Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Djurgården hämtar ny forward från Brynäs

« · 262772 Till forumet


Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Se länk för info...Bergqvist har varit utlånad till Sundsvall Hockey för några säsonger sedan också...
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Nike89: Enligt bifogad länk är Bergqvist klar, trots att Wikegård uttalat sig att ingenting ska skrivas på förrän Brynäs säsong är över. Nåja, jag hoppas att Berka trivs bättre hos er än hos oss. Talangfull spelare som stannat i utvecklingen. Jag hoppas för hans skull att det lossnar i en ny klubb, önskar lycka till och tackar för tiden som varit.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Ford Prefect: Niklas har sagt att kontraktet är färdigt men inte undertecknat då bif inte lirat färdigt i sin serie än. Finns ingen anledning att inte tro på de uppgifterna. En spelare kan ju anses ´klar´ även fast han inte skrivit på än.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Ford Prefect: Förresten kollade jag din länk precis, och där står det inte att han är klar. Fet stil betyder klar på den sidan.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Gone: Då ber jag om ursäkt. Måste ha slarvat i läsningen. Hur som helst så hoppas jag att Bergqvist lyckas. Det ska också sägas att Niklas Wikegårds uttalande om att ingenting ska skrivas under förrän Brynäs säsong är över hedrar honom. Som han sa själv sa: "Det handlar om respekt för andra klubbar." Respekt till Wikegård.

Var det förresten bara jag som saknade Wikegård i finalserien? Bengt-Ernie och Socker-Conny var bara fööör gulliga...
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Ford Prefect: Tror nog att både "socker conny" och "Bengt-Ernie" hade fått Brynäs att undvika det helvete som kallas kvalserien, samt att få spö av skellefteå med 11-2 !?
Men inte ska ni klaga, ni har ju gunnar persson.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
danoj: Nu var det väl sannolikt inte herrarnas egenskaper som tränare som vår vän från Gävle kommenterade, utan snarare deras glöd i media.

"Ni är bäst, nej tok heller, Ni är bäst, Äsch, visst är väl Ni ändå bäst, Nejnej, Ni är bäst, jag lovar."
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Gone: mm, jag missade nog det i min iver..shit happens.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Gone: Där slog du spiken i huvudet, för det var precis så jag menade. Folk får tycka vad de vill om Wikegård, men han lämnar ingen orörd. Det var väl i princip det som var min poäng.
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Gone:Se denna länk: www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=355&a=26630

Där står det att han är klar...
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Nike89: Det står "expressen" också... ;)
Kommentera

Sv: Djurgården hämtar ny forward från Brynäs
Nike89: Gör det? Inte för att jag tvivlar på att han kommer lira i Sveriges stoltaste lag fram emot hösten, men än har jag inte hittat någon som säger att han är KLAR. Så här (exakt) står det i artikeln du reffade till.

"Ett tvåårskontrakt ligger färdigt för underskrift så fort Brynäs har spelat klart i kvalserien.

-Så tycker jag att det ska vara innan man sätter kråkan på kontraktet. Det handlar om respekt för andra föreningar, säger Djurgårdens tränare Niklas Wikegård."

Sånt som man ser om man läser mer än rubriken.
Kommentera

« · 262772