Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Dif - Tik

« · 124549 Till forumet

Dif - Tik
Läs å njut och förbered er för nu är det eran tur.
Tik står när dom andra faller.
1-3 blir det i globen men va inte ledsna för det ni kan ju vinna andra matcher.
Kommentera

Sv: Dif - Tik
Tror på 2-2 efter full tid där TIK vinner på straffar
Kommentera

Amb-41: Hmmm en förklädd 08 kanske?? (.)(.)
Kommentera

bucken: Vilket är realistiskt????? 2-2 eller att jag är fördold 08???
Kommentera

Amb-41: Hmm fundera på det du..
Kommentera

Jaha det kommer att bli en lätt match det här 1-3
Kommentera

bucken: Håller med dig. 1-3 låter ganska rimligt. Tik:s täta försvar o hyfsat stark kontring. Tik har förlorat skotten i varje match, men Kimmo har i stort tagit rubbet.
Kommentera

Njurundabo: Jag är lessen, men ni kan tyvärr glömma en seger mot DIF i Globen i morgon. Men det är lite gulligt på nåt sätt att ni tror att ni är oslagbara just nu. DIF är på gång och efter all publicitet kring avsaknaden av målskyttar så kommer ett gäng torpeder kriga för att bevisa motsatsen. Sorry, men så blir det;-)
Kommentera

fd skuggan: Torped???? Tydligen så spelar inte DIF torpedhockey längre.... det de har visat i årets ES är så långt ifrån torpedhockey man kan komma. Tror själv på 2-2 efter full tid
Kommentera

Amb-41:
Har du sett något som vi andra har missat ?
Kommentera

Frasse99: Torpedhockey torde ju innebära mer mål och inte så deffensivt som de spelat i början av ES
Kommentera

Amb-41: Jo, dom har väl inte visat upp nån torpedhockey ännu, men det kommer! Det tar väl lite tid att spela ihop så många nya spelare, men det är precis det jag menar. Att för varje match så kommer det bli offensivare hockey. Särskilt nu när Joaquin Gage har visat att han går att lita på. Vänta och se....
Kommentera

fd skuggan: Spelar ingen roll Timrå vinner med 3-1 i morron ändå :-)
Kommentera

bucken: Dream on.....Smekmånaden är över
Kommentera

fd skuggan: HA smekmånad????? Vadå 3 mål bakåt på lika många matcher & 10 gjorda framåt Hmmm kallar inte detta för smekmånad.
Och dessutom mot fjolårs mästarna m.m
Nädu håll i hatten för sverige kommer att förbli chockat.
Kommentera

bucken: Enligt mina rapporter så har ni hittills spelat en grishockey likt den som Lasse Falk anammade tidigare.. 1-3-1 med extremt defensiv inställning!? Är det fel??

Hur ska annars Kimmo Kapanen ha fått 2 assist redan?
Kommentera

KentaK: Varför Kapanen har 2 ass kan jag berätta. Slutminut och motståndarna plockar ut mv. Kamapnen lägger ut puck som sedan spelas in i öppet mål!
Kommentera

Amb-41: Ok, har som sagt bara haft mina rapporter att gå på..
Men han hade 7 assist i finska ligan förra året läste ja nånstans me.. Kanske inte bara e nån tillfällighet..
Kommentera

bucken:
Det var något lag med säte i Solna som började med 3 segrar i rad i fjol och vi vet ju hur det slutade ;)
Kommentera

KentaK: tycker att du bör kolla upp dina källor, grishockey spelade dock ssk när de mötte tik nu i helgen..vilket de även gjorde förra säsongen...går inte att spela bra hockey mot sådana lag tydligen...hoppas det blir en bättre match ikväll...och att timrå vinner såklart...men man kan kanske inte få allt här i livet...tre raka är redan det för bra : )
Kommentera

KentaK: Vakna...!!!! Du menar att grishockey = mv har assist...???? Ditt hockeykunnande lär inte vara stort.
Att TIK skulle spela grishockey kan jag inte hålla med dig om men visst i år har vi ingen lirare i laget så det är ju kollektivet som gör matchen... men grishockey.... nä du
Kommentera

Amb-41:
Inte för att detta hör hemma i denna gb men ...
Jag tror att Kenta K syftade på SSKs spel och inte på Timerås....
Kommentera

Frasse99: Djurgården vinner. de slå serieleddarna Timrå.
4-1 mike johansson gör ett av målen. så tror jag.

vad? gissade rätt på ssk matchen :D
Kommentera

Frasse99: Jasså du jämför aik med timrå?????
Ja man skulle väl kunna säga att en fiat och en ferrari båda är en bil, men det vore väl bara halva saningen eller :-)
Kommentera

Frasse99:
EN viss skillnad dock....... AIK spelade mot två nykomlingar plus ett MIF som inte vaknade förrän efter 15 omgångar....
TIK har tryckt till fjolåret båda finalister + ett upphaussat SSK...
som sagt.... en viss skillnad
Kommentera

bucken: Jaha vad var det jag sa jo iof 1-3 men 1-4 går bra det med hehehe
Kommentera

« · 124549