någon som får Portello att darra i knävecken.
Kommentera

Wayne Gresky: Deb här omgången verkar du ju ha din seger säkrad. Ser att din motståndare har lämnat WO sedan omgång 7.
Kommentera

Portello: Va fasen, ha fler rätt än ett? Du kunde ju haft noll. Hur svårt kan det vara och hjälpa till lite?
Kommentera

Portello: Jag vet, och han möter ju Poffa i sista...
Kommentera

Grattis Paddan till en mkt bra genomförd omgång av HS-cupen!!

Luriga frågor i finalen och jag kan inte skylla på att jag fick "fel" frågor iaf.
Vad missade du på?
Själv tog jag mig en rejäl funderare på flodfrågan (Lagan), och genom vilken brittisk stad den rinner.
Jag har spelat golf på Lagans GK, vet att Lagan rinner utanför Ljungby och att den mynnar ut i Laholmsbukten vid Laholm. Men att den sen fortsätter att rinna över Nordsjön och Irländska sjön för att även rinna genom Belfast, det hade jag ingen aaaaaaning om.... :-)
Skämt åsido:
Det blev en kvalificerad 50/50-gissning mellan Belfast och Cardiff, och jag drog en nitlott.
Sen missade jag på författaren till boken. Kände inte igen titeln så det fick bli en gissning på vad som kändes mest riktigt.
Övriga frågor hade jag iaf stenkoll på.

Får väl trösta mig med att hittills i HS-cupen bara fått stryk på tid av den blivande mästaren.
Om det nu är nån tröst... ;-)
Kommentera

Gidde:

Kul att se att flera HS-are hängde på mitt tips om denna, snabba, liga!

Applåder!
Kommentera

Gratulationer till både Frisco och Paddan! Bra jobbat :D
Kommentera

Huge: Tackar så mycket, känns lite nesligt att vinna på tid. Men, what the hell... I am the biggest, the best, better than the rest!
Kommentera

Paddan: Grattis Paddan, fasen jag hade ju dig på gaffeln i vår match (3-4) men drabbades av temorary brain-disorder.
Kommentera

difzi: Tack tack. Jag skickar adressen till dig så du vet var du ska skicka blommorna.
Kommentera

Frisco:

Blommor ?

Ett par flak Starköl är det väl ?
Kommentera

mattias - 74:

Tjaa, Frisco får välja, stor nog och köpa båda ;)
Kommentera

Grattis Paddan till en av de TUNGA titlarna.
Som utlovat lämnar jag över vandringspokalen ikväll under en ceremoni i andra periodpausen mellan HV-Mora.

Pizza, nån?
Kommentera

Geografi-Pyramiden startar ny säsong imorgon. Anmäl er idag, och få en av de eftertraktade platserna i Div2...

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=5580&div=20001
Kommentera

Metal Guru:

Geografi inte min starka sida, men roligt så gör ett försök..anmäld :)
Kommentera

10 frågor, 1 minut! Hur många hinner du?

...anmälde jag mig till, jag som behöver få upp farten. Men hamnade ensam i Div2. När jag vaknar upp imorrn, vill jag inte längre vara ensam. Gör mig icke besviken.
Kommentera

Metal Guru: Auryn är verkligen med i alla ligor som finns!
Kommentera

Metal Guru: Nu har du då en motståndare , men om det är nått motstånd visar väl sig .
Kommentera

Metal Guru:
Tack Ali. Tack Wayne.
Kommentera

Metal Guru: Anmäld nu. Får nog tänka på vilken tid man är inne. Tycker ibland att vetgirig kan ta någon sekund på sig med bildbyten och med 10 frågor har det betydelse.
Lycka till!
Kommentera

Metal Guru: Ser ut att vara full division snart! Plikttroget släkte som ställer upp för varandra hockeysnackarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är full division nu Gidde/AGF blev den siste att ansluta .
Kommentera

Wayne Gresky: Jaha så anmäler man sig för att testa lite, så är Division 2 full och jag är ensam i division 3. Trevligt värre.
Kommentera

Motsvarigheten till snabbligan måste ju vara den här ligan , se länk .

Kommentera

Alisandali: Ja, lättledd som man är så måste man ju prova denna också.
Kommentera

Alisandali:

Jag är själv i min division nu =)
Kommentera

mattias - 74: Du är med andra ord inte "out of your league"...
Kommentera

ChriZt3r: Jag är med dig!
Kommentera

mattias - 74: Nu är du inte ensammen längre. Dock lär jag ju vara i en egen division när säsongen är över. Och det är inte i en positiv bemärkelse. För mig, alltså.
Kommentera

Kul med diverse tävlingar. Nu är man även med i geografipyramiden samt tisdagstävlingen. Någon som hittat andra tävlingar som kan tänkas att vara kul?
Kommentera

Portello:

Är du med här ?
Kommentera

Portello: Här har du en till sportliga med 10 frågor per omgång , blir lite mera utslagsgivande i längden .
Kommentera

mattias - 74: Nu är jag det. Tack för tipset!
Kommentera

Portello:

Vill du ha en lista på de 28 ligor jag är med i? ;-)
Kommentera

Gidde: Haha, är du med i 28 ligor? Det var inte illa.
Du spelar aldrig på duellen?
Kommentera

Portello: Den här är en kul och snabb liga , se länk .
Kommentera

Portello:

Nä, det blir inte så ofta.
Fick ju stryk av dig där, efter det blev jag bränd ;-)
Kommentera

Alisandali:

Håller med, den är kul!
Tyvärr rasade jag tre divisioner på min Thailand-vistelse, så där var den lite för snabb! ;-)
Kommentera

Metal Guru:

Nu är även jag anmäld ;)
Kommentera

HS-Cupen säsong 3 börjar till helgen. Jag siktar på att kunna ta emot nyanmälningar på fredag. Så har ni inte varit med tidigare och vill vara med, var beredda. Är det någon som vill hoppa av, så gör det i förväg och inte under säsongen.

Förbättringsförslag får som vanligt gärna framföras (därmed inte sagt att de går igenom).
Kommentera

Wayne Gresky:

Härligt! Denna gång hoppas jag på få va med länge och inte lämna WO pga brist på interent tillgång :/
Kommentera

Wayne Gresky:
Tycker du kan slå på nyanmälningar redan nu.

Annars har spelformen funnit sin form, tycker jag.
Kommentera

Metal Guru: Problemet är att man bara kan anmäla sig när en ny säsong är på gång att starta och jag kan inte starta en ny säsong så länge den nuvarande pågår och det gör den så länge svarstiden för sista matchen inte gått ut, vilket den gör vid midnatt. Sen antar jag att det finns en dag att anmäla sig på (torsdag) om jag trycker igång den imorgon bitti, medan det blir två (fredag, lördag) om jag trycker av den på fredag morgon. Det är tanken bakom det hela.
Kommentera

Något som förlorat sin form tycker jag är den Geografi-Pyramid jag lurat in många av er under närtid. Från att ha varit tio deltagare per serie, har tävlingsägaren tuggat i sig något spårämne, och ändrat till sex stycken, med nedflyttning eller uppflyttning för samtliga.

Geografi-Pyramiden kommer därför vara den första liga jag avanmäler mig från, och det blir efter den här säsongen.

Jag håller på att skapa en HS GeoLiga,
7 frågor, 4 matcher/vecka (må/on/fr/sö), 2dar/wo, c:a 30s/fråga (ska jag korta ned de 3:30 det bör bli per match?)

Jag tänker hålla den öppen för andra än HS-folk, men den funktionen slår jag på efter att vi haft en fair chans att anmäla oss.
Tycker någon att vi nu får för många HS-ligor, well - blir proteststormen för stor skrinlägger jag projektet.

Länk nedtill.

PS. Om nån orkar göra en HS-logga (.gif, max 20k) lägger jag till den på sidan. Har inte själv tid idag.
Kommentera

Glömde säga 10 deltagare/serie. Två flyttas upp, Två flyttas ned.
Kommentera

Metal Guru:

Anmäld! :)

Jag kan göra en logga, men tyävrr inte idag heller alt sen kväll idag.
Hade du tänkt dig en speciall anpassad för HS Geoligan eller alla HS tävlingar vi har på Vetgirig?

PS. För många HS-ligor kan de väl icke bli? Bara roligt, har man något emot det väljer man väl bara att inte vara med? DS.
Kommentera

« · 963502 · »