Intressant och se hur vida Bjurling för en Shaban/Tellqvist ikväll och petar Gage för ett tag. Gage har ju iof. varit bra men det hade ju även Söderström varit när Tellan kom in i bilden...
Arthur Dent: Att Björn helt klart har kapaciteten/talangen för att göra om Tellqvist bravad är något som är säkert. Bara hoppas att han nu får chanse natt komma in i matchen på ett bra sett så kan det nog leda hur långt som helst.
Skulle också vilja se att man petar PA igen, han gör ingen gald när han är med och spelar.
Jag har sagt det förut och jag kommer nog tjata om det hela säsongen, när skall Rudslätt visa sin begåvning?
Frasse99: Lär säga emot lite, tycker PA har skött sig helt ok, han är tuff och har visat hjärta. Däremot har som sagt inte Rudslätt varit superb i sin nya omgivning...fast jag skulle som coach testa att dra upp honom i första torpedpar med Linkan eller Tjärnqvist. Alternativt spela med Ottosson för att få igång självförtroendet mer. Värt en chansning, kapacitet har han ju, det vet man sedan Brynäs.
Arthur Dent: PA har aldrig varit någon av mina favorit spelare och tills han bevisar motsatsen så är jag skeptisk ;) Mycket hjärta har han men skickligheten med klubban...
Idén med att låta Rudslätt spela med Linkan/Ottosson låter faktiskt helt ok. Lossnar det inte då ja då börjar man ju undra vad som hände vid flytten egentligen.
Dags att vårt kära lag sätter igeång och producerar lite mål. Deta har varit ett tag sedan vi var effektiva nu.
Arthur Dent: Ja den debuten kan vi inte klaga på, nästa så att man börjar tänka sig 3 år tillbaka i tiden och namnet Tellqvist dyker upp igen. Vad man däremot skulle vilja önska sig mer av är spelet.
Verkar som man denna säsong har ruskigt svårt att spela på en hög nivå under lång tid. Vissa matcher hittills har varit bra (Djurgården-BIF, Djurgården-VFHC) och tom mycket bra (Djurgården - FBK) men de flesta har tyvärr varit sådär.
Fortfarande saknas den där riktiga hungern känns det som. Defensivt spelade man tydligen bra i går men i offensiven saknas den där glöden som tex VFHC (svider i själen) visar upp.
Ska bli skoj att se hur det går iaf.