Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
distanserad:
Ja, det kan gå hur som heslt, men en sak är säker, det kommer att bli intressant. :)
Rykten har gått om att Djurgården ska sparka en eller två av sina tränare, säsongen är slut. Vi har båda kvar och värvar in en tredje, ny gammal tränare (guld)tränaren Hardy Nilsson. Det kommer köras med ett tre-tränar-system.
Min första reaktion var, kul Hardy är tillbaka, den andra, tre-tränar-system = för många kockar kokar en dålig soppa.. detta komemr bli ytterst intressant och se hur arbetsfördelningen och sammarbetet kommer att se ut, Hardy går in som huvudtränare med Johansson och Montén som assitenter.
Flipp eller flopp? Återstår att se...
Otto:
Djurgården är ett elitserielag även om spelet inte varit på topp den senaste tiden. Precis som Färjestad och Brynäs de är också elitserielag. Skulle kännas allmänt udda om någon av dessa tre lag åker ur. Tror chansen till de är liten. Nu ligger både Djurgården och Brynäs i farozoonen, Djurgården mer men i min värld kommer inte vi hamna där och inte Brynäs heller, tror på att tabellen består som den är.
Vad beträffar historia och tradition vet jag inte om jag är beredd att hålla med dig om, eller det beror hur du definnerar dessa saker och vilken synvinkel du ser detta på?
Skitstöveln:
Du tycker att Brynäs har klarat sig bra i år? Ni slåss om att hålla er kvar på slutspels plats.. men de kanske är bra för Brynäs? ;)
Skitstöveln:
Ett dra alla Djurgårdare över samma kam.
Nej, vi har inte spelat bra denna säsong eller de senaste, vi har haft våra perioder då vi har varit bra respektive mindre bra. Men så är det alltid, för si så där 9 år sedan var Djurgården en av Sveriges bästa. Men inte idag, sedan ja det är lätt att skylla ifrån sig, men erkänn visst händer det även dig?
psst.. välkommen in i sportens värld där man skyller ifrån sig. Jag erkänner att jag gör det men samtidigt är jag full medveten att det även är fel på vårt spel.
Skitstöveln:
Wow! Har det tagit dig nästan en hel säsong att lista ut det. Med hänsyn till fakta, redan innan säsongen började, ligger väl DIF ungefär där dom flesta trodde att dom skulle hamna. Flipp eller flopp enligt dig?
MoDoHockey:
Tack själv du neturala modo fan ;)
Matchen var klar godkänd, men att inte få in pucken i anfallzoon på nästan en hel period och tappar in 4 mål på dryga 11 minuter kan diskuteras till att vara bra. Men är dock inte besviken, vi gjorde en bra match och ett bra försvars spel men inte matchen igenom, men.. MoDo fick inte mer poäng än vi och det är det viktigaste.
Nu är det ny match på tisdag mot, Timrå, bara ladda om och satsa på den.
mattias - 74:
Tack ;)
"..För det finns bara en Fredrik Bremberg, en fredrik bremberg jaa de finns bara EN Fredrik Bremberg...."
Ja, det var den stora frågan. I skrivande stund befinner vi oss på 9:onde plats, MEN 10:an Rögle och 11:an MoDo ligger på samma poäng, 58p.
Upp till slutspels plats är det 4 poäng upp till fjärdeplats, 5 poäng.
Slutspurten har sällan varit jämnare. Varje match är viktig. Inför morgon dagens match mot Brynäs går vi in med fyra raka segrar. Skall vi ta den femte? I ett utsålt Hovet tror jag att motståndarna kommer få det svårt. Dock får vi se till att inte slarva och göra misstag som vi kan vara duktiga på att göra ibland, de ger oss en fri biiljett ner till kvalseiren. Det gäller att pressa och inte låta Brynäs få några lägen, då bör det var hyftat lätt att ta hem denna seger.
En sak är säkert ifall, kvala skall vi icke, AIK säljer sina biljetter i onödan ;)
Full fart framåt, Djurgårn HEJA Djurgårn!
Metal Guru:
Vilket gör det hela logiskt att Leksand inte är ett ES lag ;O)
mattias - 74:
Och då måste ju samtidigt följande gälla:
Alla lag som INTE slår FBK är helt enkelt INTE värda att spela i ES.
När slog Leksand FBK senast..?
I elitserien var det 2003-12-02.
rafalski:
Ja, denan vinst behövdes verkligen, allra minst för grabbarnas självförtroende.
Djurgården är ett ES lag och kommer förbli det :)