Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

WWE RAW!!

« · 425302 Till forumet


WWE RAW!!
Kollade lite på någon som liknade Wrestling på Z tv igår kväll kl 22,

Någon som vet vad det var för nåt?

Jag tycker att det verkade fejkat alltihopa =)

Någon som kan förklara =)
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
mattias - 74:

Wrestling brukar väl vara fejkat? Eller...?
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
DIForever: Fejkat det beror på vad ni menar. Matcherna är uppgjorda i förväg men alla grepp å sånt görs på riktigt.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard:

Det var precis det jag menade...
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
DIForever: Här har ni en nybörjar guide om ni vill läsa lite.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard:

Ahhh, barndomens favoritprogram är tillbaka med andra ord.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Danne_l: Jo såg på detta ofta med. Hade en bekant som jobbade i USa som spelade in och tog med sej till mej :)
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Danne_l: Japp såg det myket på Sky Sport och Tv 3 när det gick där. Såg att Big Bossman (Polisen) hade dött inte för så längesedan, tydligen en hjärtattack, han blev bara 42 år gammal.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard: Aaaah. Nu snackar vi nostalgi. Ärade kämpar som the Big Boss Man, Ultimate Warrior (hette han väl), Jim "THe Hacksaw" Dugan, Mr Perfect, Million Dollar Man, Hulk Hogan, Randy "THe Macho Man" Savage.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k: Ja det var tider det, Nu e det bara ett fåtal kvar Undertaker,Rick Flair och kanske någon till av de gamla. Jo på tal om Mr Perfect har han åxå dött likaså Brittish Bulldog.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard: För att inte tala om Dr Love. Aaargh.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k: Brottarna i all ära men den största behållningen stod, enligt mig, ändå managern Bobby "The Brain" Heenan.

-HF
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k:

Randy Savage, är han släkt med luling-Savage?
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
knaskamilla: Är luling-Savage jänkare finns det en stor chans / risk att så är fallet. Alla som heter Savage i efternamn i den engelskspråkiga världen är nämligen släkt med den första Savagen - John Hereford Quakely Bingford Shackleford Savage.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k: Vilka minnen.. inte minst med tanke på att det var bland det första man fastnade riktigt för på kabel-tv, som för egen del var en nyhet då och som jag väl såg första gången typ -88 eller -89.

Kontrar väl med Andre The Giant (död -93), Mark "The Undertaker" Callaway, Bret "Hitman" Hart (död -99), "African Dream" Akeem, The Barbarian, Ravishing Rick Rude och "The Model" Rick Martel.

Ingen har väl glömt olika event som Wrestlemania, Summerslam och Survivor Series... ;)

Tag Teams gillade aldrig jag, men namn som "Hulkamaniacs", "Natural Disasters" och "Million $ Team" gör ju att minnena snabbt återvänder.

Hehe.. vilket spektakel! Och det värsta av allt var ju att jag själv länge vägrade inse/förstå att matcherna var precis hur uppgjorda som helst... ;)
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dream Team: Själv gillade jag Randy Savage och Hulk Hogans imponerande tal innan deras matcher och även efter. Se Randy Savage formligen implodera när han körde sina: "I'äm Randy Macho Man Savage. (DJUP INANDNING). Me and Hulk Hogan...." Ovärderligt. Twin Powers har jag för mig de hette.

Eller vad sägs om Hulk Hogans intåg i arenan akompanjerad av Rick Derringers låt Real American. Springa runt i ringen, slita av sig sin tajta gula tröja och spänna sina muskler. Haha. underhållning på mycket HÖG nivå.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k: Förstår inte hur man kan titta på detta dravel men som man säger "Luften är fri"

Träffade förövrig Hogans avlägsne bror i Vojens i sommar Heinz Hogan ;-)

[bild]members.chello.se/selander65/064.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
65selander: Hmm...öl byggde detta vackra gap...
;)
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dream Team: Du menar väl ändå Owen Hart som e död, Bret lever än vad jag vet.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dragan 2k: Jo, men intelligensen sprudlade ju nästan på samma nivå som steroiderna, ur dessa ytterst proffsiga (och genomseriösa) idrottsmän... ;)

Minns att jag höll Hulk Hogan väldigt varmt om hjärtat. Han var ju bara SÅ BRA!! ;)

Hittade följande sida på nätet www.softwolves.pp.se/wrestling/wwf/
där jag bl.a läser följande från "Survivor Series I", 1987, där det gällde att vara den i sin grupp som "överlevde" längst, och som vidare fick utmana de andra, o.s.v:

Andre's Team (Andre the Giant, One Man Gang, Butch Reed, King Kong Bundy, Rick Rude)
Hogan's Team (Hulk Hogan, Ken Patera, Paul Orndorff, Don Muraco, Bam Bam Bigelow)

Det årets "Survivor", blev Andre the Giant.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard: Visst är det så. Pardon my french, eller nåt.. Owen "Blue Blazer" Hart dog just året 1999, medan Bret fortfarande är alive and kicking!

Owen Hart avled för övrigt p.g.a ett fall under ett stunt i en wrestlingmatch. www.canoe.ca/OwenHart/may24_miller.html
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
Dream Team: Har faktiskt "Tribute To Owen Hart" som film, där dom visar olika matcher som Owen brottades + att de andra wrestlingstjärnorna pratar om honom. Riktigt bra faktiskt.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
lizzard: Vet du om att Owen Hart var född samma dag som mig fast några år tidigare.... 7:e maj..

En tragisk olycka...

Men den bästa match jag sett är summer slam 92 då Brittish Bulldog och Brett "hitman" Hart drabbades samman... det ger gåshud det...

Wrestelmania 3 med Ultimate warrior mot Hogan i cagematch är inte att leka med heller...

Sen får man inte glömma Dwain Gil, mannen som Den eminente Hoa Hoa döpte till lillraggarn... Matchen han går mot Undertaker 93, och den oförglömmliga kommentaren från Hoa: Lillraggarn försöker skalla Undertaker under foten, tror att han är lite övertränad just nu....

FAN VAD JAG ÄLSKAR WRESTLING.
Kommentera

Sv: WWE RAW!!
willysson: Har en bra sida med hoa-hoa citat under tv 3 tiden, man kan sitta i timtal å skratta åt dom.

Se länk
Kommentera

« · 425302