Hur tror ni det går i morgon då? Ett mycket formsvagt djurgårn kommer på besök. Å andra sidan besöker de ett Frölunda som inte vunnit över djurgårn på jag vet inte hur många matcher och år... Fast nån gång ska la va den första. Tror på VF-seger med 3-2. Återstår bara att se om VF bryter stockholmsförbannelsen...
hehe, vem sa att HS var tråkig? Här får man ju höra allt möjligt och till och med utöka sitt ordförråd... För att inte tala om hur trevliga alla är mot varandra...
Som sagt, de flesta håller till på DIF.net. Det är mest när något brögäng plockat oss på en eller par poäng som det dyker upp några skrytare här inne...;)
Välkommen! Vi är roliga allihop ;) det är bara att ge sig in i diskussionerna. Än så länge är det rätt dålig fart på vår bok men det ger sig säkert nu när HS fått ett hörn hos hockeyligan. Fortfarande är det DIF.net som gäller för Djurgårdssnack.
Nej, det är svårt att få det rättvist det där med derbygrupperna. Vissa lag passar ju bättre än andra. Vad ni gör med hv kan ni gärna få tala om för lillkenta, det är ju helt otroligt måste jag säga. Men kul är det :) Derbygrupperna får vi nog leva med ett tag, det är som med mycket annat såklart ekonomin som styr. Det blev ramaskri på indelningen i somras när det stod klart att DIF skulle lira mot lhc, ssk och aik i sin grupp. Det var så jobbigt för alla att det var tvunget att göras om. Tittar man på resultaten dessa lag i mellan under serien hittills så kanske det inte hade varit så ojämnt ändå... I sportens värld vet man inte mycket innan den feta damen sjungit...
grattis till segern den var behövlig förstår jag, det har ju inte gått så bra på sista tiden !!!! Ni har ett lag som passar oss mkt illa, som tur är så passar hallelulja från jönköping oss bättre.
Vad tycker ni om poolindelningen, vore det inte mer rättvist om alla mötte varandra lika många gånger i stället för som nu då vissa lag möts 6 ggr och andra 4ggr, kan inte vara rättvist eller hur ?
Vill de vara ifred så behöver de inte komma dragandes med några historiska resultat. Vill de snacka historia och känna sig något så när coola bör de snacka med några andra än med oss.
oj, blev det seger för er ikväll. då blev det lite glädje i Stöckhölm, men bli inte för entusiastiska nu för ni vet att det blir ny förlust nästa omgång...
Becka: Sorry att ditt inlägg försvann. Det beror på att det låg i den tråd ´sthlmfrölundare´ startade med att ´hata dif´. Sådana inlägg åker omedelbart i papperskorgen och tydligen följer även alla svar till det inlägget med per automatik.
Gone: Visst ska man vara besviken med det lag ni har att ni förlorar några matcher men det är trots allt inte förrän i slutspelet det avgörs och dit är ni ju klara redan istort sett så jag har svårt att se att det skulle vara värre än för hur det är som TIKare denna säsong... men samtidigt förstår jag er besvikelse just nu... Ni har blivit vana att det bara ska flyta på som de senaste 2 åren nu... Men hur var det innan då... typ mitten på 90-talet, då ni åkte ur i kvarten flera år irad,...?
Jimmy: F´låt då... ;) Men håller med och håller med... du har ju rätt i vad du säger, men frågan var från början formulerad på något sätt om DIF´s större resurser än tik´s. Det är precis som jag säger, alla måste kämpa stenhårt för att nå sina mål, där är det ingen skillnad på våra favoritlag. Ni kommer få tufft motstånd precis som vi kommer att få det. De resurser ni har till ert förfogande räcker kanske inte till för att knyta till er ett gäng landslagsmän av hög kaliber, men de kanske räcker för att spöa skellefteå i ett eventuellt kval. Vi har större kistor men för att blidka våra supportrar och sponsorer räcker det inte med att gotta sig åt en fin fjärdeplats, vi måste spendera för att få in yppersta elit i leden, och det kostar på. Ingen ska tro att allt är en dans på rosor bara för att man slåss i toppen på tabellen, och ingen ska håna vår besvikelse när vi förlorar ett gäng matcher bara för att det egna gänget ändå har förlorat fler.
Gone: Nja, tycker du vrider lite på det hela nu. Tror du verkligen att det är så enkelt för Timrå att vinna 2 matcher mer än LHC o slippa kval. Om vi så hamnar i en kvalserie så skulle jag nog säga att den är minst lika svår för oss som för er att klara av slutspelet, om inte mer. Du säger tuffa omgångar mot lag som bara längtar efter att slå er. Hur tro exempelvis Leksand och Björklöven känner för att möta Timrå igen?
Kan dra ett exempel av en Svensk hockeylegend, Tomas Jonsson. Han har vunnit SM, Stanley Cup, OS och VM. Hans sa efter karriären att hans bästa minne var när han med Leksand kvalade sig kvar i Elitserien 90/91. Tåls att tänka på. Förstår att det skulle kännas tungt för er att förlora en SM-final, men tänkt om Timrå ramlar ur Elitserien och nästa år få möta Tierp, Almtuna, Huddínge och Sundsvall istället. Ekonomiskt är det en tung sits, omsättning minskar med flera hundra procent bla.
Självklart kräver vi guld. Ni kräver att få vara kvar. Vad ni behöver göra för att vara säkra på att nå ert mål, är att vinna två matcher fler än vad linköping och gnaget gör. Vad vi måste göra är att gå igenom minst tio, troligen fler, stenhårda slutspelsmatcher mot lag som bara längtar efter att få tvåla dit oss. Jag är inte helt säker på att våra resurser är så mycket mer värda än era med den bakgrunden. Med mer resurser ökar kraven, det säger sig självt. För ett lag i vår position är det helt otänkbart att vara nöjt med mindre än ett guld men det är inget vi behöver skämmas för. Vi får kämpa för att nå våra mål precis som alla andra kämpar för att nå sina. För övrigt tror jag att en finalförlust svider rätt ordentligt vem som än drabbas av den, det har med vinnarinstinkten att göra. Själv ser jag varje förlust som en hård j-vla spark på k**en.
Gone: MUMSBIT! Nu är vi på samma nivå. Frustrationen i dina uttryck ger sken att allt inte är som det ska i Dif. Det var inte i går vill jag påstå.....
Jag är inte orättvis när jag säger eller mer hävdar att Dif kräver Sm- guld. Och det är inte orättvist heller. Dif är i djup kris och du sörjer. Det jag som Tikare vill säga är att Ni har bra mycket bättre resurser och förutsättningar för att åtgärda problemen än mig och mitt lag, eller hur?
Själv sitter man fast som i ett helveteskval, men hoppas ändå. Du är så bortskämd att en förlust i en Sm- final skulle göra ont och ifrågasättas... Kanske förstår du hur vi känner det och hur mkt vi älskar laget trots ständiga förluster... Vi tävlar inte i smma division, vi är inte lika på något vis. Det enda som kan jämföras och ställas mot samma vägg är den individullea kärleken till laget och det som sker....
Skapa bättre förutsättningar? Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar... Ok, DIF är i en svacka för tillfället, och det är inte fullt i Sveriges största arena speciellt ofta, men att klaga på resultat i form av medaljer och nhl-leveranser o.dyl. känns lite orättvist. Och sponsorfrågan? Vad ska den betyda? DIF skulle antagligen få det ungefär lika svårt som vilket elitsatsande lag eller individ som helst om de inte hade några sponsorer.
Skalpis: Ska bli ett nöje att följa dessa s.k protestmarscherna ( var vet jag inte ) och få följa de eventuella konsekvenserna av dem.....
AIK kan räddas av en enda person- Harkimo. Annars känns det rätt dött vad gäller hockeyn i landets huvudstad. Inte ens Dif förmår trots landets i särklass största utbud att skapa bättre förutsättningar. Att en relativt lite kaffeleverantör kommer in och dominerar så oerhört måste kännas i huvudstaden......
Självklart ska det vara "musiken ersätter klackens sång"... Men vad ska de ansvariga göra... det finns ju ingen klack! Inte för att vi har någon heller, men det är ju en annan sak. Men gnagare upphör ju aldrig att förvåna med sin dumhet... ;)
skalp: Jag vet inte vart du saxat ditt inlägg, men är det verkligen så att de vänder sig mot "att klackens sång ersätter popmusik"? Och nej, åtminstone har inte jag hört något som tyder på att kaminerna ska ut och demonstrera, dock så finns det ett missnöje även hos de våra på en hel del grejer vad gäller arrangemang och övrigt. Men... vad kan gnagarna ha emot långa slutspel..?
Det går som bekannt lite knackigt för AIK i hockeyns elitserie. Näst sist i tabellen och låga publiksiffror. Nu har deras supporterklubb Black Army fått nog...
Men det är inte på lagets insatser dom är besvikna på. Nej. Istället har de fått nog av Svenska Hockeyligan, som de anser har tagit död på hockeyintresset i Stockholm. Black Army menar att elitserien är ointressant att följa efter alla dessa ständiga regeländringar. På söndag, inför AIK-Färjestad, genomför de därför en protestmarsch för att visa sitt missnöje.
De punkter som Black Army vänder sig mot är följande:
Klackens sång ersätter popmusik Derbygrupper. Att klubblagen själva styr och ställer hur elitserien skall se ut. Straffavgöranden. Seriens utseende. Långa slutspel.
Jodå, jag förstår dig. Jag har däremot lite svårt att förstå hur du kan tro att Micke skulle ha bränt in med huvudet före i sargen om han inte fått en 90-kilos rådis i ryggen...
Gone, fattar tydligen inte vad jag menar. Det var hans egen fart och han fall som gjorde att han skadade sig olyckligt. han hade åkt in i sargen med huvudet först utan knuffen också. det var ingen hård knuff, vilket är faktum. Men grattis till segern, den var rättvis!
Kändes ju jävligt skoj med en vinst. Hade nästan glömt hur såna såg ut! Fast lite oroande hur vi släppte 5-2 till 5-4, omigen visade vi på oskärpa. Nåväl, styrkeprov imorgon, MoDo spelar åtminstone i samma liga...
Micke-incidenten var den värsta på år. Alla runt mig såg vad som hände, men inte VEM det hände. Alltså var förvirringen total, alla sökte alla möjliga spelare på isen och inte förrän en kille ringde nån polare på aftonbladet som hade tv så fick vi svar. Och då gick det ett sus på läktaren. Brrr! Möjligt att det var en ren olyckshändelse, men jag förstår om domarn tyckte det såg ut som checking from behind och pga följderna dömde som han gjorde. Hade två domare bredvid mig och de diskuterade i samma banor som Rönnmark. Synd om Jämtin fick lida i onödan.
Eller förresten, övervägar man att tackla Micke Johansson så ska man fan få matchstraff. ;-)
Såja, nu har vi mött AIK klart på ett tag (på ett par år?) och snart har vi match mot FBK. Det kanske bara är jag, men jag tycker inte vi gjort annat än mött AIK, FBK och SSK!!! Satan i gatan vad träligt. Börjar längta till försäsongen igen, då får man åtminstone se lite nya lag...
Grattis till 3 poäng.... Ja den segern blev kanske dyrköpt den, men jag måste nog hålla med dig Gone om att det finns nog ingen som kan tveka att döma ut ett matchstraff för den situationen...Hoppas nu att Micke,J kommer igen liksom Otto...
Såg själv matchen och jublade högt över er seger över Råttorna, Sveriges mest hatade lag....
Men det ser inte bra ut i försvarsspelet..Onödigt att släppa in Råttorna i matchen som ni gjorde...det känns långt till ett SM-Guld för er, som det nu ser ut...Men det är bara att kämpa på...
Läskigt var det i alla fall... Dessutom fick sig Otto en rejäl körare. Attans. Att det blev matchstraff på Jämtin såg jag som självklart vid situationen, sen har jag hört att tacklingen till och med var på gränsen till juste. Att det var en "ytterst liten knuff i ryggen" kan vi iofs stryka på en gång. Snubben hade rejäl speed, och då blir det hårt hur man än tacklar. Att zebran tog ytterligare ett i mängden av felaktiga beslut behöver ingen förvånas över, han var _rejält_ under isen idag.