Jasså? Vad är det för konstigt med det? vi har ÄGT spelet i alla 3 matcher men tur och eran berömda mylla har gjort att ni oförtjänt vann dom första 2 matcherna.
DJ! Nu får du fan snart ta och ge dig. Jag är frölundait ut i fingerspetsarna men jag kan hålla med om att djurgården är ett bättre lag än frölunda. Möter man ett offensivt lag måste man spela mer defensivt och kontra. Av 40 skott som djurgården sköt mot lundqvist så kanske 5st var riktiga målchanser. Visst, djurgården är mycket i frölundas zon men 99% av tiden så ärm ute i sargkanterna och där gör man inga mål. Sett till matchen igår så hade frölunda minst lika många farliga målchanser som frölunda. Så sitt inte där och tjöta om att djurgården är så satans överlägsna för att dom har mer puck än frölunda för det är orelevant. Vad sär relevant är hur många mål man gjorde och igår gjorde djurgården ett mål mer än frölunda och det är bara att gratulera. Lär dig hur hockey fungerar innan du säger något. 3-1 till VF på torsdag både i matcher och mål.
Darkiceman>> Förstår vad du säger men så där gick inte tongångarna i Göteborg när VF förlorat mot DIF i elitserien. Då var det minsann så att VF var ju mycket bättre och hade spelet hela tiden o.s.v. Då var det ingen i Göteborg som poängterade det relevanta i att ha gjort fler mål.
dark ice man: Jag håller med dig till 100%! Jag tyckte det var helt solklart att frölunda hade minst lika många chanser som frölunda! För att inte säga exakt lika många :-)
Vadå alla dessa Djurgårdare, det finns inget bättre än dessa alla Djurgårdare.. Vi är alla trogna vårt lag och vi sviker inte när det går dåligt för dom (men det går ju aldrig dåligt för dom, så det spelar ingen roll)...
Vi är alla en stor familj
//// DJURGÅRDEN Ps. Vi är laget som krossar gnaget.!? Med vänliga hälsningar Stefan(Djurgården trogen) Bara så ni vet så är jag kompis med Lothar, och han är jävlig farlig (nä jag skojar) men ful det är han!!!!!!
Nu har DIF två hemma matcher i rad. I o för sej så vann ju VF i globen senast men nu när DIF vann i Scandinavium o fått upp självförtroendet så tror jag DIF vinner båda matcherna, men jag e inte övertygad (jag hoppas så klart) om att DIF vinner hela matchserien, jag tror att det blir 4-3 i matcher till nått av lagen.
Jo men vad jag menar är att när djurgården har pucken så är dom i sargkanterna. När frölunda hade spelövertaget så var det mycket mer vassa målchanser. Djurgården skapade inget direkt igår tycker jag. inte mer än frölunda iallafall