Café

Grupper · 49645 inlägg · 1044 ämnen

Vilket är den bästa Tv serien??

« · 491183 Till forumet

Sv: Vilket är den bästa Tv serien??
scim:

Apråpå serier jag själv ser:

24: Har sett alla tre säsongerna och jag tycker de lyckats hålla upp tempot bra, visst blir dygnsperspektivet ointressant och ohållbart ibland men det är bra underhållning, serien ska dock ses på DVD då TV4 förstör serien med reklam och plötsliga avbrott mitt i serien.

Boston Public: En av de bästa serierna som går just nu, men tyvärr går den på fyran som har för vana att förstöra allt de visar.

Lost: Ett flygplan krashar på en öde ö, onaturliga saker händer. Är väl sådär, går att se till maten.

Nip/Tuck: Serie om plastikkirurger som går på SVT, rätt underhållande men ingen serie man ska ta på för stort allvar.

Battlestar Galactica: Nyinspelning av originalserien som gick...nån gång på 70-talet tror jag. Väldigt välgjord på alla nivåer, helt klart värd att ta en titt på för de som gillar Sci-Fi, speciellt då Star-Trek helt spårat ut.
Kommentera

Lumber Jack: Och jag såg den inte! Kanske finns på DVD?
Jag har läst Delblanc...han badade i samma sjö som jag när jag var liten, "Sillen", (löjligt namn på en sjö!) i trakten av Gnesta!

Då måste jag ju bara säga "Lars Molin"...
"Potatishandlaren", apropå folksjälen...
Kommentera

orion: Sven Delblancs Hedebyborna är i det närmaste utan konkurrens den bästa TV-serien som gjorts. Ett helt makalöst stycke svensk historia. Vilket persongalleri, vilka dialoger, vilken äkthetskänsla och vilket infångande av den svenska folksjälen från såväl hög som låg.

Makalöst var ordet, sa Bull.
Kommentera

Helg Ernest:

CSI: Jätteblått filter på kameran
CSI Miami: Jätterött filter på kameran
CSI New York: Jättegrönt filter på kameran

Nu har man fått med alla grundfärger, måste man byta färgschema nu för att kunna göra ytterligare en spinoff? ;)

Ärligt talat, CSI slötittar man väl på ibland på femman och det är ju hyffsat underhållande även om det lyser igenom att Bruckheimer ligger bakom. Miami var ett stort steg tillbaka, helt ointressant och New York har börjat hyffsat, känns inte som något man kommer orka följa dock.
Kommentera

orion: City akuten slutade nyss, det är därför jag kom eftersläntrande ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Fan, sitter jag här och missar "Kvinnofängelset" igen?
Jämra gästbok...
Kommentera

shanti: CSI, CSI Miami och har nu börjat se repriserna på City akuten
Kommentera

Vilket är den bästa Tv serien??
SJälv tycker jag att det bästa man kan se just nu är "Third Watch" eller "Tredje Skiftet" som det heter på Kanal 5.
Mycket bra serie med välskrivet manus, bra skådespelare och en riktigt bra verklighets skildring som fångat mig.(Är ofta svår flörtad när det gäller film och TV)

Manuset är väl kanske inte det mest dialogvänliga för en person som gillar lugna drama serier som tex skärgårdsdoktorn. Men det är checkt skrivet och man får en snabb dialog och rappa scener, preicis som polis,ambulans och brandkårs arbetet kan vara i New York. Man får ut mycket känsla och fotoarbetet är grymt bra, vilket ofta fallet inte är när det gäller serier i samma stu.k(tänker på ex På spaning i New York, inget ont dom den serien, den är bra den med. Fast inte just på foto biten.)

Vilket/vilka är era favorti serier???
Kommentera

« · 491183