Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 26709 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supporterresa!
Arthur>>>Ett tips är att kolla på Järnkaminernas sida, där står alltid var och när man ska samlas och vilken krog som gäller. På lördag är det O'learys på södra Kungsgatan, JK anländer ca 12.00. Ha det så kul så ses vi på läktaren!!!
Kommentera

Äntligen!
Skönt att de är igång igen! Äntligen fick scaniachaffisarna känna på hur det SKA kännas att åka hem ifrån Globen, nu är det slut med bjudpoängen!
Kommentera

Fn här var det tystare än på våran (BIF) gästbok :o(
Kommentera

Du jag är redan där.. fast med bil...
Kommentera

Oja ,, visst blir det bussresa!
Och jag tänkte möta upp i Gävle om man får info om resturang som är förbokad! Kom med du med för tusan så det blir rekordelig stämmning ... :))
Kommentera

Blir det några bussar den 17:e? Vore kul med lite stämning.
Kommentera

Ny elitkrönika
Hej alla glada hockeyfans.
Ni som känner för att läsa en rykande färsk elitserie-krönika bör besöka:

nickeboy.tripod.com
Kommentera

Sv: Forza DIF
Försöker, men har tyvärr inte lyckats locka över folk från vår riktiga gästbok. Där är det som Gone säger fullt med folk och jäkligt många inlägg per dag. Vore onekligen lättare om det fanns en länk hit från DIfs egen sida. Lite svårt att få folk att gå in via andras sidor...

Fast, vaddå, nu är det uppehåll, så NU finns ju itne så mycket att skriva om. Eller?
Kommentera

Bomber och granater !!!!!!!!!!!!.

Varför är det inga DIF.fantaster här ???????.

Heldött !!!
Kommentera

prosten: Ja, på den "riktiga" DIF-sidan
Kommentera

DIF.net är Djurgårdens forum och där är det full fart framåt. Dock så är det en helt vanlig gb helt utan några extra finesser, som det finns mängder av här.
Kommentera

Haaaaallllllåååå!
Vart är alla?
Oerhört dött här inne, har DIF ett forum till eller?
Kommentera

Supporterresa!
Schysst att Järnkaminerna ordnar supporterresa till Gävle mot Brynäs den 17:e ... hoppas på bra drag i Gavlerinken då!
Kommentera

Sv: + / -
....och så börjar vi leka i slutspelet istället.....
Kommentera

+ / -
Så här efter nitton omg. och framme vid första vilan är det ju skönt att se att vi bara har minusstatistik på ett enda lag. Det är dock ett för mycket... Trots att det varit lite väl mycket upp o ner i spelet och att målet fått vittjas åt h-vete för ofta så är vi fortfarande bäst i landet. Fbk? Äh, låt dem leka av sig.
Kommentera

Skönt med tre poäng men det satt ganska långt inne! Kunde man ju inte tro efter halva matchen att det skulle bli någon spänning då det stod 7-2! Tycker att DIF ofta slutar spela vid ledning, och det har straffat sig flera gånger i år, och sånär även idag! Skärpning när det gäller det alltså! Nån som såg matchen som kan ge en liten matchanalys? Hur var sigge i målet? Kanske har Longstaff kommit igång lite nu. Nu är det uppehåll och efter det tar vi an SSK återigen och nu kräver jag tre poäng mot dom för första gången! Kanske har vi fått tillbaka Ekman, Rohlin och Pettersson till den matchen! Mycket lämplig tid för ett uppehåll nu!

/Blue Saint
Kommentera

Falk är tbx idag och det ser ut som om Kronwall tar libero platsen bakom honom. Iaf. om man ska tro skategate ..
Kommentera

Här vare dött! Match mot LHC! Kan inte tänka mig annat än seger för vårt kära DIF! Dock är ju Linköping inne i ett riktigt stimm med seger mot Frölunda borta som senaste merit! Ekman, Pettersson, Rohlin fortfarande borta! Är det nån som har koll på Falken. Är han kry eller? Kommer han till start? Blir nog en ganska jämn match! 4-2 till DIF.

Bra med uppehåll till förmån till Sweden Hockey Games. Då kanske vi äntligen kan få tillbaka lite spelare från skador!
Kommentera

Matchen i globben i går var bra men domaren sög och fel lag vann
jag stod i TIMRÅklacken
Kommentera

Forza DIF
Kom igen nu Djurgårn
Kommentera

Sv: Skönt med riktig seger
Ja grattis då alla glada Djurgårdare till 3 poäng.:( Men här har man inte gett upp hoppet om en slutspelsplats men då måste vi hitta på nått snart. Ja Magnusson är en tuffing som man gärna har i samma lag.

Tror nog att det var en spricka i klubban som gick av ;)
Kommentera

Skönt med riktig seger
Även om det "bara" var mot nästjumbon... Men det behövdes nu, efter alla oavgjorda/förluster.

Satans skönt att Longstaff äntligen fick näta, har väntat hela hösten. Har nu mailat mina engelsmän (som vill veta ALLT om vår britt) och jag hoppas det håller dem lugna ett tag. de har lite svårt att förstå varför han itne nätar i varje match....de har nog aldrig sett hockey utanför England...

Ed Ward. Spanade in honom under uppvärmningen. Kolllade ifall han kunde spela hockey elelr om han var som Myrvold/div andra "poliser" som inte kan nåt annat än att slåss och vara fula. Men peppar, killen kunde ju både passa och skjuta! Tänkte att här får man se upp. Men varför tog det två perioder för honom att upptäcka Magnusson? Hade lagkompisarna inte pekat ut honom? Nu fick han ju dock stifta bekanstskap med Frylén istället, he, he. Jo, han var/är tuff, men några blåmärken tror jag itne någon av våra killar fick. Däremot har jag en känsla av att man itne vill stöta på honom i slutspel...

Matthiassons crosschecking på Magnusson är historisk! Ha, ha, ha,ha!!! Matthiasson crosscheckar Magnusson i ryggen, klubban knäcks rakt av på mitten - och Magnusson ser helt oberörd ut! Magnusson är en RIKTIG järnkamin.

Vinst på lördag borta mot LHC och vi har bra självförtroende med oss in i uppehållet.
Kommentera

Sv: 60!
Go Micke Magnusson ... men han får som sagt en tuff match mot den gode Ward! Verkar förövrigt som en mycket sympatisk och trevlig herre ... ett fel bara, han spelar inte i DIF :)

Får hoppas att skadorna är över snart, skönt med ett break under Sweden HG. Hört ryktas att Fernholm är tbx snart!?
Kommentera

Dif - Tik 1-3
Kommentera

DIFferent:

Han kommer nog att få väldigt ont efter den här matchen. Många Frölundaspelare kände nog att dom levde kan jag lova, han är ruskigt stark i kroppen Kanadensaren Ed Ward the TIK eagle...Ni kommer nog att få en match iaf, lyssna inte på lillkillen från Team-89 i IFSH....
Kommentera

Nej inte behöver djurgården kämpa i 60 minuter för att slå timrå.Det krävs inte alls mycket för att slå timrå.
Kommentera

Gone:
Inte snält som värd heller och vara dum med gästerna,,,,,

Då är jag hemma har ni inte en äckta Hockeykorv får det vara;)
Kommentera

HH>>> Om det är den kokta du är ute efter så får rådet bli att köpa den första i andra pausen. Då minimerar du risken att få en som inte blev såld under förra gnagetmatchen. En sådan vill du inte ha. Annars är chokladglassen i någon av kurvorna att rekomendera. Köp inte en extrakula, de är redan enormt stora. Stor coola är också oftast onödigt, den är nämligen 1.2 liter, mellan brukar räcka.

I kväll åker ni på däng!
Kommentera

Gone:
Klart vi gör,,,F-n man kan ju inte vara otrevlig som gäst och bara roffa åt sig,,,,

Har ni bra korv i Globen????
Kommentera

Imponerande.....
hur bra Ni är trots att så många spelare lämnat klubben inför denna säsong.
Kommentera

santos>>> Vad ska det betyda? Går ni in för 0-0?
Kommentera

Håller med, Gone. Själv loosade jag 50 bombsäkra spänn igår. Med tanke på vårt facit uppe i Luleå senaste åren, hur vi spelat de senaste matcherna och att Luleå håller påa tt chocka sig själva nu, så tippade jag seger åt Luleå (åsså seger för HV och FBK) på min trippel. Vafan, kunde itne DIF lirat "som vanligt" en sista match?! För imorgon tror jag skarpt att vi vinner, så då måste man ju börja tippa segrar igen. ;-)

Undrar hur Magnusson plockar ner TIKs nye amerikanare på jorden...
Kommentera

60 Minuter kommer ej att räcka för att ni ska ha en chans på torsdag.
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA..
Kommentera

60!
Läge att killarna börjar lira matcherna i 60 minuter, och inte i 59.10 eller 59.40. Det här är ju löjligt. Istället för sex pinnar har det nu blivit två på de tre senaste matcherna, pga tapp i sista minuten.
Kommentera

Garpen slutar
Ni har inte missat det va? Nu har kanske itne jag varit hans fan sedan han kom hem, tycker inte han tillfört så mycket. Men det känns ju skönt att vi åtminstone inte behöver leta ersättare så här mitt i säsongen. Nisse har ju redan tagit över! :-)
Kommentera

Sv: Osten & åter Osten ..
Arthur Dents>>> Longstaff gav en rätt hård tackling, men jag tror mer det var att den tog olyckligt som gjorde grabben yr i bollen. Hur som helst var det jävligt onödigt av Longstaff i det läget, jävla amatör...

Osten ja....
Man ska ju inte sparka på den som ligger, men eftersom Osten aldrig ligger så... Jag blir tokig på den karln! Smidig som en pråm och snabb som en snigel med nageltrång. Fan, min målis på STIGA Hockeyspel är bättre! Han kan åtminstone rädda med ryggen mot plan.

Nä, såvida vi ska ta oss till semi så måste antingen Magnusson lära Naumov att hålla pcuken i trängda lägen eller så måste vi köpa en ny målvakt.
Kommentera

Sv: Sluta hatta!
Osten var, är och kommer alltid förbli en gnagare. Men det är ingen ursäkt. Och jag håller med, Naumov bör satsas på som förstemålvakt - även om jag föredrar att ha honom som andremålis bakom någon bra förstemålis, men då måste vi skaffa en först....
Kommentera

Är Osten AIKare från början... Han stog åtminstone där innan han stog i DIFs A-lag...
Kommentera

Gone:
"Osten" är väl urdiffare(?), så där har han nog ett litet plus som han egentligen inte borde ha gentemot Naumov...
Kommentera

FRÖLUNDA
FORZA BÄSTKUSTENS STYRKA OCH STOLTHET FRÖLUNDA
HELA SKANDINAVIUM RÖJER NÄR FRÖLUNDA SM-GULDET HÖJER
Kommentera

Lite ironiskt att man får rätt nu .. Osten börjar och vad får man se, jo att han åt minstone höll nollan i 18 sekunder. :))

Snälla tränarna ... förra året lyckades laget bra med EN utpekad förstemålis, är verkligen dags att tänka på det. Tex NAUMOV!

Har inte sett Longstaffs takling än .. men var det en riktig mörsare altså?

Naumov in från start --> Nästa match redan!
Kommentera

7-3 till FBK?

stackars djurgårn...

FORZA GÖTET
Kommentera

Osten & åter Osten ..
så var det dags för ännu en seriefinal som dom säger på sporten, och vad läser man ... jo att Östlund ska få förnyat förtroende. Visst tränarna har bättre inblick i laget och det är dom som bestämmer, men min åsikt är att nu har Naumov visat vem som är mest hungrig och REAKTIONSSNABB!

Bästa laget på banan torde inte vara med Herr Ost.. men jag kan ju alltid hoppas på att jag har fel ... som vanligt :))
Kommentera

Sv: Vad säger man...
DIFerent>>> U RULE! :))

Som sagt ... Coachningen & peppningen är ett orosmoment! Verkar inte vara någon som lyckas få igång killarna i laget till matcherna.

*Longstaffen verkar inte förstått offside reglerna än ...
Kommentera

Longstaff ska man väl inte ens kommentera... Mästaren från england(?) som skulle frälsa DIF... man har ju inte ens sett honom!!!
Han borde ge upp spela i Sverige och åka tillbaka till England för att åter bli mästare... Sånt fungerar inte här...

FORZA BÄSTKUSTENS STOLTHET, FRÖLUNDA
Kommentera

Floskel 1). Efter fem raka matcher med Sergei Naumov i målet är det åter dags för populäre "Osten" att göra sig klar för match igen. // Avd. Jo hemskt poppis den gamle. Borde få en bok skriven "Den gamle och isen"

Floskel 2). Om vi spelar på det här sättet då är vi svårslagna. //Per Beckman Avd. Jo visst du .. ryggsäcks hockey slår slöa omitiverade mästare vilken merit! Nu vinner ni säkert SM-guld! :))
Kommentera

Besvikelsen är ett faktum....... mot mif
Kommentera

Vad säger man...
* Blev lite förvånad imorse, trodde aldrig jag skulle hålla med Anrell.... han skrev typ vad jag tänkte! Har redan glömt matchen - tur man inte betalade för skiten!!!

* Annars såg det ut som om Malmö samlat ihop alla ryggsäckar de hade och flög upp, och de som inte kunde agera ryggsäck fick instruktionen att haka så mycket som möjligt.

* Hur FAN kan man ställa Osten i mål efter Naumovs alla bra matcher!!! Bara för att han är frisk betyder det inte att han är ett bättre alternativ - för det är han inte hur frisk han än är.

* Kändes som lite overkill att MIF var tvungen att ta ut Riihijärvi och Mattson som straffskyttar, Malmös bästa. Med tanke på vilken smidig pråm vi hade i mål hade de lika gärna kunnat ta ut.... Jocke Lundberg och en materialare?

* Kul att Rohlin fick näta, nu är det bara 5 nollor kvar i laget.

* Jag satt på långsidan två perioder. Jag FÖRSTÅR inte att folk orkar lägga sådan kraft på domaren. Jisses. Dags att öppna ögonen och våga se hur det egna laget spelar kanske?

* Trodde faktiskt att 1) vi skulle köra över MIF eller 2) de skärper till sig och det blir jämnt. Men inte 3) att DIF skulle sänka sig till MIFs spelnivå!!!

* Nord har väl inte gjort en människa glad sedan han kom hem.

* Blev smått upprörd över alla höga klubbor i närheten av Ignatovic - sedan kom jag på att hans axlar innebär en vanlig människas midja.... ;-)

NÄ...gääääsp...nu lägger vi det här till handlingarna va? På söndag är det FBK, då jävlar!
Kommentera

FLOSKELTOPPEN
1) "visst vi ligger fortfarande sist men det är vell bättre att vinna 1p en 2"
Kommentar: Och jag som trodde tabellplaceringarna var viktigare än enstaka matcher.
Kommentera

« · 26709 · »