Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 36064 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SSK- VIK
Släkten är ju alltid värst... :)

Gött att dif blev nollade också, sånt värmer alltid...
Kommentera

SSK- VIK
Vad är nu detta :(
Ska Slöddertälje bli lika jobbiga som Västerås var då det begav sig. Måste det alltid finnas ett brögäng som ställer till trubbel?
Kommentera

Sv: Hovet
Den gamla ladan är rätt småtrevlig...
Såg min andra elitseriematch där 1982.
Kommentera

Det är ju lite kultur i tegelväggarna i den hallen...
Kommentera

Sv: DIF:s klack
Friskan>>> Men? Vi har ju ingen röststark klack på hemmaplan ens, trodde du verkligen att det skulle vara livat under bortamatchen mot er?
Kommentera

Rätt usel standard... men helt ok för att vara reservarena. Det är lite landsortshall över den.
Kommentera

Hovet
Hur är standarden på Hovet i dessa dagar?
Vet att det renoveras men det har det ju gjorts i 6-7 år nu.
Finns det en jumbotron?
Kommentera

Grattis säger jag också......Inte mycket till hockeymatch blev det..
Kommentera

Grattis till segern..
Kommentera

DIF:s klack
Det gick ända till 0-4 innan DIF:s klack trodde på sitt lag och fick ur sej "heja Djurgården".
Kommentera

dif
joakim
Kommentera

Sv: Dagens matchtips
Bravo, ett rätt nästa...
En gång till tack!
Kommentera

Dagens matchtips
Här kommer mina tips på hur dagens elitseriematcher kommer att sluta!

Södertälje SK - HV71=3-5, SSK får lida för att HV åkte på storstryk mot LHC, men det kommer att bli jämnt kan kanske även gå till sudden men mitt utgångstips är 3p till HV.

Linköping - MoDo=4-2, LHC är i sjunde himlen nu och jag tror att det räcker till seger över MoDo men det blir bra mycket tuffare nu än vad det var mot HV.

Timrå - Brynäs=5-2, detta är Timrås chans att hänga med i serien. De möter ett skadedrabbat Brynäs som är i en nedåtgående form. Molla kanske får fason på Timrå nu?

Luleå - Frölunda=3-2 eft. sd, svår match att tippa men VF:s svaga bortafacit gör att jag inte vågar tippa på dom. Annars har Frölunda spelat bra på sistone men om Luleå ska hänga på slutspelslagen så krävs det att de vinner hemma. Men idag får de nöja sig med två poäng.

Färjestad - Djurgården=5-3, repris på fjolårets SM-final men nu tar FBK hand om segern. Dock så kommer det att bli jämnt då Nisse Ekman är väldigt het i DIF. Kanske kan 08:orna fixa förlängning även här. Men utgångstipset är 3p till FBK.

Och så har vi morgondagens match mellan mitt MIF o AIK på Hovet. Svårt att tippa den, utgångstipset ska vara MIF-seger men AIK har förlorat en del nu och vet nog om att de måste skärpa till sig om de inte skall bli alltför avhängda och göra Timrå sällskap i botten. Jag tror det blir förlängning och där drar MIF det längsta strået. Mitt tips blir 3-2 efter sd till MIF Redhawks.
Kommentera

Sv: sug!!!!!!!!!!!!
tomas>>> Jag tänkte först ta bort ditt nedanstående inlägg, men ändrade mig. Det får stå kvar så får vi se vem det är folk skrattar åt, och varför. Vill du även i fortsättningen ha möjligheten att skriva här får jag be dig skärpa till dig. En hel del.
Kommentera

sug!!!!!!!!!!!!
Djurgården och deras fäns är så jävla pukade, de betersig som överklasare som tycker att dom är bäst varje år men övriga svörge skratar.
Kommentera

Sv: i kväll får ni stryk!!!
Gone> fast med tanke på att stockholmstidningen aftonbladet hade hittat på dem och ansett att vi borde använda dem, så kan man ju fråga sig vilka ramsor ni har i 08-land egentligen...
Kommentera

Grattis DIF, ni vann men om bara MIF hadde kunnat sätta dit sina sjanser så hadde det nog slutat med MIF vinst.

Man får bita i det sura äpplet och gå vidare.

FORZA MALMÖ!!!
Kommentera

valpen>>> Hade jag varit frölundait hade jag nog legat lågt med att klaga på andra lags ramsor... ”Heja grabbar, frisk humör, skjortan hänger utanför”, ”Heja grabbar, skjut och pressa, efter matchen får ni...kaffe”, ”Sassa-brassa-mandelmassa, cy-kel-pump”, ”Patrik Carnbäck går på vatten,tjala-lala-la-lalalala”, ”KÄMPA Frölunda, KÄMPA Frölunda”, ”Frö-lun-daaa, Frö-lun-daaa...”
Kommentera

Kvällens tips
VF-FBK=4-3, sudden death
MoDo-Timrå=5-2
HV 71-Linköping=5-3, HV avgör i tom kasse
AIK-Södertälje SK=2-3, straffar
MIF-Djurgårdens IF=3-1
Kommentera

jajajajajaja vi bjuder på det
Kommentera

Hörde på sporten att nisse fått en egen hejaramsa efter matchen:
"Nisse Ekman" klapp, klapp, klapp...
Vaddå hejaramsa??? har ni ingen klack i djurgårn eller? Sånt där ropar vi för alla spelare som gör mål i VF...
Det är ju inte ens en hejaramsa!
Kommentera

Tillfälligheter bara tillfälligheter
Kommentera

Du kan säga vad du vill. Vi har tagit nio pinnar, ni har tagit noll.
Kommentera

Nej jag menar utspelade precis som i de andra två mötena denna säsong, visst ni startade i ett rasande tempo och fick tre mål varav två riktiga slumpmål (likaså det fjärde) att sen bara mäkta med 13!!!! skott på de två sista perioderna kan du kalla att bevaka ledning om du vill...
Men både du och jag inser nog att det kanske inte riktigt är den sanning som stämmer överens med verkligheten eller hur?
Kommentera

Vore trevligt om folk besökte matchen de skriver om.

hockeykim>>>Om du med utspelade menar full fart framåt i första perioden, lay back efter 3-0 (3-0!), en svag andra period (som vanligt) och stabilt 'hålla ställningen-spel' i tredje, så...

skalpjägaren>>>Nej, Nisse hjälpte ju inte till med nåt, 1 mål och 2 supergiftiga målchanser på sina tre första byten bara... Vi andra kallar det för att ta initiativ och gjuta mod i laget.

Killarna verkade verkligen sakna att göra mål - kul. Bådar gott. Vår November-svacka kom i tid i år igen. Nu tror jag stenhårt på en 2 imorgon!
Kommentera

Kul att ni vann över frölunda, blev helt perfa för mif :)
Ska bli kul o se hur matchen blir i morgon mellan mif-dif.
Mif har vunnit en del matcher nu o närmar sig än förlust.
Fast det brukar alltid bli en tändning mot dif och jämna matcher.
Vågar mig inte på o tippa, men i morgon vet vi.

//
Kommentera

Gone> Men du...
Inte för att nisse hjälpa till speciellt mycket, men ok...
Nästa gång ni kommer hit är det nisse som får torsk igen kanske?
Kommentera

Frågan är hur länge ni skall fortsätta att svika ert lag? Inte ens 5000 på plats DET är skamligt, att ni sen inte en enda gång vunnit mot oss utan att själva bli utspelade det är en annan sak.
Om inte Naumov hade haft sin värsta turmatch på år och dar igår hade vi vunnit med minst 4 kassar.
Kommentera

valpjägaren>>> Du vet väl att det är ni som är från göteborg, som alltid åker hem i sorg. Inget undantag i kväll heller, som väntat. Med Nisse och Micke på isen, torskar vi inte.
Kommentera

Nu strider vi för 3 poäng
HEJ, HEJ, HEJ!!!

Ikväll smäller det. Då blir det djurgårdare som traskar hem i sorg, och VF åker hem med 3 poäng i bagaget.

3-2 till VF!

FORZA VF
Kommentera

i kväll får ni stryk!!!
Ikväll blir det fullt ös!
HÅRT - HÅRDARE - SEGER!
HÅRT - HÅRDARE - FRÖLUNDA!!!

Ikväll blir det Frölunda som åker hem med 3 poäng!!!
asson
Kommentera

Nisse tbx!
Sällan har jag längtat efter att just en enda spelare ska göra comeback! Men när jag nu läste på skategate att Nisse gör comback ikväll så var det nog det mest possitiva besked på länge.
Det som skulle kunna glädja mig ytterligare är nog att coacherna får tummen ur den berömda bakdelen och satsar på en förste målis och då finns ju i min mening bara ett alternativ (Naumov).

För ur psykologisk synvinken så funderar jag väldans mycket hur målvakterna i Djurgården känner sig. Inte lär dom glida in på isen med ett stort självförtroende heller. När minsta misstag får en att förlora platsen. Man måste få misslyckas (eller vara mänsklig som Naumov var mot Aik) och fortfarande få chansen igen.
Kommentera

Hockey Polare!
Det har dragit igång en kampanj som kallar sig Hockey Polare som är ett led på vägen att lära oss att föra en vettig dialog via internet.

Nolby Hockey & TIK031 har jag anmält, tycker att det var ett bra initiativ utav dom som har kommit på idén till det hela. Många här har den senaste tiden skickat en massa hot via messfunktionen och det är sånt vi måste ha bort här på hockeysnack och även andra gästböcker.

innebörden i den är enkel; Vi ska prata, inte skrika, vi ska diskutera, inte slåss och vi ska visa respekt för varandra oavsett vilket ishockeylag vi håller på. Så enkelt är det......Gå gärna in och läs mer via länken......
Kommentera

Bengaler
Tjenare!Jag skulle bli glad om just DU går in på länken och lägger in än protest mot att Svenskafotbollsförbundet vill förbjuda bengaler.

MVH Fredrik
Kommentera

Sv: DIF vs AIK= 17-0.
Ja ni åkte på däng men vi stog och sov i två perioder vaket nej du,en stor flopp idag av Timrå
Kommentera

Surt
Hmm... Vad är det frågan om? På lördag kanske Nisse drar på sig tröjan igen, kan det hjälpa tro?
Kommentera

Äh, jag kunde inte ta matchen på allvar. Efter 0-3 skrattade jag bara, det var så absurt. Hade köpt resultatlott och min visade 2-8, så jag höll järnet på AIK när det var kört. Vafan, ska man ändå torska kan man ju göra det ordentligt! Men inte ens det gick som jag ville.

Och vad fasen, vi hade i alla fall vett att hålla nollan, inte ens det klarade gnagarna.

Och dessutom är det själva den att man ska behöva hjälpa lillebror kvar i elitserien gång på gång.

Och som ni märker försöker jag inte alls uppmuntra mig själv.

Nåväl, ikväll är det HV 71. Jag tippar X, så får vi se.
Kommentera

Santos>>> Oj oj oj! DIF åkte på däng! Tjolahopp, det var ju minst fjärde gången de fick noll poäng, på 23 försök.
Kommentera

Krogrunda igår va?
Kommentera

Det är skrattretande Djurgården lirarna måste ha sovit´i dom två första perioderna när dom väl vaknade blev dom avGNAGDA.
Kommentera

Järnkaminer:
JaJa hur går det idag då 0-3 efter 2,25 in i andra perioden .
Lycka till
Kommentera

Sv: Sluta hatta!
binladen..
väldigt "smart" nicke name..
Kommentera

WAP
Finns det nån DIF sida som man kan Wappa på?
Borde finnas till en sån storklubb.
Kommentera

Sv: Supporterresa!
Ni var verkligen tysta igår...
Visst spelar ni 1-3-1 på bortaplan?
Ni gjorde det igår iallafall.
Kommentera

Ja, för tusan! Brynäs är verkligen på G.
Kommentera

NÄR DIF KOMMER TILL GÄVLE KOMMER DET BLI HETT OM
ÖRONEN,BRYNÄS ÄR HETA NU!!!!!!!!!!
Kommentera

DIF vs AIK= 17-0.
Okej.
Idag blir det en lätt match. Zzzzzzzzzzzzzzzz..... ööhhh, lite trött.
17-0 till DIF. Låter lite korkat, hehe........
Okej, men 7-2 kanske? Lite vettigare i alla fall.
Kommentera

DIFerent - - > Mannen som frågar när informationen precis finns runt hörnet har slagit till igen. Skategate informerar idag att 2 bussar var fyllda så att då var den frågan ur världen. :))
Kommentera

DIFerent>>> Kollade den från jobbet i förra veckan och då hade det inte dykt upp den informationen. Eller så var jag dum och inte kollade tillräckligt noga då *F´låt* =))

Har du pejl på hur många bussar som är fyllda redan då?
Kommentera

Sv: Äntligen!
Extra skönt var det ju med tanke på vilken John Blund-match det var många stunder. Inte minst hela andra perioden...

Såg lite kul ut när långe, men tydligen inte starke, Longstaff fick för sig att tackla Popovic bakifrån. Longstaff svajjade, Popovic vände på huvudet och åkte oberörd därifrån, he, he.

Ottossons mål var ju en RIKTIG pärla! Vilken smart passning av Micke Johansson - och vilket direktskott!

Gillade skarpt flagg-introt med knattarna. Det blev en skön effekt -mer sånt tack. Och jag måste säga att jag hyser en liten förkärlek för knattemålisar. Benskydden ser ju ut som tändsticksaskar - sååå sött. ;-)
Kommentera

« · 36064 · »