Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Matchen på lördag är på Hovet för övrigt, men det innebär sannolikt att det lär koka desto mer! Kan man hoppas på att... nä, nu tar vi det lugnt :)
Vilken serie... Känns som det kan gå hur som helst, fördel HV fortfarande dock, både sett till spelet och med tanke på hemmamatcherna. Satan i gatan vad obehagligt det är med sudden, hur ska man stå ut? Nej, nu vill jag se matcher som mot LHC, där vi har 4-0 efter halva och man kan njuta fram till slutsignalen. Så kanske man slipper hjärtattack på kuppen.
difzi:
Jag tror den här matchserien går till 7 matcher ändå. DIF visade i senaste mötet i Jönköping att dom kan klara x efter ordinarie matchtid. I sudden kan det gå hur som helst. igår hade lika gärna HV kunnat förlora. Små marginaler som sagt, Synd att era fans gör ur för sig. Tycker synd om laget som spelar sådan fin hockey att dom skall dras med det här packet.
Välkommen tillbaka till Eliten solnabröder. Förutom att det blir kul att ånyo uppleva riktiga derbyn igen så är den ekonomiska effekten för oss säkerligen inte att ringakta. Laget slipper kajka ner till Ängelholm ett par gånger plus att aik, hur konstigt det än kan låta, säkert drar mer publik i våra hemmamöten än vad Rögle gjorde. Tack och bock!
mattias - 74:
För gammal! Lägger hellre på en hundring för sittplats =)
difzi:
Jag hade nog också tyckt att det varit roligare att möta SAIK i final. Ju lättare motstånd, desto större är chansen att det blir riktigt roligt, man får inte vara kräsen. Det är ju inte kul att komma tvåa i en final, så visst hade det varit roligare att slippa DIF eller LHC i en final :-)
Nu tror jag ju ändå att HV ror hem det här. I vilket fall som helst, så känns denna finalserien betydligt mer oviss än fjolårets. Då fanns det ingenting som kunde stoppa FBK, som var överlägset i alla lagdelar och special teams. Och det var inte svårt alls, att räkna ut det på förhand.
Härligt att så många brinner för 08-hockeyn igen och stämningen håller otvivelaktigt världsklass. Inte bara ibland, som förr om åren, utan även en hög lägstanivå, sett över 55 grundserieomgångar. Det är roligt att gå på hockey i Stockholm igen.
Redigerad kommentar
difzi:
Väkommen tillbaka till hockeyns stora scen ;-) Det här kommer att bli brutala drabbningar, i ordets positiva bemärkelse.
Otur för er att det bara delas ut ett SM-guld :-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Linköping, Skellefteå eller Färjestad? Vad ska man hoppas på här nu då? Känns hugget som stucket på alla plan... Inget av dessa ser jag som en ´enklare´ resa än något annat.
Färjestad är alltid roliga att slåss mot av historiska skäl. Dessutom har de varit långt ifrån så jobbigt bra som de varit de senaste (13) åren. Kanske man ska hoppas på dem då? Å andra sidan har de varit sjukt jobbiga just mot oss den här säsongen men ja, det är nya matcher nu.
SAIK kan bli riktigt frejdiga matcher och det är ju kul förstås (om man vinner).
LHC är väl de som har mest spetskompetens och dessutom vassast målvakt. De brukar iofs alltid vika ner sig när det börjar närma sig och det kan man ju hoppas att de tänker fortsätta med om det nu skulle bli de som står för motståndet. Tar de hem serien mot Frölunda, vilket de måste för att de ska bli ett möte, så kommer de med nystärkt självförtroende och det är läskigt förstås.
Lika bra att sluta spekulera... det blir vad det blir och oavsett vilket får vi hoppas att maskinen DIF maler vidare, så tar vi HV av bara farten sen!
nu blev jag imponerad, distanserad:
du förstod alltså mitt kodade meddelande!
kan du också sätta in det i sitt sammanhang i tråden, så blir jag riktigt paff.
skalpjägaren:Njae, har lite annat för mig än att lägga tid på sandlådelekar.
Ha det.
Fredrick: Särskrivningarna och stavfelen ger inte direkt extra tyngd i ditt inlägg. Exakt vad är det som är skandal och det sjukaste du sett? Att de svartvita tar regelrätta utvisningar, eller att de inte blåser av när pucken tar på domaren - helt enligt regelboken? Övriga verkar tycka att domarinsatsen igår var bra. En bra nivå i en svårdömd match som med en sämre domare kunnat spåra ur.
Det enda som jag kan hålla med om var tveksamt var om 10:an var befogad i sammanhanget då adrenalinet pumpar efter att ha åkt på 5-4 målet i röven. Men troligen uppfattar Rönnis situationen, ursinnet och övertrampet fysiskt/verbalt bättre än oss på läktaren och framför tv:n.
Sluta gnäll, släpp sargen och kom in i matchen.