Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Brynäs - Djurgården

« · 293058 Till forumet


Brynäs - Djurgården
Jaha imorgon är det dags för ett möte mellan de 2 klubbar som genom åren spelat hem flest smguld i hockey.
Precis som i fjol så handlar det om 2 lag som startade säsongen med varsin förlust .
Detta torde peka på en enorm revansch lusta i från bägge lagen.

Dessvärre kan man ju själv pga av yttre omständigheter inte bevittna matchen på plats men förhoppningen är att Djurgården nu vänder på stecken och tar 3 frisk poäng med sig hem i från Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Frasse: Jag tror på vinst... spelarna fick nog sig en rejäl utskällning från Wikegård och co. Revanschlustan lär ju inte heller vara så låg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
DIForever: fast de laget vi möter (bif) men vi har stackare ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
DIForever: Ja det är bara att önska er lycka till och hoppas att det går bättre för er i fortsättningen.....Lycka till Djurgården...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Frasse:
Vi vann i fjol mot LIF i öppningen sedan så vann vi nästa match igen och
sedan så var det slut med segrarna ett bra tag. ;)

Tror att vi kan ha en chans i morgon eftersom det är hemmaplan
tippar på 6-3 till BIF. Efter två jämna perioder, det avgörs i 3:e
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
65Selander: tror jag me..dif så¨g väldigt bleka ut
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Gone, Carina, Frasse m fl:

Vet ni om BIF-DIF visas på något ställe i Stockholm? Jag har ringt O'Leary's Kungsholmen som öppnar 16:00 och till Götgatan som inte hittar matchen i tv-tablåerna.

Däremot visar de 18:00 MoDo - Färjestad. Skärpning tv-gubbar, mörkret sänker sig över hockeysverige...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
westerlind: modo-fbk går på PPV men det gör inte DIFmatchen. Anledningen till det går ju bara att spekulera i men sannolikt vågar de inte släpa in all dyr kamerutrustning odyl i Gavlerinken med tanke på stöldrisken. Det sägs ju att ekonomin där är minst sagt knaper...
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Gone: 3-1.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
westerlind: Härligt! Resan uppåt har bara börjat. Nu ligger vi elva. Håll i hatten!
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Gone: Haha, ett litet ljus börjar synas för Brynäs - luktar SM-guld redan nu. Djurgården har ju nyss ställt sig på skridskor och gör väl som vanligt: stapplar vilset omkring de första tio matcherna för att sedan dra igång poängmaskinen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Jahapp... nu får man väl ställa in sig på förlust efter förlust efter förlust i ungefär 10 omgångar, sen får man hoppas att segrarna börjar komma.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Tänkte slänga ut ett tack sådär rakt ut i ingenstans. Ett tack till de djurgårdare som tagit sig till Gavlerinken och som före matchen satt på O'Learys. Ni ska ha tack för att ni var trevliga, en av de roligaste krogstunder jag har haft. Ni vet vilka ni är, och läser ni det här så ta åt er.
Skoj också att Wikegård tittade in och pratade lite före matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
DIForever: så ska vi väl inte tänka? de é bättre att tänka posetivt redan nu.visst kanske de går några omgångar innan vi vinner,,men tror att vi har chans mot lif de matcherna é altid jämna men vi vinner ändå int över de =) lif é i samma sits som vi,,men vi vinner tror ja =D hoppas iaf
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Och redan är vi tia. Sa jag inte att det här skulle gå fort! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Gone: jo du sa du men vi é där på grund av lite mål statestik..men skai nte klaga..tia é vi iaf =D
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
difzi: Jag är alltid positiv :) en riktigt optimist... tror på seger över knätofsarna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Djurgården
Gone:
Jodå visst har du så rätt så och vi klättrar t o m utan att vinna ;)
Kommentera

« · 293058