El Maco: Okej att det i en demokrati består av folkvalda människor. Men får Linda så mycket röster att hon kan ge sig in i politiken blir jag allvarligt oroad.
Kan någon människa ge mig en enda anledning, något enda vettigt argument som Linda återgett allmänheten? Om det är "större bröst för alla", "mer amatörteve åt folket", "mer snortande" eller höjd arbetslöshetsersättning så förstår jag at man röstar på en sån som Linda.
Men livet består av så mycket mer än så. Befria mig från personer i den kaliber som Linda, från politiken. Det får gärna finnas hjärna bakom saker!
knaskamilla: De visade ett fint insalg på mittnytt tror jag det var om en kille, som helt enkelt skickade ut sin CV till ett antal jobb i månaden. Han var utbildad inom något jag inte minns men som det var typ 2 arbeten per år som man kunde söka. Han hade längst upp på CV'n skrivit hej jag söker detta jobb fastän jag inte är ett dugg intresserad utav det och inte heller har jag rätt utbildning.
Sen tycker jag att man kan sänka socialbidragen, för där tror jag det finns en hel del ungdomar (och andra) som lever på pengarna och sedan när sociala börjar klaga så går de en kurs i datakörkort eller söka jobb kurs i en månad och sen är det bara att luta sig tillbaka och ta socialbidrag igen.
JA!!! till trängselavgifter i Stockholm. Synd att det knappast kommer att bli så.
Helg Ernest: Till skillnad mot i Karesuando är det inte en halvtimmes väntetid i bilkö hela dagen om man ska in eller ut i stan. Inte heller kryper trafiken fram när man väl är inne i stan. Dessutom är kollektivtrafiken både tätare och billigare i Stockholm än i Karesuando. För 18 spänn kan man åka tunnelbana till Skärholmen eller Fruängen och ta SL-buss till IKEA därifrån.
Biltullarna minskade trafiken på infarterna och i stan för att folk samåker eller åker kollektivt. Den som måste köra bil kommer fram snabbare. Utmärkt!
knaskamilla: Sunt förnuft tycks inte vara tillräckligt för att folk ska rösta på dem. Till och med de blåaste moderater i min bekantskapskrets tycker att det funkade jättebra. Men eftersom det var sossarna som tvingade igenom försöket kommer de rent principiellt rösta nej. Eller nej, inte alla, ett par kommer nog att rösta ja.
Paddan: Sammanträffande? Klart att "fp" har känt till det eftersom det är dom som har gjort det. Huvudena rullar ikväll och det kommer säkert flera.
"fp" har ju gjort bort sig totalt eftersom dom har gett "s" en riktig godbit att handha. Utredningen får ju visa om dom har varit inne senare gnuttat.
Om nu "s" hade vetat om det så hade dom säkerligen planterat lite desinformation.
65selander: Det med sammanträffandet menar jag att man ju lämpligt nog fick något hos sossarna som kunde förflytta fokus från sådana saker som Lövdéns bostadsrättsaffärsförsök och Danielssons konstanta tigande och istället försöka utmåla den andra sidan som de enda som inte har rent mjöl i påsen.
Nu är jag ju inte hemma på sånt där datagrejs men borde man inte kunna se om något obekant IP-nummer loggar in på ett visst login?
Paddan: Ang IP. Så är det en jävla massa loggar som produceras så det är omöjligt att kontrollera vilket som är legal trafik eller icek legal trafik om dom har inloggningsuppgifterna.
Har dom inte inloggningsuppgifterna så är det lättare att se om någon har försökt eller lyckats med sitt intrång
Jag antar att Linda Rosing motsvarar de 14 rösterna på "någon annan" till höger. Junillistan kan det inte vara (vad vill de egentligen? Nja till EU. Men har de några åsikter?), FI tror jag kämpar i motvind på en community där en majoritet tycker att gruppsexidioterna inte gjort något särskilt anmärkningsvärt när de skavde sönder en redlöst berusad tjej i sex timmar (vafan, pojkar är pojkar och sånt där händer i verkligheten varenda natt på TV1000 och föresten så gillade hon det egentligen och de får väl passa på), KD betvivlar jag eftersom HV71 knappt har några medlemmar. Skulle vara Sverigedemokraterna eftersom Timrå kommun har någon borttappad stackare i kommunfullmäktige. Rosing och SD, HS-valets segrare.