Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Djurgården - Färjestad

« · 242927 Till forumet


Djurgården - Färjestad
Har matchen startat eller har jag tagit fel på speldatum?
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
westerlind: Matchen är över ;) =)
vi (fbk) vann med 3-1 *yaay*
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Jeszica: Ja--- å här vart det tyst....
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Lunkster: Vart och vart....det brukar väl inte vara så livligt här annars heller.

Kan inte säga att jag är överraskad av resultatet idag. DIF gör mål och tänker sedan slå undan pucken resten av matchen. Utgången var given.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
carina: Hörde att det var tätt och jämnt... fast jag har bara sett på sportspegeln...
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Lunkster: Det var jämt och tätt. En välspelad match med ärliga tag. Jag håller med Carina.
Efter dom fått sitt mål slutade dom spela hockey och jag skrek från läktaren att dom skulle "satsa allt framåt och döda matchen med 2-0!" Istället blev det icing-fest och tveksamt, trött och skitdåligt fegspel som man sällan ser från DIF.

Som Wikegård sa: "Om vi ska göra så j***a enkla misstag mot Färjestad i en semi kan vi lika gärna lägga ner!"
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
fd skuggan:
Vi har alltid varit kända för att vara duktiga på att spela på resultat och precis som Arena och Ankan uttryckte sig under match 6 i kvartfinalserien mot HV "Djurgården måste vara Sveriges bästa lag att spela på en ledning".
Men i går uppträde laget som ett gäng juniorer och i stället för att spela enkelt och hålla pucken från egen zon så ställer sig först Jocke Eriksson och dribblar med pucken bakom mål.... 1-1 och sedan Niklas Kronwall i anfallet efteråt .... 1-2.

All heder till Färjestad för en väl genomförd match men sättet den avgörs på känns bittert.
Nu gäller det att ladda batterierna på nytt för ett tufft möte i Karlstad.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: sånt är livet. tror på sju matcher igen
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
nek97raj: Det brukar bli många matcher när DIF och FBK möts... men då krävs det att DIF vinner i Kd imorgon.... eftersom jag själv kommer att vara på plats på Torsdag samtidigt som fru fortuna ännu inte gett mig en FBK seger när jag besökt bollen så kommer den trenden att brytas.... det måste den...statistisk sett.... ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Lunkster: ja, det brukar vara jämnt mellan dessa två lag, sex eller sju matcher tror jag på
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
nek97raj: ska det bli 6 eller 7 matcher e det ett måste för DIF att vinna i LLA imorrn. 2-0 för FBK tror jag blir en alldeles för jobbig uppförsbacke för er...
Matchen slutar 4-2
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Sebbe: Fuskis... du tog mitt tips rakt av från FBKs gb.... ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Lunkster: hehe...

ja, du brukar ju va bra på att tippa så =)
Men ja tror iaf inte på att sista blir i tom bur, så exakt samma tror vi inte ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
nek97raj: visst kan det bli sju matchen, det tror jag me faktiskt..4-3 i matcher till dif =) *hoppas* det kan lika gära blir det till fbk, men neee! det får inte hända.=)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
difzi: Ja, det blir knallhårt. DIF imponerar på mig, en lagmaskin verkligen. Slarvigt att tappa matchen igår, dock.
Orkar man bara hela vägen så kan det räcka till final.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
nek97raj: "Orkar man bara hela vägen så kan det räcka till final."

Eh...
;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
difzi: Det blir inga sju matcher i den här serien... FBK vinner med 4-0 i matcher.... Dif kommer att vara nära men det blir aldrig någon vinst för er....

FBK ångar på, mot SM-Guld vi ska gå!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Gone: haha, ja, där lyckades jag tydligen kläcka en truism!
Vad jag menar är att DIF får slita hårdare än FBK, som har en bredare trupp.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
nek97raj: Ikväll får ni nog vara rejält svettiga om ni skall en chans.
Himlen i Karlstad är lila och gul, makten är med oss och tron är stark.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Vargatjutet: vi kommer visst att vinna någon match! börjar bli tvecksam mot dagens match men på torsdag smäller det! vi vinner, så det så! =)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
..det ska INTE bli tredje gången gillt för FBK,,år 2000 vann vi i semi och 2001 vann vi i final, så alltså vinner vi den här semin *hoppas* annars så lossar vi typ 4-2 eller 4-3 i matchen men inget stort.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
difzi: Vi SKA vinna =) ;)
eller ja, vi har kommit långt och kommer längre hoppas jag =)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Jeszica: haha, glömde säga, för fbk ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Jeszica: Det kunde sagts bättre
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru: Där blev det änna lite fel
Det kunde inte sagts bättre
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru: Haha. både du och jag är trötta? ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Var inte Wikegård lite väl grinig i sportnytt?
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Skidrow:
Han var inte grinig utan enormt besviken och dessutom var han inte helt fel ute när han kommenterade Rådbjers insats i denna semifinal.
Har man bestämt sig för att hålla en höga nivå vad gäller utvisningar så skall man hålla sig till denna .... Ulf har själv varit med i hetluften och känner till vikten av att vara konsekvent.
Även om denna serie än så länge varit betydligt "renare" än vas som brukar vara fallet när det gäller slutspel och ES två giganter ställs mot varandra.

Dock skall erkännas att "hajk-fjollorna" så starkare ut än oss ju längre matchen led.
Såg ut att finnas många trötta ben och huvuden hos Djurgården och detta bådar inte gott inför returen i Globen på torsdag.
Inget lag har någonsin vunnit ett sm-guld utan att ha en målvakt som spelat på topp. Gage spelade väldigt bra i matcherna mot HV71 och började matchen i söndags bra , dock släppte han in 2 billiga mål i går och detta har inget bortalag råd med när de besöker Karlstad.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: Wikegårds grinighet är nog en frustration över sitt lags insatser. Rådbjer är absolut ingen domare som FBK:are gillar eftersom FBK, som oftast är det bättre laget, drabbas hårdare av Rådbjers ovilja att döma efter regelboken. Hans stil gynnar lag som agerar ryggsäck och/eller spelar grishockey.
Om DIF överhuvudtaget skall ha en chans måste de fokusera på sitt spel och inte gnälla på domaren och motståndare.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru:
Intressant att du nämner ryggsäck och grishockey, detta är något som ditt lag är väldigt bra på särskilt på bortaplan.
Men som det har varit hittills i denna serie har ni inte drabbats nämnvärt i samma omfattning som Djurgården.
Självklart skall man inte skylla en förlust på domaren och det gör jag inte heller utan försöker bara peka på det faktum att bedömningen så här långt inte har varit nämnvärt "jämlik".
Nu lär inte domarens insats heller avgöra denna serie utan det kommer lagen på isen göra.

Det var slående vad tyst det var på läktarna i Karlstad första halvan av matchen igår. Jag som alltid har fått höra hur bra tryck det skall vara där men så är det väl om man inte leder ..... ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: Vet inte om jag håller med dig om tystnaden, enl radion som jag lysnade på igår så var komentatorerna lyriska över öset på läktarna. De sa att trycket bara ökade och ökade under matchen t o m slipsarna åkte av direktörerna på sittplats.
Att anklaga FBK för ryggsäckshockey är patetiskt som iaf de senaste åren har vunnit på sin offensiv och spelskicklighet.
Rådbjers stil gynnar inte FBK och förmodligen inte DIF heller men stilen gynnar lag som LIF och MIF.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru: Håller med du... FBK, VF är väl de lagen som absolut inte spelar ryggsäck... samt Timrå till mycket stor del.... men sedan vette fåglarna... Nä, det är mycket skönt att inte ha Wikegård i FBK's bås...
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru: Det var tyst innan fbk vände. Arne & Ankan var också förvånade, så det är inte bara vi DIFare som tycker så.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Gone: Vad Ankan Arne har att säga är inte mycket värt de har förmodligen vaxproppar. Radioljudet var entydigt ett himla drag i LLA.
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
svanru:
De måste ha kört bandat ljud då för inte hördes det mycket i direksändningen på tv'n ;)
Tvivlar på att Wikegård ens skulle fundera på att ställa sig i Färjestads bås för där finns det redan en "gap-hals" nämligen Kulon!
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: Bah... det är ju inte ens jämförbart...
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: Så du menar att Färjestad spelare grishockey?
nu tycker jag ändå att du är helt ute och cyklar...
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Skidrow:
Det var du som tog de orden i din mun inte jag ;)
Jag bara reflekterade över det faktum att ämnet togs upp i denna diskussion.
Ingen av oss kan/vill vara objektiva vad det gäller det egna laget så denna debatt avslutas härmed från min sida .
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Frasse99: ok...
Kommentera

Sv: Djurgården - Färjestad
Skidrow:
Sista inlägget blev inte direkt fullständigt ;)
Skulle ha varit ingen av oss kan/vill vara objektiva gällande det egna laget mitt under brinnande slutspel .
Kommentera

« · 242927